کوسه‌هایی که در تاریکی می‌درخشند



اخبار,اخبار گوناگون,درخشش کوسه‌ در تاریکی

محققان کوسه‌هایی در عمق آب‌ها کشف کردند که در تاریکی می‌درخشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دنیای حیوانات مملو از عجایب است. یکی از این حقایق عجیب، بینایی حیوانات است. آن‌ها مانند ما دنیا را نمی‌بینند. حیوان‌های مختلف به مدل‌های مختلف می‌بینند. برای مثال سگ‌ها و گربه‌ها تقریبا کوررنگ هستند و تنها سایه‌ای از رنگ‌ها می‌بینند.

 

بعضی از کوسه‌ها در تاریکی یکدیگر را درخشان می‌بینند. احتمالا این موجودات برای این‌که راحت‌تر همنوع خود را تشخیص دهند قابلیت این نوع دیدن را دارند. محققان دو گونه از کوسه‌هایی را که در قسمت بسیار عمیق آب‌ها زندگی می‌کنند مطالعه کرده‌اند.

 

در آن قسمت به دلیل اینکه بقیه امواج نور توسط آب جذب می‌شوند این کوسه‌ها با نورآبی احاطه شده‌اند. اما چگونه این کوسه‌ها در تاریکی می‌درخشند؟ جواب این سوال بیوفلوروسانس است. آن‌ها رنگدانه خاصی در سطح پوست خود دارند که نور آبی را جذب می‌کند و آن را با رنگ سبز نشان می‌دهد. این ویژگی با بیولومینسانس متفاوت است. بیولومینسانس زمانی است که یک حیوان از خودش نور تولید کند مانند نوعی از عروس دریایی که در تاریکی نور تولید می‌کند. دانشمندان با مطالعه بینایی کوسه، یک دوربین با توانایی چشم آن ساخته اند تا بتوانند این قابلیت را مشاهده کنند. آن‌ها می‌گویند خیلی از حیوانات دیگر نیز خاصیت بیوفلوروسانس دارند. تحقیق درباره این ویژگی تازه شروع شده است باید دید در آینده محققان چه مطالب جدیدی کشف خواهند کرد؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------