عکسی عجیب که می‌توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید



پیشرفت صنعت عکس‌برداری و دوربین‌ها فقط محدود به دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها نشده است و ما امروزه شاهد فناوری‌هایی هستیم که شاید هرگز انتظارش را نداشتیم. این عکس سومین تصویر بزرگ دنیا و اولین تصویر بزرگ در آسیاست. شما می‌توانید از فاصله چند مایلی روی عکس زوم کنید و پلاک خودروها، چهره افراد و جزییات واضح و دقیق از خیابان‌ها و ساختمان‌ها را ببینید.

اخبار,اخبارگوناگون,عکسی عجیب

 

در سال‌های اخیر، دوربین اسمارت‌فون‌ها پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشته و باعث شده است هر فردی در جیب خود یک دوربین با کیفیت برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری داشته باشد.

اما پیشرفت صنعت عکس‌برداری و دوربین‌ها فقط محدود به دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها نشده است و ما امروزه شاهد فناوری‌هایی هستیم که شاید هرگز انتظارش را نداشتیم.

شرکت فناوری Jingkun چین که اکنون نام خودش را Big Pixel گذاشته است؛ تصویری پانوراما از شهر شانگهای چین تهیه کرده است که رزولوشنی ۱۹۵ گیگاپیکسلی دارد و از میلیاردها پیکسل تشکیل شده است.

این عکس سومین تصویر بزرگ دنیا و اولین تصویر بزرگ در آسیا است. شما می‌توانید از فاصله چند مایلی روی عکس زوم کنید و پلاک خودروها، چهره افراد و جزییات واضح و دقیق از خیابان‌ها و ساختمان‌ها را ببینید.

این عکس از برج مروارید شرقی شانگهای گرفته شده و چشم‌انداز اطراف خود را به طرز خیره‌کننده‌ای نشان می‌دهد. یک پانورامای ۳۶۰ درجه که به شما اجازه می‌دهد به هر سو بچرخید و مناظر زیبای این شهر را به نظاره بنشینید.

این عکس ۱۹۵ گیگاپیکسلی از شانگهای آن‌قدر بزرگ است که شما می‌توانید از فاصله چند مایلی روی صورت مردم زوم کنید.

 

اخبار,اخبارگوناگون,عکسی عجیب


صدها میلیارد پیکسل در یک عکس
بزرگی این عکس به اندازه‌ای است که نمی‌توانیم تصور و درک درستی درباره‌اش داشته باشیم. دوربین‌های معمولی اسمارت‌فون‌ها تصاویری ۱۲ گیگاپیکسلی می‌گیرند.

هر مگاپیکسل برابر یک میلیون پیکسل است. هر گیگاپیکسل هم برابر با یک میلیارد پیکسل است. حالا ما داریم درباره عکس ۱۹۵ گیگاپیکسلی صحبت می‌کنیم. به زبان دیگر، عکسی متشکل از ۱۹۵ میلیارد پیکسل.

با مراجعه به این ابزار آنلاین می‌توانید تصویر ۱۹۵ گیگاپیکسلی از شهر شانگهای را تماشا و روی نقاط مختلف زوم کنید تا در ذهن‌تان برخی مفاهیم مانند دقت تصویر، مقدار زوم و بزرگی یک عکس جابه‌جا شوند.

با همین ابزار آنلاین می‌توانید برخی مراکز مهم را انتخاب کرده و برای تماشای بیشتر یا گردشگری مجازی زوم کنید. چیزی که بسیار ارزشمند است، کیفیت بسیار بالای عکس در هنگام زوم بدون خراب شدن یا رنجه شدن تصویر است.

شرکت Big Pixel می‌گوید پانورامای شانگهای اولین کار آن‌ها است و در آینده‌ای نزدیک می‌خواهند چندین عکس دیگر با صدها میلیارد پیکسل از شهرهای دیگر بسازند و در معرض بازدید عموم قرار دهند.

 

تابناک باتو

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------