زیباترین موزه‌های جهان (+تصاویر)



اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه‌های زیبای جهان که محل نگهداری ارزشمندترین میراث تاریخ بشری و آثار هنری هستند، خود نیز می‌تواند به عنوان یک اثر هنری در جذب بیشتر مخاطبان نقش مهمی ایفا کنند..

به گزارش ایسنا،  در زیر نگاهی داریم به زیباترین موزه‌های جهان از نگاه سایت تراولر:

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو از معروف‌ترین موزه‌های جهان و در اسپانیاست که از سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. این موزه که توسط «فرانک گری» معمار معروف کانادایی طراحی شده است در کنار رود نرویون واقع شده و بنای آن از پائین شبیه به یک کشتی مدرن است. ساختمان این موزه زیبا که از تیتانیوم، سنگ آهک ساخته شده است طی دو دهه گذشته میلیون‌ها گردشگر را جذب خود کرده است. این بنا یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار معماری معاصر محسوب می‌شود. موزه گوگنهایم بیلبائو محل نگهدای آثار هنرمندان اسپانیایی و بین‌المللی است.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه گوگنهایم

موزه هرمیتاژ در شهر سنت پترزبورگ روسیه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری جهان است که در کرانه رودخانه نوا قرار دارد و محل نگهداری ۳ میلیون اثر است که البته همه آنها به صورت همزمان در معرض نمایش قرار نمی‌گیرند. این موزه شامل شش ساختمان است که بنای اصلی آن کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روس بوده‌است. کاخ زمستانی، هرمیتاژ کوچک، هرمیتاژ قدیمی، هرمیتاژ جدید و تئاتر هرمیتاژ ساختمان‌های این موزه عظیم هستند که هم‌اکنون برای بازدید عموم باز است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه هرمیتاژ

قصر پوتالا که روزگاری محل زندگی دالای لاما بوده، سازه قرن هفدهمی در شهر لهاسا پایتخت تبت است که هم اکنون به عنوان یک موزه ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاخ بزرگ دارای ۱۳ طبقه و بیش از هزار اتاق و همچنین معابد چندصد ساله است. کسانی که بتوانند تا ارتفاع ۳۶۰۰ متری صعود کنند می‌توانند از کاخ رویایی و بسیار زیبای سرخ دیدن کنند که محل نگهداری نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و آثار هنری بی‌نظیر است. آرامگاه دالای‌ لاماهای گذشته نیز در کاخ سرخ واقع شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

قصر موزه پوتالا

جای شگفتی ندارد که موزه واتیکان در ایتالیا سالانه پذیرای پنج میلیون گردشگر است. حتی اگر به آثار هنرمندان نامداری چون«میکل‌آنژ» نیز خیلی علاقه‌مند نباشید، ساختمان این موزه خود یک اثر هنری فوق‌العاده است. راه پله‌های معروف این موزه که توسط «جوزپه ممو» طراحی شده به زیبایی در ساختمان موزه به پائین می‌پیچد و بازدیدکنندگان را به سمت خروجی موزه هدایت می‌کند. این موزه در سال ۱۵۰۶ میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم بنیان نهاده شده است.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه واتیکان

موزه سٌمیه در شهر مکزیکوسیتی توسط «فرناندو رومر» معمار مکزیکی و با مشاوره «فرانک گری» طراحی شده است. این موزه که دارای دو ساختمان متقارن است در میدان کارسو مکزیکوسیتی واقع شده و نمای آن‌ها از ۱۶ هزار شش‌ضلعی آلمینیومی شکل گرفته است که در هر زاویه‌ای سایه‌روشن ایجاد می‌کنند. همچنین سقف نیمه شفاف این موزه موجب می‌شود که نور با کمی فیلترشدن وارد فضای بنا شود. مجموعه آثاری ارز شمند از برجسته‌ترین هنرمندان چون «پل سزان»، «کلود مونه»  و«لئوناردو دا وینچی» در این موزه نگهداری می‌شوند. نام این موزه برگرفته از «سمیه دومیت» همسر «کارلوس اسلیم» است که در سال ۱۹۹۹ درگذشت.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه سٌمیه


موزه «سالوادور دالی» در ایالت فولوریدای آمریکا محل نگهداری بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری «سالوادور دالی» خارج از اروپاست که توسط «رینولد» و «النا مورس» از دوستان نزدیک این نقاش معروف تاسیس شده است. طراحی ساختمان ای موزه به گونه‌ای است که نور با گذر از پوسته مدرن بنا وارد فضای داخلی ساختمان می‌شود و بازدیدکنندگان را حتی پیش از وورد به بنا مسحور خود می‌کند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه سالوادور دالی

