هنرمندی که با خورشید نقاشی می‌کشد



اخبار,اخبار گوناگون,مایکل پاپاداکیس

مایکل پاپاداکیس یک هنرمند معمولی نیست و در استودیو نقاشی نمی‌کند و حتی از رنگ یا قلمو استفاده نمی‌کند، بلکه با خورشید نقاشی می‌کشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مایکل پاپاداکیس نام هنرمندی است که از نور خورشید برای نقاشی استفاده می‌کند. رشته‌ای که او در آن مشغول است هلیوگرافی نام دارد. هنرمند در این رشته از نور خورشید برای طراحی استفاده می‌کند. او با استفاده از ذره‌بین‌های مختلف از انعکاس و لرزش نور برای نقاشی استفاده می‌کند.

 

او پرتوهای نور را روی مواد اورگانیک مخصوص می‌تاباند تا بتواند یک اثر هنری خلق کند. پاپاداکیس این هنر را از سال 2012 و زمانی که در حال مسافرت در جاده ابریشم از سمت کره به یونان بود، شروع کرد. هنگامی که او در مسافرت بود بیشتر در مناطق کوهستانی به سر می‌برد و به همین دلیل به آفتاب مستقیم دسترسی بیشتری داشت.

 

وی می‌گوید هنگاهی که می‌خواهد یک اثر هنری خلق کند، ذره‌بین‌های خود و صفحات مخصوص را برداشته و به فضای باز می‌رود و این کار را انجام می‌دهد. پاپاداکیس معتقد است این رشته هنری به گونه‌ای نیست که بتوان به راحتی در یک استودیو نشست و انجامش داد. برای خلق این آثار هنری باید بیرون از محیط بسته بود.

 

او هنگامی که از تجربیات و خاطرات خود صحبت می‌کند، این مسئله را ذکر می‌کند که در هنگام طراحی افراد زیادی به دور هنرمند جمع می‌شوند که آن‌ها در واقع همان مخاطبین اثر هستند. اکثر مواقع آن‌ها بسیار از روشی که او استفاده می‌کند، شگفت‌زده می‌شوند. او حتی می‌گوید بعضی از مردم باور نمی‌کنند این آثار تنها با استفاده از نور خورشید و چند ذره‌بین خلق شده باشد. به گفته این هنرمند، دوست‌ داشتنی‌ترین اثرش، اولین طراحی او بوده است. این طراحی برای خواهرزاده او بوده و او از اینکه مایکل در حال خلق این اثر هنری است، اطلاعی نداشته است. مایکل به جای این که به آن‌ها بگوید که این اثر را خلق کرده، ویدئویی که از لحظه به لحظه خلق این اثر ضیط کرده بود را به اشتراک گذاشت و آن‌ها با دیدن آن، متوجه کار جذاب او شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------