کشتی افسانه‌ای با دستکم ۲۰۰ تن طلا، نقره و زمرد در اعماق آ‌ب‌های کلمبیا



کشتی افسانه‌ای در کلمبیا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

ارتش کلمبیا تصاویری منحصر به فرد از لاشه کشتی سن خوزه که سه قرن پیش در نزدیکی ساحل این کشور غرق شد منتشر کرد. 

 

کشتی بادبانی سن خوزه یکی از بزرگترین کشتی‌های ارتش وقت اسپانیا بود که گنجی استثنایی حمل می‌کرد. در بیانیه ارتش کلمبیا آمده که نیروی دریایی این کشور چهار کارزار اکتشافی را در عمق نزدیک به ۹۵۰ متری دریا انجام داده است.

 

در این ماموریت‌های اکتشافی از فناوری ویژه با کارایی بالا از جمله دستگاهی با قابلیت کنترل از راه دور استفاده شد. وزارت فرهنگ کلمبیا بر این کارزارهای اکتشافی نظارت داشت. 

 

کشتی بادبانی سن خوزه از کشتی‌های معروف به گالئون متعلق به اسپانیا بود. اسپانیا از گالئون‌ها برای انتقال طلا و نقره از نیمکره غربی استفاده می‌کرد.

 

به گفته ارتش کلمبیا ماموریت‌های اکتشافی انجام شده نشان داد که هیچ گونه دخالت یا تغییری در کشتی سن خوزه از سوی عامل انسانی به وجود نیامده است. 

 

در تصاویر منتشرشده از لاشه کشتی سن خوزه توپ‌های جنگی، ظروف چینی، ظروف سفالی، بطری‌های شیشه‌ای و همچنین سکه‌هایی از طلا دیده می‌شود. بخشی از دماغه کشتی نیز که از لجن و جلبک دریایی پوشیده شده در این تصاویر قابل تشخیص است. 

 

ایوان دوکه مارکز، رئیس‌جمهوری کلمبیا درباره این تصاویر گفت که کارزارهای اکتشافی کشورش تصاویری بی‌سابقه و دقیق از کشتی سن خوزه را تهیه کرده است. به گفته وی این ماموریت‌های اکتشافی می‌تواند زمینه‌ساز «استخراج» این کشتی در آینده باشد. رئیس‌جمهوری کلمبیا لاشه کشتی بادبانی سن خوزه را «میراث بشریت» توصیف کرد.

 

به گفته کارشناسان دستکم ۲۰۰ تن طلا، نقره و زمرد در لاشه کشتی سن خوزه وجود دارد. نیروی دریایی بریتانیا روز هفت ژوئن سال ۱۷۰۸ میلادی این کشتی را در نزدیکی ساحل کارتاخنا در کلمبیا غرق کرد.  

 

افراد ماجراجو طی دهه‌های گذشته برای شناسایی محل غرق کشتی سن خوزه و دسترسی به گنج آن تلاش زیادی کرده بودند. در نهایت خوزه مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری وقت کلمبیا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که مقیاس جغرافیایی این گالئون در دریای کارائیب شناسایی شده است.

 

کشتی افسانه‌ای در کلمبیا،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

 

یورونیوز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------