شهری که در آن آدامس‌های جویده‌شده با قیمتی بالا به فروش می‌رسد



اخبار,اخبار گوناگون

شاید باورش برایتان سخت باشد اما آدامس‌های جویده شده‌ای که در کف خیابان می‌اندازید روزی به شکلی دیگر و با قیمتی بالا به فروش خواهند رسید.

 

در هلند هر سال مقدار فراوانی  آدامس در خیابان ها انداخته می شود،آدامس هایی که علاوه بر ایجاد دردسر و به هم ریختن چهره شهر، چیزی حدود 25 سال برای تجزیه به زمان نیاز دارند. برای حل این مشکل طراحان کفش در شهر آمستردام دست به کار شدند تا کفش هایی تولید کنند که زیره آنها تا 30% از جنس آدامس تهیه شده است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

قرار بر این است که گوی هایی در مکان های عمومی شهر آمستردام نصب شوند تا مردم پس از جویدن آدامس ها آنها را درون این گوی بیندازند.جالب است بدانید که طراحان، نقشه آمستردام را در زیر این کفش ها طراحی می کنند و درنهایت پس از پایان فرایند تولید با قیمت 200 یورو به مردم فروخته می شوند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

ناگفته نماند با وجود اینکه مردم آمستردام به طور کلی از این طرح استقبال کردند اما میلی به خرید این کفش ها ندارند زیرا از نظر آنها مبلغ تعیین شده برای این کفش ها بسیار بالاست،بنابراین اکثرشان حاضر به پرداخت این رقم و خرید کفش ها نیستند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

به نظر آنها کفش های آدامسی بیشتر اثر هنری هستند تا کفشی برای راه رفتن،برخی دیگر نیز با تصور اینکه صاحبان این کفش های به زمین خواهند چسبید و مردم در شهر به حالت سکون در می آیند از خرید این کفش ها امتناع می ورزند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

به نظر می رسد همه مردم این شهر به درک کاملی از هدف تولید این کفش ها نرسیده اند اما در هر حال باید این نکته را مد نظر قرار داد که در سازگارتر بودن این کالا نسبت به کفش های عادی با محیط زیست، تردیدی وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------