چگونه فرش آشپزخانه ایده آل را انتخاب کنیم؟



ابعاد فرش آشپزخانه, کاربرد فرش ماشینی در آشپزخانه, بهترین مدل فرش آشپزخانه

فرش متناسب با محیط آشپزخانه

 

فرش آشپزخانه چی بخرم؟ نکات مهم درباره انتخاب فرش مناسب

آشپزخانه، یکی از مهم ترین بخش های هر منزل است که خانم خانه بیشترین وقت خود را در آن صرف می کند. فرش آشپزخانه جزو وسایلی است که خریدن یا نخریدن آن بستگی به سلیقه هر فرد دارد؛ اما بهتر است بدانید که وجود فرش در آشپزخانه به زیبایی محیط و راحتی کف آن می افزاید. در این مطلب از بیتوته شما را با خصوصیات فرش آشپزخانه آشنا می کنیم.

ویژگی های فرش آشپزخانه

در سبک زندگی ایرانی، فرش الویت بالایی دارد مخصوصا در آشپزخانه و مکان های پر رفت و آمد منزل. معمولا از فرش های ماشینی و گلیم به دلیل تنوع بالا در مدل و قیمت مناسبشان، در آشپزخانه استفاده می کنند زیرا فرش های دستبافت گران قیمت هستند؛ در صورت کثیف شدن با مواد غذایی شستشوی آن ها دشوار است. در نهایت هر فرد با توجه به سلیقه و چیدمان آشپزخانه اقدام به خرید فرش مناسب می کند.

 

اگر قصد خرید فرش برای آشپزخانه خود را دارید، پس بهتر است که برای خریدی بهتر به یکسری نکات توجه کنید. آشپزخانه مکانی است که احتمال کثیف شدن آن به دلیل پخت و پز، شستشوی ظروف و آماده سازی مواد غذایی و سرو خوراک و غذا بسیار بالا است؛ به همین دلیل باید در انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه باید توجه کنید که کیفیت الیاف فرش بالا باشد تا در صورت نیاز به شستشوی زیاد، فرش زیبایی و حالت خود را از دست ندهد؛ همچنین شستشوی آن بدون مشکل و آسان باشد و وزن کمی داشته باشد تا حمل و جابجایی آن راحت باشد.

 

فرش های آشپزخانه به دلیل رفت و آمد بیشتر و یا در اثر سوختگی یا شستشوی مداوم بسشتر در معرض خرابی هستند؛ به همین دلیل فرش داخل آشپزخانه نیاز به شستشوی بیشتری نسبت به فرش های دیگر خانه دارد. یک فرش ماشینی ارزان قیمت برای این مکان گزینه مطلوب تری است.

 

بهترین مدل فرش آشپزخانه, فرش آشپزخانه مدرن, فرش آشپزخانه

کاربرد فرش ماشینی در آشپزخانه

 

در ادامه ویژگی هایی که باید هنگام خرید یک فرش آشپزخانه به آن ها دقت کنیم را با هم مرور می کنیم.

 

• رنگ فرش آشپزخانه

سعی کنید که فرش هایی با رنگ روشن را برای آشپزخانه انتخاب نکنید تا از دردسر لکه شدن و شستشوی دائم آن در امان بمانید. البته دقت کنید که فرش آشپزخانه تان زیادی هم تیره نباشد؛ زیرا رنگ تیره باعث دلگیر شدن و کوچک دیده شدن آشپزخانه شما خواهد شد.

 

رنگی را انتخاب کنید که این مکان پر رفت و آمد را برای تمام اعضای خانواده دلنشین کند و در عین حال رنگی چرک بردار باشد. رنگ های گرم و شاد مانند قرمز، زرد و نارنجی مناسب تر هستند؛ زیرا رنگ هایی پر انرژی هستند که علاوه بر تحریک اشتهای اعضای خانواده، چشم نواز هستند.

 

• ابعاد مناسب فرش آشپزخانه

یکی دیگر از ویژگی های مهم کف پوش آشپزخانه، توجه به ابعاد آن است. این مورد با توجه به نیاز و سلیقه فرد است اما یک قاعده کلی دارد؛ نباید آن چنان بزرگ باشد که کامل فضای آشپزخانه را بپوشاند یا خیلی کوچک و در نتیجه بدون کاربرد باشد.

