تولید ربات جاروبرقی که پرواز می کند



اگر هر روز درگیری های کاری زیادی دارید، استفاده از ربات جارو برقی می تواند به شما کمک کند. در این میان مدل پرنده این دستگاه هم تولید شده است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، ربات جاروبرقی پرنده می تواند ضمن قرار گرفتن بر روی زمین گرد و خاک نقاط مختلف را پاک کند و در عین حال با به پرواز درآمدن بر روی سطح پله ها یا نقاطی که از سطح زمین بالاتر هستند، برای پاک کردن آنها هم اقدام کند.

 

ربات های جارو برقی عادی تنها می توانند کف زمین های مسطح را پاکسازی کنند و قابلیت بیشتری ندارند. اما ربات جارو برقی پرنده می تواند به راحتی پله های یک منزل را هم نظافت کند.

 اخبار علمی ,خبرهای علمی, ربات جاروبرقی

 

ربات یادشده توسط مهندسی به نام ویلیام اوسمان طراحی و ساخته شده و برای بلند شدن از سطح زمین از نیروی سه پنکه و انرژی باد خارج شده از آنها بهره می گیرد. کنترل پنکه های یادشده به صورت بی سیم و با استفاده از یک فرستنده رادیویی صورت می گیرد.

 

تولید این ربات بر خلاف تصور اولیه هزینه زیادی ندارد و در واقع مدلی به روزشده از یک ربات جارو برقی مشهور به نام رومبا محسوب می شود که فضای زیادی نیز اشغال نمی کند.

 

شاید مهم ترین مشکل این ربات مربوط به زمان بلندشدن آن از زمین باشد که موجب می شود پنکه های آن با حرکت تند خود گرد و خاک زیادی را در محیط اطراف پراکنده کنند و روند نظافت را مختل کنند. هنوز مشخص نیست آیا برنامه ای برای تجاری سازی روند تولید این ربات وجود دارد یا خیر.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------