تابوت‌های مینیاتوری اسرارآمیز در اسکاتلند



اخبار,اخبار گوناگون,تابوت‌های مینیاتوری

در موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ هشت تابوت مینیاتوری چوبی قلع اندود وجود دارد. در هر تابوت یک آدمک چوبی با صورت نقاشی شده و لباس قرار دارد. از زمان کشف آن در غار توسط چند پسر جوان در سال ۱۸۳۶، این مجسمه‌های مینیاتوری برای همه جذاب و اسرارآمیز بوده اند.

 

آن‌ها برای شکار خرگوش به یک کوه صخره‌ای به نام صندلی آرتور رفته بودند که توجهشان به یک غار کوچک پنهان پشت تخته سنگ جلب شد. آن‌ها هفده تابوت چوبی پیدا کردند که هر کدام به زحمت ۱۰ سانتیمتر بودند و در دو ردیف هشت تایی چیده شده بودند و یک ردیف تکی چیده شده بودند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تابوت‌های مینیاتوری

پوسیدگی تابوت و مومیایی‌های چوبی درون آن نشان از قدیمی بودن آن‌ها داشت. جادوگری اولین فرضیه‌ای بود که به ذهن می‌رسید. اسکاتلند و به خصوص ادینبورگ، تاریخچه سیاهی در جادوگری دارند. بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ جادوگر در قرن شانزدهم و هجدهم در اسکاتلند اعدام شدند که ۳۰۰ نفر از آن‌ها در قلعه ادینبورگ سوزانده شدند. در دهه ۱۹۹۰ یک نظریه جدید پدید آمد که آدمک‌ها با هفده قربانی قاتلان سریالی مشهور ادینبورگ ارتباط دارند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,تابوت‌های مینیاتوری

اما بیشتر قربانیان زن بودند در حالی که آدمک‌ها لباس‌ مردانه پوشیده بودند. نظریات دیگری هم مطرح شد اما هنوز راز این تابوت‌ها کشف نشده است. از هفده تابوت، تنها هشت عدد مانده که در موزه ملی اسکاتلند نگهداری می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون,تابوت‌های مینیاتوری

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------