باور‌های عجیب و غریب مردم قرون وسطی/ تصاویر



در این مطلب اظهارات عجیب و غریبی را می‌بینید که شاید فکر کنید ممکن نیست کسی آن‌ها را باور کند، اما مردم قرون وسطی آن‌ها را به عنوان حقیقت پذیرفته بودند. در آن زمان مردم به راحتی چیز‌های احمقانه را باور می‌کردند.

 

در اسپرم آدم کوچولو وجود دارد

اخبار,اخبار گوناگون

در قرون هفده و هجده، دانشمندان واقعا فکر می‌کردند در اسپرم آدم‌های کوچکی وجود دارد! همچنین فکر می‌کردند بچه در اسپرم تشکیل شده و فقط باید بزرگ شود و زنان فقط ماشین جوجه کشی هستند. اما بعد‌ها مردم این نظریه را به چالش کشیدند. آن‌ها فکر می‌کردند که منشا حیات جایی در بدن زن است و وظیفه اسپرم مرد بیدار کردن آن است. همان طور که می‌دانید هیچ یک از این نظریه‌ها درست نیست.

 

تیتیویلوس

اخبار,اخبار گوناگون

در قرون وسطی، راهبان به عنوان ماشین چاپ کار می‌کردند. آن‌ها مجبور بودند صد‌ها کتاب را به صورت دستی بازنویسی کنند؛  بنابراین جای تعجب نیست که گاهی اشتباه می‌کردند. ظاهرا آن‌ها نمی‌خواستند به اشتباه خود اعتراف کنند بنابراین شیطانی به نام تیتیویلوس ساختند. آن‌ها ادعا می‌کردند که شیطان اشتباهات راهب را در یک کیسه جمع می‌کند تا بعد از مرگش اشتباهات را نشان دهد و شانس بهشتی شدن او را کم کند.

 

 

اخبار,اخبار گوناگون

حمل و نقل جسد در گذشته کار بسیار دشواری بود. پس اگر کسی وصیت می‌کرد او را در جای مهم و بسیار دوری دفن کنند چه می‌کردند؟ در قرن دهم قلب فرد را خارج می‌کردند و در جایی که نمی‌توانستند جسدش را ببرند دفن می‌کردند. فقط افراد ثروتمند می‌توانستند هزینه این کار را پرداخت کنند، از جمله افرادی مثل ریچارد اول، فردیک شوپن و آن بولین.

 

حیوانات محاکمه می‌شدند

اخبار,اخبار گوناگون

در گذشته حتی حیوانات هم می‌توانستند مجرم باشند. آن‌ها به دادگاهی با یک وکیل و قاضی واقعی برده می‌شدند و ممکن بود محکوم به حبس یا اعدام شوند. به طور مثال در لوزان هزاپاها به دادگاه احضار شدند، چون گیاهان یک باغ را خورده بودند. هزارپا‌ها محکوم به خروج از شهر و تبعید شدند. گربه‌ها اغلب اعدام می‌شدند، چون تصور می‌شد اعمال شیطانی انجام می‌دهند. این باعث کاهش شدید جمعیت گربه‌ها و بنابراین افزایش جوندگان و موش‌ها شد. در نتیجه طاعون در کل اروپا پخش شد.

 

یک قاره بزرگ در اقیانوس آرام وجود دارد

اخبار,اخبار گوناگون

مدت‌ها پیش، کشور‌های مختلف اعتقاد داشتند که یک قاره باستانی در وسط اقیانوس آرام وجود دارد که غرق شده است. این قاره نام‌های مختلفی داشت: پسیفیدا، مو، لموریا.

 

خون گلادیاتور می‌تواند صرع را درمان کند

اخبار,اخبار گوناگون

گلادیاتور‌های رم باستان قبل از جنگ خون خود را نذر خدایان می‌کردند که به آن‌ها قدرت و مقاومت دهد. به همین دلیل مردم اعتقاد داشتند که خون جنگجویان اثرات معجزه آسا دارد.

 

ارواح شیطانی در جوانه‌های بروکسل زندگی می‌کنند

اخبار,اخبار گوناگون

برخی مردم کشور‌های غربی قبل از پختن کلم بروکسل یک برش صلیبی شکل روی آن ایجاد می‌کنند. آن‌ها معتقدند که سبزیجات با این روش سریعتر می‌پزد، اما منشا این عادت چیز دیگری است. در بریتانیای کبیر قرون وسطی مردم فکر می‌کردند شیطان‌های کوچکی در کلم بروکسل پنهان شده است. اگر فردی یکی از آن‌ها را بخورد مسموم خواهد شد.

 

برخی حیوانات خود به خود به دنیا می‌آیند

اخبار,اخبار گوناگون

در قرون وسطی مردم فکر می‌کردند که قارچ‌ها، کرم‌ها و حشرات خود به خود از هوا، زباله، خاک، و .. به وجود می‌آیند. اما عجیب‌تر از همه اینکه آن‌ها اعتقاد داشتند موش صحرایی و موش‌ها هم با این روش به وجود می‌آیند، هرچند به راحتی می‌تواند فهمید که واقعا چطور به دنیا می‌آیند.

 

زنبور‌ها پرنده هستند

اخبار,اخبار گوناگون

امروزه خواندن دایره المعارف حیوانات قرون وسطی می‌تواند بسیار جالب باشد. برای مثالزنبور‌ها پرندگان کوچک و بسیار عجیبی در نظر گرفته می‌شدند که نه تنها عسل تولید می‌کردند بلکه با زنبورهای دیگر می‌جنگیدند. تصور می‌شد اگر زنبور قوانین کندویش را بشکند، به خاطر گناهش خودش را نیش می‌زند و می‌میرد.

 

نوزادان درد را احساس نمی‌کنند

اخبار,اخبار گوناگون

این جمله که نوزادان درد را احساس نمی‌کنند کاملا بی‌معنی به نظر می‌رسد. اما اشتباه بودن آن تنها ۳۰ سال پیش ثابت شده است. تصور می‌شد که مغز نوزادان آن قدر توسعه نیافته که درد را حس کند. بنابراین در گذشته جراحی نوزادان بدون بیهوشی انجام می‌شد و اگر گریه می‌کردند فکر می‌کردند به دلیل رفتار بد است.

 

شیار روی دندان شما را یک جنگجوی شجاع می‌کرد

اخبار,اخبار گوناگون

وایکینگ‌ها روی دندانشان خط می‌انداختند و آن‌ها را می‌ساییدند تا بهتر بجنگند. نظریه دیگر این است که وقتی یک جنگجو نخبه و ماهر بود دندان هایش را به این شکل درمی‌آورد تا همه به راحتی متوجه موقعیت اجتماعی او شوند. شیار‌های افقی توسط افراد ماهر ایجاد می‌شد، اما هنوز کاملا مشخص نیست که هدف تزئین دندان بود یا شناسایی.

 

الهام مظفری/ برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------