موزه اورسی پس از لوور، مهم‌ترین و شلوغ‌ترین موزه فرانسه است که در محل قبلی ایستگاه قطار پاریس و در مجاورت رود سن قرار دارد. این موزه که دستور ایجاد آن در سال ۱۹۰۰ برای یک نمایشگاه جهانی صادر شد، خودش یک اثر هنری است که به آن کاخ‌هنرهای زیبا نیز می‌گویند. مجموعه‌ نقاشی‌های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار «کلود مونه» و «رنوار» که پیش از این در گالری ملی «ژو دو پوم»، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می‌شد، هم‌اکنون در موزه اورسی پاریس نگهداری می‌شوند.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه اورسی

ساخت موزه تاریخ هنر وین پایتخت کشور اتریش در سال ۱۸۷۱ آغاز شد و این موزه در سال ۱۸۹۱ برای بازدید عموم کار خود را آغاز کرد. این موزه کاخ‌مانند دارای طراحی داخلی شگفت‌انگیزی است و دارای یک سالن بزرگ گنبدی شکل و راه‌پله‌های بزرگی است. ستون‌های مرمرین، سقف بسیار بلند و گچبری‌ها چشم‌نواز از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه هستند. این موزه در مقابل موزه تاریخ طبیعی اتریش قرار دارد و هر دو از معماری یکسانی بهره می‌برند. دستور ساخت موزه تاریخ هنر وین توسط امپراطور اتریش برای نگهداری از مجموعه هنری قابل‌ملاحظه دودمان هابسبورگ صادر شد.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه تاریخ هنر وین

موزه سلطنتی اُنتاریو که در شهر تورنتو واقع شده، موزه‌ای در حوزه هنر و تاریخ است که قدمت آن به اوایل قرن بیبستم میلادی می‌رسد و محل نگهداری شش میلیون اثر ارزشمند از جمله آثار ایرانی است. تاکنون چند ساختمان به مجموعه این موزه اضافه شده است که شاخص‌ترین آن مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود که شامل پروژه چالش‌برانگیز ساخت پنج سازه منشوری  از شیشه و آلومینیوم است که نوک هر کدام در جهتی متفاوت قرار دارد.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه سلطنتی اُنتاریو

موزه اراوان در استان ساموت پراکان تایلند در واقع مجسمه‌ای  پنج‌طبقه از اراون، فیل سه سر متعلق به اساطیر هندو است. در ساختمان این مسجمه که دارای سقف شیشه‌ای و رنگ‌آمیزی شده بسیار زیبایی است آثار آنتیک و قدیمی و مجسمه‌ نگهداری می‌شود.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه اراوان

موزه هنرهای اسلامی دوحه در قطر گرچه ۱۰ سال پیش (۲۰۰۸) راه‌اندازی شده است اما توانسته نام خود را به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری دوحه تثبیت کند. «آی.ام. پی» معمار برجسته آمریکایی-چینی که پیش از این طراحی منشور مرکزی موزه لوور در پاریس را بر عهده داشته، موزه هنرهای اسلامی دوحه را با الهام از مسجد ابن طولون در قاهره مصر طراحی کرده است. بازدیدکنندگان از داخل موزه بواسطه یک پنجره‌شیشه‌ای پنج طبقه می‌توانند نمایی پانوراما از شهر دوحه مشاهده کنند.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه هنرهای اسلامی دوحه

گالری اوفیتزی در شهر فلورانس ایتالیا یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های اروپاست. نقاشی «زایش ونوس» اثر «ساندرو بوتیچلی» را می‌توان نماد زیبایی درونی موزه اوفیتزی دانست اما ساختمان و نمای بیرونی این موزه نیز با ستون‌های متقارن و پنجره‌های باشکوه به همان اندازه زیباست.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

گالری اوفیتزی فلورانس

موزه‌ی هنر معاصر نیتروی در شهر ریودوژانیروی برزیل توسط « اسکار نیمایر» معمار مشهور برزیلیدر سال ۱۹۹۶ و ساخته شده است. این سازه بشقابی شکل مجاور صخره‌ها و بالای خلیج کوچک گوانا بارا واقع شده است و چشم‌اندازهای پانورامیک از شهر ریودوژانیرو را مقابل بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

اخبار,اخبار گوناگون,زیباترین موزه‌های جهان

موزه‌ هنر معاصر نیتروی



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------