 

اگر از میز غذاخوری در آشپزخانه خود استفاده می کنید، حتما ابعاد فرش را طوری در نظر بگیرید که تمام صندلی ها روی فرش قرار بگیرند. قبل از خرید فرش آشپزخانه حتما به ابعاد آشپزخانه خود دقت کنید. برای یک آشپزخانه باریک و مستطیلی، بهترین گزینه فرش های باریک و طویل هستند که در عرض های یک متر به بالا در بازار موجودند. اگر آشپزخانه شما مربعی یا مستطیلی بزرگ است، انتخاب فرش متناسب راحت تر است.

 

جدیدترین فرش آشپزخانه, انواع فرش آشپزخانه, گلیم فرش آشپزخانه

توجه به تناسب و ابعاد فرش آشپزخانه

 

• جنس فرش آشپزخانه

جنس نخ و الیاف فرش یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید به آن دقت کنید. فرش آشپزخانه به راحتی کثیف می شود و در معرض رطوبت زیاد است. الیاف فرش آشپزخانه باید به گونه ای باشد که در صورت کثیفی به راحتی شستشو شود.

 

فرش های ماشینی آشپزخانه معمولا از جنس پلی استر هستند زیرا این نوع نخ ها دوام بالا و وزن کمی دارند؛ در نتیجه در صورت آلوده شدن فرش به مواد غذایی یا زباله به راحتی شسته و به راحتی جابجا و حمل می شوند.

 

به قدرت جذب رطوبت و مایعات توسط فرش دقت کنید که اصطلاحا رطوبت نگهدار نباشد و در صورتی که مایعات بر روی آن ریخت، به راحتی بتوانید آن را خشک کنید؛ اگر رطوبت در فرش زیاد بماند قطعا باعث پوسیدگی و خرابی زود هنگام آن می شود.

 

• ضخامت فرش آشپزخانه

بهتر است ضخامت و خواب کف پوش آشپزخانه کم باشد؛ زیرا در این صورت ذرات زباله و آلودگی ها تا عمق زیادی فرو نمی روند و در نتیجه تمیز کردن آن راحت تر خواهد بود. یکی از دلایلی که از گلیم و موکت در آشپزخانه استفاده می شود؛ ضخامت کم آن هاست.

 

ابعاد فرش آشپزخانه, کاربرد فرش ماشینی در آشپزخانه, بهترین مدل فرش آشپزخانه

استفاده از گلیم و موکت به عنوان فرش آشپزخانه

 

• قیمت فرش آشپزخانه

آشپزخانه محل رفت و آمد، پخت و پز، آماده سازی موادغذایی و سرو غذا است؛ در نتیجه احتمال خرابی، کثیف و لکه شدن و سوختگی فرش آشپزخانه بسیار زیاد است؛ به همین دلیل بهتر است که فرش ماشینی و گلیم هایی که قیمت ارزان تری دارند را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید تا بتوانید در صورت لزوم به راحتی آن ها را با مدل های دیگر تعویض نمایید.

 

• طرح فرش آشپزخانه

فرش های آشپزخانه معمولا دارای طرح و رنگ های متنوع هستند تا پاسخگوی تمامی سلیقه ها باشند. می توان هم از طرح های کلاسیک مانند گلیم و گلیم فرش، گبه و موکت و هم از طرح و مدل های مدرن مانند فرش سه بعدی در آشپزخانه استفاده کرد؛ این امر بستگی به سبک دکوراسیون آشپزخانه شما دارد.

 

امروز فرش های سه بعدی با طرح های ادویه جات بسیار محبوب هستند زیرا طرح ها در این گونه فرش ها کاملا واضح و رنگ ها زنده، شفاف و متنوع هستند. هنگام انتخاب فرش مناسب برای آشپرخانه خود به سبک دکوراسیون این مکان دقت کنید تا مدل و طرح فرش با چیدمان آشپزخانه همخوانی داشته باشد؛ به عنوان مثال یک فرش سنتی را در یک آشپزخانه مدرن پهن نکنید.

 

ابعاد فرش آشپزخانه, کاربرد فرش ماشینی در آشپزخانه, بهترین مدل فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه در طرح و رنگ های متنوع

 

جمع بندی:

اگر در هنگام انتخاب و خرید فرش کیچن به طرح، رنگ، ابعاد، قیمت و نیاز خود دقت کنید؛ قطعا می توانید فضایی دلنشین و زیبا به آشپزخانه خود بدهید. فضایی آرام بخش که تمام اعضای خانواده در آن برای صرف یک وعده گرم و دلچسب دور هم جمع می شوند.

 

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------