قدبلندترین گربه خانگی جهان با ابعادی باورنکردنی/ تصاویر



قدبلندترین گربه خانگی جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
گربه ها و سگ ها حیواناتی اهلی هستند که انسان ها به شدت آنها را دوست دارند. شاید جالب باشد که در این مطلب با بلندقدترین گربه جهان آشنا شوید.

آیا فکر می‌کنید که گربه شما چاق و بزرگ است؟ به هر حال نمی‌توانید آن را با فنریر مقایسه کنید. فنریر پشمالو تقریباً ۱۸.۸۳ اینچ (۴۷.۸۳ سانتی متر) قد دارد و کتاب رکوردهای جهانی گینس او را بلندقدترین گربه خانگی زنده دنیا معرفی کرده است. به گفته گینس، نام او، فنریر، از یکی از نام‌های قمرهای زحل گرفته شده است، اما مانند بسیاری از گربه‌ها، او نام مستعار خانوادگی زیادی دارد.

 

بلندقدترین گربه جهان نیم متر است!

گینس در ویدیویی درباره فنریر گفته که این بچه گربه غول پیکر با ویلیام جان پاورز، پزشکی در فارمینگتون هیلز واقع در میشیگان زندگی می‌کند و پاورز او را گردالوی بزرگ یا گردالو می‌نامد. فنریر همچون کلیفورد، سگ قرمز بزرگ رشد کرده است. فنریر از نژاد ساوانا و نسل F2 است.

 

قدبلندترین گربه خانگی جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

گربه‌های ساوانا ترکیبی بین یک گربه خانگی و یک سروال هستند. (سروال یا یوزگربه عضوی از خانواده گربه سانان است که عمدتاً در قاره آفریقا یافت می شوند.) همچنین F2 بیانگر نسل این گربه‌ها است. گر چه گربه‌های ساوانا قد بلندی دارند و به طور متوسط 14-17 اینچ (35-43 سانتی متر) هستند اما فنریر یک اینچ از بالاترین میانگین قد بلندتر است. پاورز توضیح می‌دهد که قد او از تیغه‌های شانه تا نوک پای او وقتی که روی چهار دست و پای خود می‌ایستد اندازه گیری خواهد شد.

 

قد فنریر به او اجازه می‌دهد کارهایی را انجام دهد که گربه‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند. در ویدیویی که از آن منتشر شده می‌توان دید که چگونه به آسانی روی پاهای عقب خود می‌ایستد. به گفته پاورز از آنجایی که او یک خورنده بزرگ است، تمایل دارد چیزهایی را از روی میز بدزدد.

 

قدبلندترین گربه خانگی جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

فنریر همچنان در حال رشد است و گر چه رکورد بلندقدترین گربه جهان را در اختیار دارد اما برادرش آرکتوروس (متاسفانه در آتش سوزی خانه‌ای در سال ۲۰۱۷ جان باخت) رکورد بلندقدترین گربه تاریخ را دارد.

 

آرکتوروس تقریباً ۱۹.۰۵ اینچ یا ۴۸.۴ سانتی متر قد داشت و گر چه این دو در یک زمان زندگی نمی‌کرده‌اند اما والدین آنها یکی است.

 

رکوردهای بیشتر پاورز

پاورز همچنین با گربه‌ای به نام Altair زندگی می‌کند که رکورد گینس طولانی ترین دم در جهان برای یک گربه خانگی زنده را در اختیار دارد. دم این حیوان 16.07 اینچ یا 40.82 سانتی متر است. پاورز یک گربه دیگر هم داشته که البته در آتش سوزی همان سال گم می‌شود. نام این گربه Cygnus بود و هنوز هم که هنوز است رکورد طولانی ترین دم تاریخ را با خود یدک می‌کشد. اندازه دم Cygnus تقریباً 17.58 اینچ یا 44.65 سانتی متر بوده و هم آلتیر و هم کیگنوس از نژاد مین کون هستند.

 

پاورز در این ویدئو به نحو تأثرآوری در مورد تلاش برای نجات گربه‌هایش از آتش سوزی صحبت می‌کند و در مورد اضافه کردن گربه‌های جدید به خانواده خود نامطمئن است و می‌داند که حیوانات خانگی محبوبش هرگز نمی‌توانند جایگزین حیوانات دیگر شوند. پاورز می‌گوید: آن اوایلی که گربه گرفتم واقعا سخت بود و از گربه‌هایی که خریدم به شدت متنفر شدم زیرا آنها شبیه یکدیگر نبودند و تفاوت داشتند. اما اولین گربه‌ای که پس از آتش سوزی خریدم هایپریون نام داشت و به التیام زخم‌های روحی‌ام کمک کرد.

 

قدبلندترین گربه خانگی جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
قدبلندترین گربه خانگی جهان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

گجت نیوز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------