عادات چینی‌ها که برای غریبه‌ها عجیب است



بیشتر افراد موافقند که چین با بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و تاریخچه جالبی که در فلسفه و امپراتوری دارد؛ کشور جذابی است. نفوذ آن آنقدر زیاد است که سال نوی چینی در بسیاری از کشور‌ها جشن گرفته می‌شود. با این حال، برخی رسوم چینی کمتر گسترش یافته اند و ممکن است برایتان عجیب باشند.

 

ازدواج با ارواح

هرچند برای ما عجیب و ترسناک است، اما در مناطق روستایی چین ازدواج مرده‌ها و زنده‌ها عادی است. به دلایل زیادی این ازدواج رخ می‌دهد مثل دامادی که بیماری علاج ناپذیر دارد، خانواده‌ای که قصد ادامه نسلشان را دارند و ...

اخبار,اخبار گوناگون

 

پای تاخورده و شکسته معیار زیبایی بود

قدمت این سنت به اواخر قرن سیزدهم بازمی گردد و اکنون کاملا منسوخ شده است. چینی‌ها معتقد بودند زنانی که پاهای کوچکتری دارند، زیباترند، به همین دلیل پای آن‌ها را محکم می‌بستند تا در کفش‌های کوچک جا شود. این کار باعث شکستن انگشتان و تغییر شکل دائمی پا می‌شد. این سنت بسیار ظالمانه و دردناک بوده است.

اخبار,اخبار گوناگون

 

برخی آسانسور‌ها عدد ۴ ندارند

شاید دوست نداشته باشیم اعتراف کنیم، اما بسیاری از ما خرافاتی هستیم. مثلا برخی از ما از عدد ۱۳ اجتناب می‌کنیم یا وقتی زیر نردبان راه می‌رویم احساس خوبی نداریم. در چین، عدد ۴ نحس و معادل کلمه «مرگ» است. به همین دلیل بسیاری از آسانسور‌ها عدد ۴ را از طبقات خود حذف کرده اند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سفید رنگ عزاست

شاید تعجب کنید که لباس عزای چینی‌ها برعکس ما سفید است که شامل لباس تشییع جنازه مهمانان و مرحوم همراه با گل و پاکت پول می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون

 

پاکت‌های قرمز هدایای محبوبی هستند

برای تولد، فارغ التحصیلی و جشن سال نو، پاکت‌های قرمز پر از پول هدایای محبوبی هستند. قدمت این عمل به سلسله کین باز می‌گردد زمانی که سالمندان سکه‌ها را با ریسمان قرمز رشته می‌کردند. این هم نشانه خوش شانسی و هم برای دور کردن ارواح شیطانی بود.

اخبار,اخبار گوناگون

 

تعارف کردن

چینی ها هم مثل ما تعارفی هستند. به همین دلیل وقتی به آن‌ها چای یا حتی هدیه تعارف می‌کنید، بار اول به نشانه احترام و تواضع رد می‌کنند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

سگ‌ نماد جایگاه اجتماعی است

باتوجه به سابقه چینی‌ها در خوردن گوشت سگ (امروزه در حال کاهش است)، شاید عجیب به نظر برسد که سگ‌هایی که توسط فعالان نجات داده می‌شوند، از جایگاه ویژه‌ای در میان طبقه متوسط برخوردار می‌شوند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

آبجوش آب آشامیدنی است

چینی‌ها سال‌هاست که برای سلامتی و کاهش بیماری‌، از آبجوش استفاده می‌کنند. به همین دلیل عجیب نیست که در رستوران به جای آب خنک آب جوش به شما بدهند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

ماسک صورت

چینی‌ها عاشق پوست روشن و رنگ پریده هستند، به همین دلیل در آفتاب به خصوص در ساحل ماسک می‌زنند تا تیره نشوند.

اخبار,اخبار گوناگون

 

تقسیم کردن گلابی

در چین تقسیم کردن گلابی به معنای «جدایی» و بدیمن است و نشانه این است که دوستی به زودی تمام می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون

برترین ها

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------