در سفر به ترکیه بازدید از ساحل های زیبای استانبول را از دست ندهید



سفر به ترکیه, ساحل های زیبای استانبول, سواحل زیبای استانبول

در سفر به ترکیه بازدید از ساحل های زیبای استانبول را از دست ندهید

 

شاید زمانی که قصد سفر به استانبول را دارید، نخستین چیزی که به آن فکر می‎کنید، سواحل زیبای اطراف آن نباشد، اما این کلانشهر، توسط تنگه بسفر و حومه‎ی آن در امتداد ساحل دریای مرمره احاطه شده است، دارای سواحل زیبای زیادی است که نباید آنها را از دست داد. برای اکثر ساکنان استانبول و مسافرانی که به ترکیه می روند، رفتن به ساحل به معنای فرار از شلوغی شهر و تمدد اعصاب در استراحتگاه‎های دریای اژه و مدیترانه است. بنابراین در سفر به ترکیه بازدید از ساحل های زیبای استانبول را از دست ندهید و در این مناطق زیبا و خوش آب‌وهوا، روحیه‌ی خود را تازه کنید.

 

دهکده ساحلی کیلیوس

دهکده کوچک کیلیوس که در 41 کیلومتری شمال شهر استانبول قرار دارد، به طور رسمی یکی از ناحیه‌های این کلانشهر است. کیلیوس یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر یک روزه برای تمدد اعصاب و استراحت در زیر نور خورشید و در کنار دریا است. ساحل کیلیوس یک ساحل طولانی با شن‌های طلایی است که پشت آن کافه‌ها و رستوران‌های زیادی برای انتخاب غذا و همچنین هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های کوچک وجود دارد که در صورت این که قصد دارید برای رزرو هتل در استانبول در اطراف شهر اقدام کنید، می‌توانید به این ساحل بروید. حمل و نقل عمومی اینجا از مرکز استانبول کمی طول می‌کشد اما ساده است، سوار مترو شوید و سپس با یک اتوبوس مستقیم به کیلیوس بروید.

 

ساحل بورچ چقدر با استانبول فاصله دارد؟

ساحل بورچ در فاصله‌ی 42 کیلومتری شمال استانبول، یک کلوپ ساحلی خصوصی است که به‌خاطر موج‌سواری با بادبادک و خطی طولانی از شن‌های طلایی رنگ آراسته شناخته شده است. کسانی که در هتل دبی اقامت داشته‌ و شن‌های طلایی ساحل خلیج فارس را از سمت جنوبی آن تماشا کرده‌اند، می‌دانند که چقدر سواحل شنی زیبا هستند. این ساحل با توجه به امکانات عالی و ورزش‌های آبی موجود، هم برای مسافرانی که به دنبال فعالیت‌های ورزشی بوده و هم برای کسانی که به دنبال یک روز تفریحی در ساحل هستند و همه چیز در دسترس شماست، گزینه‎ی بسیار خوبی است. اینجا یک ساحل لاکچری با هزینه‌ی کمی بالاتر از سایر سواحل است.

 

جزیره بورگاز یکی از جزایر نه گانه پرنس استانبول است 

جزیره‌ی بورگاز یا بورگاز آداسی یک جزیره‎ی کوچک بین جزایر کینالی و هیبلی در گروه جزایر پرنس است. بورگاز دومین جزیره‌ای است که کشتی در مسیر جزایر پرنس در آن توقف می‌کند. سواحل کوچکی در سراسر جزیره وجود دارد. دو ساحل آن عمومی و بدون هزینه‎ی ورودی هستند. برای بسیاری از طرفداران سواحل جزایر پرنس، سواحل جزیره‌ی بورگاز به دلیل حال‎وهوای آرامشان، بهترین فرصت‌ برای تمدد اعصاب و آفتاب گرفتن را ایجاد می‌کند. با توجه به نزدیکی جزیره‌ی بورگاز تا استانبول رزرو هتل در استانبول به شما این فرصت را می‌دهد تا به سواحل این جزیره رفته و از امکانات آن استفاده کنید.

 

سواحل روستای کوچک آگوا

روستای کوچک آگوا در کرانه‌ی دریای سیاه در 106 کیلومتری استانبول قرار دارد. اینجا یک مقصد مورد علاقه برای طبیعت‌گردان، کوهنوردان و همچنین علاقمندان به ساحل‌ است، مجموعه‌ی توریستی کیملی کاو با مناظر ساحلی چشمگیر آن درست در ورودی آگوا، امکان تفریحات دریایی فراوانی را ایجاد می‌کند. این دهکده دارای یک سواحل شنی گسترده و عمومی بدون هزینه ورودی است. روستای آگوا خودش یک گزینه‌ی مناسب برای تعطیلات آخر هفته و بیرون رفتن از شهر است و در صورت تمایل می‌توان در بوتیک هتل‌های کوچک و مهمان‌خانه‌های فراوان آن اقامت کرد. درست در شرق، کیملی کاو یک پارک طبیعی ساحلی وجود دارد.

 

چرا بویوک آدا معروف است؟

جزیره‌ی بویوک آدا بزرگ‌ترین جزیره از مجموع جزایر نه گانه‌ی پرنس است و این یکی از دلایل شهرت آن است. این جزیره دارای چندین ساحل شنی مختلف برای مسافرت‌های یک روزه از استانبول برای رفتن به دریا است. تمامی سواحل جزیره دارای هزینه‎ی ورودی هستند.

