میدانی که هنگام دور زدن راننده گیج می‌کند



اخبار,اخبار گوناگون

گیج کننده‌ترین میدان جهان، سویندون انگلستان مشهور به میدان جادویی است،شرایط متفاوت این میدان آن را منحصر به فرد و البته گیج کننده‌ کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، میدان جادویی سویندون گیج‌کننده‌ترین میدان و تقاطع در جهان در سال ۱۹۷۲ در انگلستان ساخته شد و در همان زمان نیز به عنوان گیج کننده‌ترین میدان لقب گرفت.

 

این میدان از پنج  میدان کوچک  مرتب در یک دایره تشکیل شده است، نکته جالب وجود میدان ششمی است که خلاف جهت ساعت است. شاید در نگاه اول عملکرد میدان کاملاً اشتباه به نظر برسد اما وقتی نحوه کار میدان درک شود، آنگاه اهمیت این ایده، برای حل مشکل ترافیکی مشخص خواهد شد.

 

روش کار این میدان بدین شکل است که حرکت در میدان اول در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و میدان دوم که در داخل میدان اول است برخلاف حرکت عقربه‌های ساعت کار می‌کند، وسایل نقلیه می‌توانند ورود و خروج خود را از این میدان با کمک پنج میدان درونی تعیین کنند، تابلوهای زیادی برای راهنمایی و رانندگان تعبیه شده است.

 

گفتنی است؛ میدان سویندون  که به میدان سحر و جادو شهرت دارد چهل سال است که فعال است و  توانسته‌ با رشد روزافزون ترافیک حتی در زمان اوج به بهترین وجه به کار خود ادامه دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------