اینموری؛ هنر ژاپنی خوابیدن در محل کار!



اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

در بیشتر کشور‌های دنیا خوابیدن در محل کار نه تنها شرم‌آور است، بلکه ممکن است منجر به اخراج شود. اما در ژاپن خوابیدن در محل کار عادی و پذیرفته شده است. در واقع نشانه سخت کوشی است، یعنی شخص آنقدر خودش را وقف کارش کرده که کار می‌کند تا خوابش ببرد؛ و البته واقعیت است.

 

مردم ژاپن یکی از ملت‌هایی است که بیشترین کمبود خواب را در جهان دارند. تحقیقات نشان می‌دهد ژاپنی‌ها به طور متوسط ۶ ساعت و۳۵دقیقه در روز می‌خوابند؛ بنابراین بیشتر آن‌ها سرکار، در راه، پارک، کافی شاپ، کتابفروشی، مرکز خرید و سایر مکان‌های عمومی خوابشان می‌برد. این اتفاق آنقدر طبیعی و عادی است که ژاپنی‌ها یک کلمه برایش دارند: «اینموری».

اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

 

مردم ژاپن ساعات زیادی کار می‌کنند و در راه برگشت به خانه می‌خوابند. دانش آموزان تا دیروفت درس می‌خوانند و روز بعد سرکلاس چرت می‌زنند. در فرهنگ ژاپن خوابیدن در جلسه، کلاس و گردهمایی‌های اجتماعی جا افتاده است. اما قوانینی هم در ارتباط با اینموری وجود دارد: «به این بستگی دارد که شما که هستید، اگر کارمند جدید باشید باید نشان دهید که چقدر فعال هستید و نمی‌توانید بخوابید. هرچه سطح اجتماعی‌تان بالاتر باشد، بیشتر می‌توانید بخوابید.»

اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

 

علاوه بر این شاید کسی که می‌خوابد از نظر ذهنی حضور نداشته باشد، اما وقتی به مشارکت فعال نیاز است باید بتواند به وضعیت اجتماعی بازگردد. بدنتان باید وانمود کند که شما در جلسه فعال هستید، مثلا نمی‌توانید زیر میز بخوابید. باید طوری بنشینید که انگار گوش می‌دهید و فقط سرتان پایین است.

اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

 

در سال‌های اخیر، کافرمایان زیادی در سراسر جهان از عمل چرت زدن در ساعات اداری حمایت می‌کنند، از جمله گوگل، اپل، نایکی، اپل، هافینگتون پست و ...

اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

اخبار,اخبار گوناگون,ژاپن

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------