اسرار هیجان‌انگیز بازی خانه‌سازی



بازی لگو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
بازی در پرورش ذهن خلاقیت بچه‌ها و البته بزرگسالان موثر است و بازی‌ها لگو برخی مرزهای سن و سال را رد کرده‌اند و البته رکوردهایی جهانی هم دارند.

به گزارش همشهری آنلاین، مکعب‌های خانه‌سازی لگو یکی از بازی‌های پرطرفدار جهان است که محدودیت سنی خاصی ندارد و برای پرورش خلاقیت و آموزش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگرچه شرکت‌های مختلفی از این بازی کپی برداری کردند اما سازنده اصلی نکات ظریف و اسراری دارد که قابل توجه و متمایزند. به طور مثال این شرکت با همکاری دانشگاه ام‌آی‌تی یک مجموعه لگو رباتیک عرضه کرده است که قابلیت برنامه‌ریزی نیز دارد؛ اما اگر شما نیز از طرفداران این بازی هستید آیا از این اسرار خبر داشتید؟

 

گروه LEGO در سال ۱۹۳۲ عنوان یک شرکت اسباب بازی کوچک آغاز به کار کرد اما امروزه به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی در جهان تبدیل شده است. واژه «لگو» به معنی خوب بازی کردن است به همین دلیل اسباب‌بازی‌های آن فراتر از بازی، به ابزاری مناسب برای سرگرمی و پرورش خلاقیت تبدیل شده است. از بناهای یادبود بزرگ گرفته تا آخرین مدل اتومبیل، چیزی نیست که با مجموعه‌ای از لگوها نتوانید خلق کنید.

 

اگرچه ممکن است این افسانه به نظر برسد اما این یک واقعیت است که شرکت لگو سالانه ۳۱۸ میلیون لاستیک پلاستیکی تولید می‌کند که از تولید شرکت لاستیک شرکت «گودیر» هم بیشتر است.

 

هنگامی که آدمک‌های لگو برای نخستین بار در سال ۱۹۷۵ معرفی شدند، این شرکت از مشتریانش خواست که تصورات خود را بر روی آدمک‌های بی‌چهره طراحی کنند. اعتقاد بر این بود که رنگ زرد، یک رنگ نژادی خنثی است. البته امروزه رنگ‌های دیگری نیز تولید شده‌اند.

 

گران‌ترین مجموعه لگو از سری «جنگ ستارگان» است و با بیش از ۷۵۴۱ قطعه بیش از ۸۰۰ دلار قیمت دارد که البته ساخت این مجموعه مدت قابل توجهی زمان می‌برد. 

 

اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که خانه‌ای از آجرهای لگو بسازید؟ با استفاده از بیش از سه میلیون آجر، خانه‌ای برای نمایش داستان‌های اسباب‌بازی ساخته شده. این خانه یک توالت فرنگی، دوش آب گرم و یک تختخواب بسیار ناراحت کننده دارد.

 

همچنین تیمی از سازندگان، تصمیم به ساخت برجی ۳۴ متری از آجرهای لگو گرفتند. اجرای این پروژه که یک تابستان طول کشید آنها را در کتاب رکوردهای جهانی گینس جای داد.

 

بازی لگو،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------