لباس‌های ورزشی آینده چگونه هستند؟



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,لباس‌های ورزشی
دو محقق پس از شش سال تلاش موفق به طراحی و ایجاد پیراهنی که مجهز به فناوری "لایت لیس"(Light Lace) است، شده‌اند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از اسپکتروم نیوز، "راب شفرد"(Rob Shepherd) خالق فناوری "لایت لیس" گفت: آن پیراهن‌ها نور را از خود عبور می‌دهند و هنگامی که آنها را بکشید یا فشار دهید می‌توانید شدت خروجی نور را تغییر دهید.

 

شفرد سال‌ها وقت خود را صرف ایجاد این فناوری کرد و در همین سال‌ها نیز "ایلیدا سامیلگیل"(Ilyada Samilgil) از دانشگاه کرنل با او همکاری می‌کرد و با یکدیگر در حال تلاش برای تعبیه این فناوری در یک لباس ورزشی بودند و در نهایت موفق شدند لباسی تولید کند که هنگامی که فرد بر بخشی از عضلات خود طی تمرین ورزشی کار می‌کند، با این فناوری به کاربر اطلاع دهند.

 

سامیلگیل گفت: کابران هنگامی که این پیرهن را می‌پوشند و بر روی بخشی از عضلات خود طی تمرین ورزشی کار می‌کند هشدارهای متنی دریافت می‌کنند یا پیراهن یا لگ ورزشی آنها روشن می‌شود تا به آنها اطلاع دهد که تنها بر روی یک گروه عضلانی خاص خود بیش از حد کار کرده‌اند و این فناوری کاربر را مطلع می‌کند که باید تمرین یا جلسه تمرین خود را متوقف کند. این کار از رخ دادن جراحت‌هایی که ممکن است با تمرین زیاد ایجاد شود جلوگیری می‌کند.

 

این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا زمان جلسات تمرین خود را بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پیراهن‌شان تنظیم کنند. محققان همچنین قصد دارند در آینده شلوار لگ، کفش، دستکش و سایر لباس‌های مجهز به این فناوری را تولید کنند.

 

شفر گفت: از آنجا که ما به جای الکترونیک از نور استفاده می‌کنیم، پوشیدن لباس راحت‌تر است و کاربران می‌توانند آن را بشویند و در صورت مرطوب شدن نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و علاوه بر آن نیز هزینه آن بسیار کم است.

 

در حال حاضر حوزه‌های ورزشی مانند بوکس، دو میدانی و فوتبال علاقه‌مند به استفاده از این فناوری هستند.

 

فناوری "لایت لیس" در مسابقات NFL۱ و Future امسال مقام اول را کسب کرد و ۵۰ هزار دلار جایزه به محققان آن اهدا شد.

 

شفر گفت: این موضوع سبب اعتبار کار ما می‌شود و بنابراین می‌تواند در بازار فروش این محصول تاثیر خوبی داشته باشد.

 

سامیلگیل گفت: ما همچنان به کار خود ادامه می‌دهیم. روی نمونه اولیه کار می‌کنیم بنابراین می‌توانیم آزمایشات بیشتری انجام دهیم و محصول خود را برای عرضه در بازار آماده کنیم.

 

به گفته توسعه دهندگان، این فناوری احتمالا از سال آینده عرضه خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------