کنجکاوی سگ باعث کشف دندان تاریخی شد. (+تصاویر)



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کشف دندادن تاریخی

سگی بازیگوش پس از کندن زمین در محل زندگی‌اش استخوان ماموتی ۱۳۰۰۰ ساله را پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، توله سگی هشت ماهه که همراه با صاحب خود در واشنگتن زندگی می‌کند با کندن زمین در باغ پشت محل زندگی‌اش فسیل دندان ماموتی 13000 ساله را یافت.

کریک لیسول صاحب سگ مذکور در مورد این اتفاق گفت: ابتدا که شی تاریخی را در دهان سگم مشاهده کردم به نظرم رسید او تکه سنگ یا قطعه چوبی قدیمی را به دهان گرفته است ولی پس از کمی دقت دریافتم شی‌ای تاریخی در دهان اوست. به نظر لیسول این شی تاریخی، بیشتر شبیه استخوان بود ولی او نمی‌دانست متعلق به کدام قسمت بدن و کدام حیوان است.

پس از اینکه لیسول استخوان تاریخی را از دهان سگش گرفت با عکس‌برداری از آن به تحقیق در مورد قدمت استخوان پرداخت. او یک نمونه از عکس‌ها را به دانشگاه واشنگتن فرستاد و پس از چند روز در کمال شگفتی متوجه شد استخوان تاریخی که سگش در حیات پشتی خانه پیدا کرده، دندان ماموتی 13000 ساله است.

صاحب سگ پس از آگاهی از قدمت دندان، آن را به موزه اهدا کرد و با ابراز خرسندی از اقدام سگ، او را بسیار باهوش دانست. رییس موزه واشنگتن پس از دریافت دندان 13000 ساله گفت: خیلی خوشحال هستیم که یک سگ در چنین کشف بزرگی نقش داشته است. طبق تحقیقات باستان‌شناسان حیوانات غول‌پیکر همچون ماموت در آخرین دوره عصر یخبندان در منطقه واشنگتن زندگی می‌کردند.

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کشف دندادن تاریخی

 

اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,کشف دندادن تاریخی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------