یک کشف غیرمعمول در مقبره باستانی مصری



مقبره باستانی مصری،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان بقایای سر ۹ تمساح را که در یکی از مقبره‌های مصر باستان دفن شده بودند، کشف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، ۹ سر تمساح در یک مقبره، توسط گروهی از متخصصان مرکز باستان‌شناسی مدیترانه در دانشگاه ورشو در حین کاوش در یک گورستان باستانی واقع در مصر کشف شد.

 

بقایای این حیوانات در داخل دو مقبره پنهان شده بودند که به مقامات بلندپایه‌ای تعلق دارند که در عصر «پادشاهی نوین»، بین قرن شانزدهم پیش از میلاد تا قرن یازدهم پیش از میلاد زندگی می‌کردند.

 

باستان‌شناسان از این اکتشاف به عنوان یافته‌ای منحصر به فرد یاد کردند و نتایج کاوش را در مجله «باستان‌شناسی آفریقا» به اشتراک گذاشتند.

 

این گروه از باستان‌شناسان از سال ۲۰۱۳ در این گورستان کاوش کرده‌اند. یکی از آن‌ها متعلق به «چِتی»، یکی از مقامات بلندپایه در زمان حکومت فرعون «منتو هوتپ دوم» (۲۰۵۵ پیش از میلاد تا ۲۰۰۲ پیش از میلاد) است. دیگری به خدمتگزاری ناشناس دربار سلطنتی تعلق دارد که از مقام نسبتا مهمی برخوردار بود.

 

مقبره‌ها ۹ جمجمه تمساح از نوع بزرگ بومی زیستگاه‌های آب شیرین مصر را درحالی دربر گرفته‌اند که این جمجمه‌ها در پارچه‌های کتانی پیچیده شده بودند.

 

مقبره باستانی مصری،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

سرپرست گروه باستان‌شناسی که این جمجمه‌ها را کشف کرده‌اند، این اکتشاف را کاملا "غیرمعمول" و نخستین نوع در تاریخ کاوش‌های مصری توصیف کرد.

 

تاکنون مومیایی‌ تمساح‌های زیادی در کنار رود نیل کشف شده‌ است. همه آن‌ها مومیایی کامل تمساح‌ها هستند که در دخمه‌های مخصوص حیوانات مقدس قرار داده شده بودند. تمساح‌ها در مصر باستان به عنوان شکل ایزد «سوبک» در نظر گرفته می‌شدند و مقدس بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------