تولید پلاستیک بازیافتی با زائدات موز



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,پوست موز
مردم برای پوست موزهای خریداری شده از بازار معمولا کارکردی متصور نیستند و آنها را دور می ریزند، اما حالا مشخص شده که پوست موز برای تولید پلاستیک دوستدار محیط زیست قابل استفاده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه نیوسوت ولز استرالیا موفق به استفاده از پوست و ضایعات موز برای تولید نوعی پلاستیک شده اند که در طبیعت تجزیه شده و موجب ایجاد آلودگی نمی شود.

  

بررسی ها نشان می دهد که از کل محصول موز تولیدی در دنیا تنها ۱۲ درصد از آن مورد استفاده قرار گرفته و بقیه در قالب ضایعات دور ریخته می شود. پیش از این از پوست موز در صنعت نساجی نیز استفاده شده بود و حالا این بخش از موز کارکردهای دیگری یافته است.

 

محققان استرالیایی با طراحی فرایندی خاص که شامل خرد کردن، حرارت دادن و تبدیل پوست موز به پودری خاص است و در نهایت افزودن مجموعه ای از نانوفیبرهای سلولزی به این ترکیب توانسته اند از موز ورقه های پلاستیکی بسازند. از این ورقه ها می توان برای تولید کیسه های پلاستیکی و نیز بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. آنان هم اکنون در تلاش به منظور یافتن شرکای تجاری به منظور تولید انبوه کیسه های پلاستیکی بازیافتی بدین روش هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------