عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده (+تصاویر)



اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده

بعضی از هواپیماهای ساخته شده در طول تاریخ ظاهر عجیبی دارند. در این خبر چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  هواپیماها در اندازه‌ها، نوع‌ها و کاربردهای گوناگونی وجود دارند. طیف گسترده استفاده از هواپیماها شامل استفاده‌های تفریحی و گردشگری، حمل‌ونقل عمومی، نظامی و تحقیقاتی است. اولین پرواز کنترل شده، پرندهٔ رایت ۱ بود که در سال ۱۹۰۳ توسط برادران رایت آزمایش شد. سال‌ها قبل افرادی توانسته بودند دستگاه‌های پرنده‌ای بسازند و حتی با آن پرواز کنند اما اختراع برادران رایت اولین وسیلهٔ پروازی بود که کنترل آن کاملاً در دست خلبان بود.

طی سال‌های زیادی مدل‌های مختلفی از هواپیماها ساخته شده‌اند که بعضی از آن‌ها هم‌اکنون در حال استفاده است. اما بعضی از مدل‌های هواپیما بسیار عجیب بودند که الان تنها عکسی از آنان باقی مانده است. در لیست زیر چند مورد از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

Stipa-Caproni-1

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده


بین جنگ جهانی اول و دوم، طراحان هواپیما سعی کردند تا ایده های جدیدی را آزمایش کنند. بعضی از آن‌ها به سختی دنبال ساخت هواپیما بودند ولی تعداد کمی از آنها موفق شدند. یکی از جالب ترین آن‌ها Stipa-Caproni است که به نظر می‌رسد یک مدل کارتونی است، اما Stipa-Caproni در واقع یک پیشگام مهم برای جت های مدرن امروزی است.

M-15 Belfagor -2

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده


Biplanes برای زمین های زراعی روسیه عالی بود اما در دهه 1970 شوروی متوجه شد که آنها نیاز به جایگزینی برای هواپیماهای کشاورزی قدیمی خود دارند. شرکت هواپیمایی PZL در لهستان این وظیفه را به عهده گرفت . آن‌ها به دنبال سرمایه گذار برای بهترین موتورهای جت و هواپیما بودند و تصمیم عجیبی برای ترکیب کردن هر دو آن‌ها گرفتند. در نتیجه M-15 تنها جت بیوتکنولوژی است که تا به حال تولید شده است.

Sikorsky X-wing-3

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده


هلیکوپترها می توانند به صورت عمودی حرکت کنند و به طور فوق العاده مانور بدهند، اما آهسته هستند. هواپیماهای بدون سرنشین سریع هستند اما نیاز به پشتیبانی از فرودگاه دارند. این وسیله از طراحی نظامی یک هواپیما است که جنبه‌های خوب هلیکوپتر ها و هواپیماهای جنگنده را ترکیب کرده است.

Rutan Boomerang-4

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده


طراح افسانه ای برت روتان با هواپیمای عجیب و غریبش شناخته می‌شود. هنگامی که او در شرکت بومرنگ کار می کرد، این هواپیما را با حداکثر ایمنی طراحی کرد. اگر یک موتور از کار بیوفتد با بودن یک تسمه بیشتر در یک طرف، هواپیمای روتان آن را ثابت نگه می‌داشت.

Wainfan Facetmobile- 5

اخبار,اخبارگوناگون,عجیب‌ترین هواپیماهای ساخته شده


یک هواپیما طراحی شده با این روش از کل هواپیما برای حرکت استفاده می‌کند نه فقط بال آن. این هواپیما با استفاده ازطراحی بدنه عالی عمل می کند، اما متاسفانه آن‌ها فقط توسط نیروهای نظامی و گروه‌هایی مانند ناسا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------