فروش کلاه کمیابی که از موی ماموت سیبری ساخته شده است



اخبار,اخبار گوناگون,کلاه از موی ماموت سیبری

یک روسی از منطقه ی یاکوتیا، نخستین کلاه تهیه شده از موی حیوان منقرض شده «ماموت» را بافت. انتظار می رود این قطعه ی نادر 10 هزار دلار به فروش برسد.

 

«ولادیمیر اموسوف» جوان روسی گفت که موی کمیاب ماموت را از یکی از دوستانش گرفته که او هم مدت زمان طولانی آن را در خانه نگهداری می کرد و در نهایت به دلیل احتیاج مالی آن را به ولادیمیر فروخته است.

 

ولادیمیر پس از خرید موی ماموت در ابتدا قصد داشت آن را دوباره بفروشد، اما پس از کلی فکر کردن به این نتیجه می رسد که از آن یک کلاه بسازد و این نمونه ی فوق العاده نادرِ مویِ ماموت را  در زندگی اش کاربردی کند.

اخبار,اخبار گوناگون,کلاه از موی ماموت سیبری

 

او با یک دوزنده ی حرفه ای کلاه و متخصص در ساخت کلاه های سنتی یاکوتیا قرارداد می بندد، این هنرمند اغلب از یالِ اسب کلاه درست می کند.

 

«سیمون گریگوریف» مدیر موزه ی ماموت در یاقوتستان می گوید: کلاه ولادیمیر اموسوف از مویِ ماموتی تهیه شده که هزاران سال پیش زیسته است.

 

ماموت ها ده ها هزار سال قبل به خصوص در منطقه سیبری روسیه زندگی می کردند. هر از چند گاهی فسیل جدید ماموتی کشف می شود. اغلب این فسیل ها زیر تخته یخ های زیرزمین حفظ شده اند و قدمت آنها به عصر یخبندان باز می گردد.

اخبار,اخبار گوناگون,کلاه از موی ماموت سیبری

تابناک با تو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------