کشف سکه های طلا حین تخریب یک سالن تئاتر قدیمی /عکس



کارگران حین تخریب یک سالن تئاتر قدیمی در ایتالیا صدها سکه طلا به ارزش میلیون ها پوند پیدا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صدها سکه طلا که گفته می شود قدمت آن به قرن پنجم میلادی بازمیگردد در یک سالن تئاتر قدیمی در ایتالیا کشف شد. این سکه ها که ارزش آن میلیون ها پوند برآورد شده است در داخل یک قوری قرار داده شده بودند. کارگران که روز چهارشنبه در حال تخریب سالن تئاتر قدیمی کرسونی در منطقه کومو بودند با دیدن این سکه های طلا حیرت کردند. بنا به گزارش رسانه های ایتالیایی ارزش این سکه های طلا میلیون ها پوند تخمین زده می شود.

 

اخبار,اخبارگوناگون, کشف سکه های طلا


"لوکا رینالدی"، یک باستان شناس محلی در این باره گفت : " ما هنوز نمی توانیم در مورد ارزش واقعی این سکه های طلا صحبت کنیم چون آنها اکنون یک کالای رایج در مارکت یا بازار نیستند اما مطمئنا از آنجا که این سکه ها کشفی استثنایی و خاص به شمار می روند ارزشی فوق العاده زیاد وخواهند داشت و بسیار گرانبها خواهند بود."


او افزود : " قدمت سکه های یافت شده به قرن پنجم میلادی می رسد."


همچنین وزیر فرهنگ ایتالیا، آلبرتو بونیسولی " در این باره گفت : " ما هنوز در مورد جزئیات تاریخی و اهمیت فرهنگی این سکه ها چیزی نمی دانیم. این منطقه نشان می دهد یک گنج واقعی است و این کشف موجب غرور من شده است."

 

اخبار,اخبارگوناگون, کشف سکه های طلا


این سالن تئاتر در سال 1870 افتتاح شد و پیش از بسته شدن در سال 1997 تبدیل به یک سالن سینما گردید. قرار پس از تخریب در محل این سالن تئاتر یک ساختمان لوکس ساخته شود.

گفتنی است؛ بنا به گزارش رسانه های محلی مقامات محلی پس از کشف این سکه ها قصد دارند برنامه قبلی خود را متوقف و حفاری های دقیق تر و بیشتری در این منطقه انجام دهند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------