 

سواحل اصلی همگی دارای قایق‌های شاتل هستند که در ترمینال کشتی‌های بویوک آدا منتظر می‌مانند تا مسافران ساحلی را مستقیماً به سمت شن‌های طلایی ببرند. محبوب‌ترین گزینه در میان سواحل بویوک آدا، ساحل ناکی بی است که دارای مسیر باریکی از شن‌های طلایی رنگ در کنار یک سکوی بزرگ برای حمام آفتاب است. این جزیره دورترین و آخرین ایستگاه در مسیر کشتی جزایر پرنس است.

 

دهکده ساحلی کیلیوس, معرفی سواحل زیبای استانبول, ساحل بورچ

جزیره‌ی بویوک آدا

 

جاده بستان نزدیک‌ترین ساحل به استانبول است

جاده بستان نزدیک‌ترین بخش شنی به مرکز استانبول است که  ساحل دریای مرمره در بخش آسیایی این شهر قرار دارد. مناطق ساحلی با نوار ساحلی طولانی پارک دالیان، با مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در میان باغ‌ها و زمین‌های بازی بزرگ کودکان، به هم متصل و احاطه شده‌اند. شما برای ورود به خلیج مرکزی که با شن‌های خاکستری احاطه شده است، باید هزینه‌ی ورودی بپردازید. در اینجا چند کافه برای تنقلات، نوشیدنی و ناهار وجود دارد.

 

در ساحل جاده بستان نباید انتظار تجربه‌ی مکامی آرام را داشته باشید. اینجا یک ساحل پرجنب‌وجوش به ویژه در فصل تابستان است زیرا هم به استانبول نزدیک است و هم آب کم‌عمق، آن را محیطی مطمئن برای خانواده‌هایی با کودکان می‎کند.

 

هیبلی آدا محبوب ترین جزیره از جزایر نه گانه پرنس

هیبلی آدا یا جزیره‌ی هیبلی، محبوب‌ترین جزایر پرنسس برای بازدید در سفرهای یک روزه از استانبول است. در تابستان، خلیج‌های کوچکی که در اطراف ساحل جزیره با تکه‌های شن و ماسه‌هایشان پراکنده شده‌اند، مملو از مسافرانی می‌شوند که در حال حمام آفتاب هستند. دسترسی به برخی از خلیج‌ها با قایق‌های شاتل به راحتی امکان‌پذیر است که مسافران را بین بندر اصلی هیبلی آدا و سواحل جابحا می‌کند. در اینجا چند گزینه‌ی خوب برای انتخاب وجود دارد، اما ساحل آدا محبوب‌ترین بخش شنی جزیره است که یک منطقه‌ی کوچک با فضای آفتاب گرفتن روی سکوهای چوبی است.

 

آیا پارک جنگلی چیلینگز ساحل دارد؟

پاسخ مثبت است. پارک طبیعی چیلینگز یک ساحل شنی سفید دارد که توسط خط ساحلی ناهموار و جنگلی احاطه می‌شود. این ساحل که در مقابل دریای سیاه قرار دارد، یکی از زیباترین نوارهای ساحل شنی واقعی در طراف استانبول است. اینجا  118 کیلومتر از استانبول فاصله دارد و هر چند به اندازه‌ی بسیاری از سواحل دیگر از امکانات رفاهی خوبی برخوردار نیست، اما این یک مکان محبوب برای کمپینگ شبانه و تماشای ستارگان برای افراد دوست‌دار طبیعت است. و پارک طبیعی دارای مسیرهای پیاده‌روی در میان جنگل و در سراسر صخره‌ها برای کسانی است که می‌خواهند هم از ساحل لذت ببرند و هم در جنگل به گشت‌وگذار بپردازند.

 

سواحل کینالی آدا در گروه جزایر پرنس

جزیره‌ی کینالی شمالی‌ترین جزیره از گروه جزایر پرنس است که بیشتر مردم محلی استانبول را برای یک سفر یک روزه، در خود جای می‌دهد. معمولا مسافران و گردشگران خارجی کمتری به اینجا می‌آیند چون به اندازه‌ی جزایر هیبلی و بویوک بزرگ و مشهور نیست. بستر دریا در جزیره‌ی کینالی بسیار صخره‌ای است، بنابراین داشتن کفش‌های آبی برای شنا کردن بسیار مفید هستند. در بخش غربی جزیره، یک ساحل عمومی بزرگ و  رایگان وجود دارد که از بندر جزیره 1.6 کیلومتر پیاده‌روی دارد و با اتوبوس‌های معمولی که بین ترمینال کشتی و ساحل حرکت می‌کنند، می‌توان به آن رسید.

 

ساحل فلوریا گونش در غرب استانبول است

ساحل فلوریا در حاشیه‌ی دریای مرمره، در حومه‎ی غربی استانبول و در فاصله‎ی 20 کیلومتری منطقه‌ی مرکزی تاریخی استانبول است. شما برای رفتن به این ساحل باید هزینه‌ی ورودی بپردازید که شامل استفاده از یک صندلی آفتابگیر با سایبان است و امکانات مناسبی از جمله نجات غریق، حمام و چند کافه و رستوران در محل وجود دارد. شما می‌توانید از مرکز شهر در خط متروی استانبول به فلوریا برسید.

 

جزیره بورگاز, سواحل روستای کوچک آگوا,بویوک آدا

ساحل فلوریا گونش در غرب استانبول

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024