سنجاق: چگونه برای نقاشی ساختمان رنگ انتخاب کنیم؟



1. قبل از نقاشی خانه،  یک پالت رنگی انتخاب کنید که با مبلمان شما هماهنگ باشد

با انتخاب سه رنگ از یک وسیله موجود در خانه خود شروع کنید. یک بالش از مبل، روسری مورد علاقه‌تان، یا هر چیزی که به شما آرامش می‌دهد را بردارید و آن را به فروشگاه رنگ ببرید». سه نمونه رنگ هم خانواده با آن رنگ‌ها پیدا کنید.

 

سپس یکی از سه رنگ را به عنوان رنگ دیوار خود انتخاب کنید و دو رنگ دیگر را برای اطراف اتاق یا مبلمان استفاده کنید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

2. در مورد نوع رنگ برای نقاشی ساختمان تصمیم بگیرید 

اگرچه رنگ‌های امروزی مقاومت خوبی در برابر لکه‌ها دارند، اما همچنان رنگ روغن برای دیوارها بهترین انتخاب است، زیرا قابل شستشو است و توجه را به عیوب جلب نمی‌کند. 

با این حال، امروزه از رنگ های مختلف برای زیبایی بیشتر بر روی کل دیوار نیز استفاده می شود. می توانید یک دیوار را به صورت مخملی و دیوار مجاور را به صورت نیمه براق، با یک رنگ مشابه، نقاشی کنید.

 

 به طور مشابه، می توانید دیوارها را صاف و سقف را نیمه براق رنگ کنید تا کنتراست مات و براقی به دست آورید. (هر چه سقف انعکاس نور بیشتری داشته باشد، بلندتر به نظر می رسد.)

 

انتخاب رنگ نقاشی ساختمان,راهنمای انتخاب رنگ نقاشی ساختمان,هزینه نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ نقاشی ساختمان

 

3. در انتخاب رنگ نقاشی به کاربری فضا توجه کنید

پیشنهاد می شود اتاق های غذاخوری، آشپزخانه و نشیمن را با رنگ های گرم مانند زرد، گلبهی یا زرشکی نقاشی کنید و اتاق های خواب خانه را با رنگ‌های سردتری مانند بنفش یا آبی آسمانی نقاشی کنید. 

 

خوب است بدانیم که رنگ قرمز اشتهای شما و فشار خون شما را افزایش می دهد. رنگ های آبی و سبز طبیعی و آرام بخش هستند. بنفش رنگ مورد علاقه کودکان است و نارنجی رنگ خوش‌آمدگویی.

رنگ زرد می‌تواند مغز را تحریک کند، بنابراین بهتر است برای اتاق‌هایی که در آن کار می کنید، در نظر بگیرید. 

 

4. تاثیر رنگ سفید را در نقاشی ساختمان دست کم نگیرید

در اتاق‌هایی که نور طبیعی زیادی ندارند، از رنگ‌های سفید گرم‌تر استفاده کنید یا فضاهای بزرگ‌تر را دنج‌تر نشان دهید.

 

در مقابل، سفیدهای مایل به سرد می توانند به باز کردن فضا کمک کنند. چندین رنگ را به طور همزمان تست کنید تا ببینید کدام یک با رنگ های دیگر در اتاق بیشتر هماهنگ می شوند.

 

5. با نقاشی خانه فضاهای مختلف را از هم جدا کنید

رنگ می تواند به "تقسیم بندی" یک فضای باز بزرگ کمک کند، به عنوان مثال، ناهارخوری را از اتاق تلویزیون جدا می کند. نیازی نیست رنگ ها از یک پالت رنگی (گرم (قرمز، نارنجی، زرد) یا سرد (آبی، سبز، سفید روشن)) باشند.

 

نوع رنگ برای نقاشی ساختمان,انتخاب رنگ نقاشی به کاربری فضا,تاثیر رنگ سفید را در نقاشی ساختمان

نقاشی فضاهای مختلف خانه

 

6. با نقاشی ساختمان فضاهای کوچک را بزرگتر یا دنج تر کنید

چه رنگ هایی یک اتاق را بزرگتر نشان می دهند؟

به طور کلی، رنگ‌های سفید شفاف می‌توانند فضا را بزرگ‌تر و بازتر نشان دهند، در حالی که رنگ‌های گرم حس صمیمیت را ایجاد می‌کنند. اتاق های بزرگ به طور کلی می توانند رنگی تر از ه اتاق های کوچک باشند.

 

چه رنگ هایی یک اتاق را دنج تر می کنند؟

البته، برخی از فضاهای کوچک نیازی به احساس بزرگ بودن ندارند: اگر قصد دارید فضایی دلپذیر یا دنج در اتاق مطالعه یا کتابخانه ایجاد کنید، از رنگ سبز یا آبی زنگار استفاده کنید.

 

رنگ هایی اتاق دنج,استفاده از دو رنگ مختلف,نقاشی سقف خانه

نقاشی ساختمان فضاهای کوچک

 

7. با استفاده از دو رنگ مختلف در یک اتاق جسور باشید

برای یک رویکرد جسورانه تر، سعی کنید از دو رنگ مختلف در یک اتاق استفاده کنید. به عنوان مثال، در اتاقی با دیوارهای آبی، یک قفسه توکار یا طاقچه را با سایه سبز رنگ کنید که موارد روی قفسه کتاب یا داخل قسمت فرورفته را برجسته می کند. 

 

8. برای نقاشی سقف خانه از رنگ هایی غیر از سفید استفاده کنید

اگرچه رنگ سفید برای سقف به طور کلی باعث می شود فضا مطبوع وبزرگ به نظر برسد، اما میتوانید نقاشی سقف با سایه روشن تر از رنگ دیوار را هم امتحان کنید. 

 

کافیست رنگ سقف را یک یا دو درجه از کد رنگ دیوار روشن تر کنید. در این صورت اتاق بزرگتر به نظر می رسد، زیرا تضاد بین رنگ دیوار و رنگ سقف کمتر شده است. 

 

البته گاهی اوقات پایین آوردن سقف از نظر بصری احساس خوشایندی از محصور شدن ایجاد می کند.

 

یک متخصص طراحی دکوراسیون می گوید ”مشتریان از من می پرسند که آیا رنگ قرمز سقف را زیاد کوتاه نمی‌کند؟ 

 

پاسخ من است که تمام مدتی که شما در یک اتاق غذاخوری نشسته اید و می خواهید احساسی گرما و صمیمیت کنید، پس چرا که به رنگی کردن سقف فکر نکنیم؟ 

 

مثلا در خانه‌ای که سقف‌هایی با ارتفاع کمتری دارید، رنگ کردن سقف اتاق خواب با آبی کم‌رنگ، راهی برای ایجاد یک محیط آرامش‌بخش خواهد بود.“

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024