ساخت دقیق ترین دستگاه تشخیص هویت



اخبار,اخبار علمی, دقیق ترین دستگاه تشخیص هویت


اخبار علمی - ساخت دقیق ترین دستگاه تشخیص هویت/ اسکن عنبیه جایگزین رمز ورود می‌شود

پژوهشگران شیوه نوینی برای تایید هویت دیجیتالی عرضه کرده اند که با بهبود امنیت آنلاین برای کاربران، لزوم به خاطرسپاری رمز ورودهای مختلف و بیشمار مورد نیاز برای حساب های دیجیتالی مختلف را از بین می برد.

به گزارش   مهر، این وسیله کوچک که شبیه ماوس رایانه است از طریق درگاه یو اس بی به رایانه کاربر متصل می شود و از ویدیو برای اسکن بیش از 240 نقطه بر روی هر عنبیه استفاده و یک امضای دیجیتالی 2048 بیتی برای هر کاربر ایجاد می کند.

پس از این مرحله، کاربر فقط باید این دستگاه را بالا بگیرد و به لنزهای آینه ای آن نگاه کند تا به حساب دیجیتالی خود دسترسی یابد.

حساب های رایانه ای مانند شبکه های اجتماعی، وب سایت های تجارت الکترونیک و بانکداری آنلاین ، از طریق یک اپلیکیشن همراه به این دستگاه که "مایریس" نام دارد، مرتبط می شوند. به گفته سازندگان، هیچ داده شخصی در این اپلیکیشین ذخیره و یا انتقال داده نمی شود.

تایید و تصدیق بر روی خود دستگاه روی می دهد. کاربرانی که رمز عبورهای بسیار پیچیده برای حساب های خود تعیین و به سادگی آنها را فراموش می کنند می توانند از مایریس برای تعیین هویت خود بهره مند شوند.

شرکت "آی لاک" که مایریس را با همکاری شرکت Voxx Electronics  ساخته است، می گوید احتمال شناسایی یک هویت کذب و اشتباه با مایریس یک در 2.25 تریلیون است و این شیوه پس از نمونه دی ان آ دومین ابزار دقیق تربرای تعیین هویت محسوب می شود.

آنتونی آنتولینو مدیر بازاریابی این شرکت پیش بینی می کند در نهایت استفاده از نام کاربر و رمز ورود کنار گذاشته شده و محصولاتی مانند مایریس جایگزین آنها خواهد شد. سازمانها و افراد در تلاش برای حفظ امنیت تراکنش های دیجیتالی، اجتماعی و مالی از  کشف، نقض و دزدی هستند.

وی افزود: افراد باید برای حفظ ایمنی داده های خود، ده ها رمز عبور را به خاطر بسپارند با این حال هر روزه شاهد نقص ایمنی این گونه رمز عبورها هستیم.مشکلی که با دستگاه هایی مانند مایریس دیگر روی نخواهد داد.

گفته می شود مایریس سال جاری به بازار عرضه شده و برای سیستم عامل های ویندوز 7 و 8 و  Mac OS  و  Chrome OS و قابل اجرا باشد.

قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.
 اخبارعلمی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------