پنج دیوار معروف جهان را بشناسید (+تصاویر)



این دیوارها اغلب برای محافظت منطقه از دشمنان، همسایگان و یا حتی بخشی از مردم محلی ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  در قدیم یکی از اقدامات محافظتی، ساخت دیوار بود تا منطقه از حملات دشمنان، همسایگان و یا حتی عده ای از مردم محلی در امان باشد. رفته رفته شیوه محافظت با گذشت زمان تغییر کرد اما این دیوار همچنان بعنوان یک آثار باستانی باقی مانده که در ادامه به پنج مورد از معروف ترین هایشان اشاره خواهیم کرد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پنج دیوار معروف جهان


دیوار بزرگ چین
نام این دیوار را مطمئنا بارها شنیده اید. این دیوار بزرگ را برای حفاظت از چین در مقابل مهاجمان مغول، تقریباً در سال ۲۴۶ سال قبل از میلاد ساختند. این هیولای سنگی حدود 9000 کیلومتر طول دارد البته همراه با موانع طبیعی در قالب تپه ها و رودخانه ها طول آن به 20 هزار کیلومتر و تا ارتفاع 10 متر می رسد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پنج دیوار معروف جهان


دیوار آدریانو انگلیس
این دیوار مرز انگلیس و اسکاتلند است که در سال 122 میلادی توسط امپراتور روم شروع به ساخت شد به همین دلیل آدریانو نام گرفت چون نام امپراتوری آن زمان بود.هدف از ساخت این دیوار ،حفاظت از اموال رومیان از حملات قبیله های اسکاتلندی بود.این دیوار سنگی به طول 17 کیلومتر و عرض حدود 3 متر و ارتفاع 4 متر است.در این دیوار 16 قلعه بزرگ و تعداد زیادی برجک قرار دارد.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پنج دیوار معروف جهان


مانع جدایی اسرائیل
یک دیوار 703 کیلومتری که رژیم صهیونیستی را از سمت غرب رود اردن جدا می کند.در بیشتر قسمت ها یک حصار فلزی با سیم خاردار و یک نوار انحصاری 60 متری قرار دارد.اما در مجاورات اورشلیم دیوار به شدت محکم و محافظتی ساخته و از 25 کیلومتری شهر با بلوک های بتونی تا ارتفاع 8 متر پوشانده شده است.

اولین قسمت از دیوار در سال 1994 ساخته و در سال 2003-2004 ساخت و ساز اصلی آغاز شد اما هنوز کامل نشده چون آنها همچنان از ترس فلسطینی ها خود را در پشت دیوار پنهان می کنند و برای مقاوم سازی آن در تلاشند.این دیوار از نظر دادگاه بین المللی ،قوانین بین المللی را نقض کرده چون این دیوار در قلمرو خط سبز است و جز قلمرو صهیونیست ها محسوب نمی شود.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پنج دیوار معروف جهان


دیوار هندی کومبالگاره
این دیوار حدود 40 کیلومتر طول دارد که در ایالت راجستان هند واقع و در زمان حکومت کومبالگاره در سال 1143 ساخته شده است.

این دیوار برای حفاظت از منطقه و زمین های بارور از دست قبایل سرگردان ساخته شد و دارای 7 دروازه که طبق افسانه ها قبر روحانی کومباکارنی در درب اصلی قرار دارد. در افسانه ها گفته شده بلافاصله پس از شروع ساخت یک رعد و برق دیوار را تخریب و روحانی برای تقویت دیوار خود را قربانی کرده است.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,پنج دیوار معروف جهان


دیوار برلین آلمان
این دیوار شهر برلین را به شرقی و غربی تقسیم می کند و در 13 اوت سال 1961 آغاز به ساخت شد. پس از خاتمهٔ جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۷ چهار کشور اصلی پیروز در جنگ جهانی دوم شامل شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه اقدام به تقسیم کشور شکست خورده آلمان به چهار بخش مجزا نمودند. با این که تمام شهر برلین در قسمت تحت نفوذ شوروی قرار گرفته بود و ابتدا تصور می‌شد که تمام این شهر توسط شوروی اداره خواهد شد ولی به دلیل اهمیت و ویژگی‌های خاص برلین این اتفاق رخ نداد و قرار شد که این شهر با آنکه در داخل خاک آلمان شرقی قرار گرفته ولی میان چهار کشور اصلی پیروز در جنگ تقسیم شود. این دیوار در سال 1989 در نتیجه تظاهرات جمعی ساکنان برلین سقوط کرد و در سال 1990 بازسازی شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------