«پاریس» بهترین شهر دنیا در سال ۲۰۲۲ معرفی شد



بهترین شهر دنیا در سال ۲۰۲۲،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

پاریس بهترین شهر دنیا در سال ۲۰۲۲ لقب گرفته است. این نتیجه ی پژوهشی است که در آن به رتبه بندی شهرهای دنیا از منظر گردشگری، پایداری و عملکرد اقتصادی پرداخته شده است.

 

پاریس برای دومین سال متوالی در صدر فهرست ۱۰۰ شهر برتر دنیا قرار گرفته است، رتبه بندی ای که توسط وبسایت پژوهشی Euromonitor International صورت می گیرد و از مقایسه ی ۵۷ معیار مختلف که در ۶ دسته بندی کلی قرار می گیرند به دست می آید. این ۶ دسته بندی کلی عبارتند از: عملکرد اقتصادی و تجاری، عملکرد گردشگری، زیرساخت های گردشگری، سیاست ها و جاذبه های گردشگری، سلامت و امنیت، و پایداری.

 

در گزارش امسال، دبی در رتبه ی دوم قرار گرفته است و بعد از آن نیز آمستردام و مادرید به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند.

 

در گزارش وبسایت Euromonitor International آمده: «حضور پررنگ شهرهای اروپایی در این شاخص عمدتاً به دلیل دو شاخصه ی مهم سیاست ها و جاذبه های گردشگری و زیرساخت های گردشگری است.»

 

این گزارش همچنین می گوید: «از سرگیری قدرتمندانه ی گردشگری بین المللی به دنبال لغو محدودیت های مسافرتی مرتبط با همه گیری کرونا، افزایش علاقه به پیشنهادات گردشگری ارزش محور و ترجیح مصرف کننده به انجام سفرهای داخلی و پروازهای کوتاه، باعث ایجاد تغییراتی در رتبه بندی سال ۲۰۲۲ شد.»

 

«این امر این امکان را برای شهرهای کنشگرا فراهم کرد که رتبه ی خود را در زمینه های سلامت و امنیت، عملکرد گردشگری و سیاست ها و جاذبه های گردشگری ارتقاء دهند.»

 

«پاریس به دلیل عملکرد استثنایی خود در زمینه های سیاست ها و جاذبه های گردشگری، زیرساخت های گردشگری و عملکرد گردشگری توانسته جایگاه خود را به عنوان شهر برتر دنیا حفظ کند و بار دیگر این عنوان را از آن خود سازد.»

 

همچنین بر اساس این گزارش، دبی جایگاه برتر را از جهت میزان سفرهای خارجی دارد، به طوری که در سال ۲۰۲۲ دوازده میلیون سفر به این شهر صورت گرفته که تقریباً ۲ برابر میزانی است که در سال ۲۰۲۱ بود.

 

به علاوه، طبق گزارش وبسایت Euromonitor International، فرودگاه بین المللی هارتسفیلد جکسون آتلانتا در آمریکا شلوغ ترین فرودگاه دنیا در سال ۲۰۲۲ بود.

 

در این گزارش همچنین آمده: «۲۰۲۲ گرچه سالی مثبت برای سفر و گردشگری بود اما هنوز راه زیادی تا بازگشت به نقطه ی پیش از آغاز همه گیری کرونا باقی است و در همه جای دنیا به حمایت های دولتی در این زمینه نیاز است.»

 

بهترین شهر دنیا در سال ۲۰۲۲،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

فهرست کامل بهترین شهرهای دنیا در سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

 

روزیاتو

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------