زلنسکی: خرابی در 'بورودیانکا' بسیار هولناک‌تر از بوچا است/ روسیه سر و کاری با حقوق بشر ندارد



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نطق تازه خود در روز پنجشنبه گفته است که میزان خرابی‌ها در شهر بورودیانکا "خیلی هوناک‌تر" از آنچیزی است که قبلا در شهر مجاور بوچا آشکار شده است.

به گزارش ایسنا، زلنسکی که از کی‌یف صحبت می‌کرد، گفت: "جستجو در میان آوار در بورودیانکا شروع شده. وضعیت در آنجا خیلی هولناک‌تر است. شمار قربانیان اشغالگران روس در آنجا حتی بیشتر است."

 

بوچا و بورودیانکا هر دو در اطراف کی‌یف قرار دارند و با نزدیک شدن نیروهای روسیه به پایتخت شاهد نبردهای شدیدی بودند. نیروهای روسیه اکنون از این منطقه عقب نشینی کرده‌اند.

 

زلنسکی در بخش دیگری از سخنان خود شهامت اوکراینی‌ها را ستود؛ شجاعتی که به گفته او باید در اطراف جهان فراگیر شود.

 

او گفت: "اگر همه جهانیان حداقل ۱۰ درصد شجاعت ما اوکراینی‌ها را داشتند، هیچ خطری متوجه قوانین بین‌المللی نمی‌شد. هیچ خطری متوجه آزادی ملت‌ها نمی‌شد. ما شجاعت را منتشر خواهیم کرد."

 

رئیس جمهوری اوکراین گفت که "شجاعت نشان ماست" و بار دیگر خواستار اعمال تحریم‌های جسورانه‌تر علیه روسیه شد.

 

او گفت ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین برای استفاده مقابل روسیه "قوی‌ترین تحریمی است که می‌تواند علیه روسیه وجود داشته باشد."

 

او همچنین به تعلیق عضویت روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد: "روسیه خیلی وقت است که سر و کاری با مفهوم حقوق بشر ندارد. این وضع شاید روزی تغییر کند. فعلا دولت روسیه و ارتش روسیه بزرگترین تهدید برای آزادی، برای بشر، و مفهود حقوق بشر در زمین هستند که واضح است."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------