کدام کشور برای اقامت اروپا و شروع یک زندگی جدید بهتر است؟



کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است, مهاجرت به اروپا

 کشور مناسب برای اقامت و مهاجرت در اروپا

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است 

کشورهای اروپایی به دلیل امکانات و امتیازات بالایی که دارند، برای مهاجرت ایرانیان انتخاب اولیه هستند. تقریباً تمام کشورهای اروپایی استانداردهای بالایی در کیفیت زندگی دارند. در این مطلب از بیتوته، به بررسی محبوب ترین کشورهای اروپایی پرداخته می‌شود تا شما بتوانید بهترین مقصد را برای زندگی خود انتخاب کنید.

اقامت در کشور انگلستان

یکی از بهترین و پرطرفدارترین انتخاب های ایرانیان برای مهاجرت به اروپا انگلیس است. انگلیس بزرگ ترین کشور بریتانیا و البته قاره ی اروپا است. پایتخت این کشور لندن است و با کشورهایی مانند ولز و اسکاتلند مرز مشترک دارد. چنانچه قصد دارید برای تحصیل به انگلیس مهاجرت کنید در نظر داشته باشید که در این کشور دو تا از پیشرفته ترین دانشگاه های دنیا به نام کمبریج و آکسفورد قرار دارد.

 

به همین دلیل بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل، آرزو دارند که در یکی از این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. همانطور که اشاره شد از لحاظ کیفیت زندگی، کشور انگلیس در سطح بسیار بالایی قرار دارد به همین دلیل قابل توجیه است که زندگی در آن بسیار پرهزینه باشد.

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است, اقامت در انگلیس

اقامت در انگلیس

 

البته اگر هزینه ی زندگی در انگلیس را با شرایط فعلی اقتصادی خود مقایسه می کنید، در نظر داشته باشید که هزینه ی 5 دلار برای نان که الان پرداخت خواهید کرد همان هزینه ای است که چندین سال بعد نیز برای آن پرداخت می کنید!

 

از نظر شغلی کشور انگلیس در حال حاضر شرایط فوق العاده ای را برای ارائه ی ویزاهای کاری بعضی از مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه است، در نظر گرفته. بهترین مشاغل برای پذیرش در انگلیس شامل: مهندسی، مشاغل خدماتی و فنی است. برای دریافت اقامت در انگلیس لازم است به صورت زیر اقدام کنید:

* اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

* ازدواج با شهروند انگلیسی

* سرمایه گذاری کاری

* از طریق دریافت ویزای کار

 

اقامت در کشور اتریش

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است,اقامت در اتریش

اقامت در اتریش

 

کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپا برای سرمایه گذاری های تجاری و ساختمانی است. نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 حدود ۱۱.۴ درصد گزارش شده. بنابراین برای افرادی که علاقه مند به فعالیت های استارتاپی و کارافرینی دارند، اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپا برای اقامت است.

 

در زمینه ی تحصیلی نیز برای دانشجویان انواع تسهیلات آموزشی و رفاهی فراهم شده. به همین دلیل تعداد تقاضاهای دانشجویان برای دریافت فاند تحصیلی بسیار بالا است. اگر جزء متقاضیان تحصیل در رشته های مربوط به بیوتکنولوژی و مدیریت و کارافرینی هستید، کشور اتریش یکی از بهترین گزینه های شما برای ادامه تحصیل است.

 

خوشبختانه بر خلاف کشورهایی مانند استرالیا، در اتریش امکان کار همزمان با تحصیل فراهم است. بنابراین اگر نگران تامین هزینه های مالی خود در اتریش هستید، می توانید از مراکز کاریابی متعددی که در شهرهای آن وجود دارد، مشاغل مناسبی را که می توانید در کنار تحصیل در آن فعالیت داشته باشید، پیدا کنید.

 

دریافت اقامت در اتریش امتیاز محور است و باید از طریق موارد زیر امتیاز لازم را برای اقامت دریافت کنید:

* پذیرش تحصیلی

* ازدواج با شهروند اتریش

* ارائه مجوز برای ایجاد کسب و کار در اتریش(ارائه سند ثبت اختراع و یا مواردی که ثابت می کند قصد راه اندازی کسب و کارهای سود دهی را دارید)

 

اقامت در کشور ایتالیا

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است, اقامت در ایتالیا

اقامت در ایتالیا

 

ایتالیا یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین کشورهای اروپا است. برخلاف سایر کشورهای اروپا مانند انگلیس که اقامت در آن بسیار پرهزینه است، ایتالیا با وجود امکانات بسیار زیاد و ساختار مدرن شهری، کشور نسبتا ارزان قیمتی است.

 

از لحاظ آثار تاریخی و فرهنگی کشور ایتالیا یکی از شاخص ترین کشورهای جهان است. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که به معماری شهری اهمیت زیادی می دهید، معماری خیابان ها و ساختمان های ایتالیا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

سایر مزایای اقامت در این کشور زیبا شامل: امکانات رفاهی مناسب، سیستم آموزشی پیشرفته، حمل و نقل رایگان و در دسترس، نرخ بیکاری پایین و امنیت اجتماعی برای شهروندان است. مهم ترین صنایع این کشور شامل: کشتی سازی، فلزکاری، ماشین الات، صنایع شیمایی، نساجی، تولید انرژی، تسلیحات نظامی، گردشگری، تولید خوراکی و شیمی و پتروشیمی است.

 

بنابراین افرادی که در این زمینه ها تجربه ی کاری و تخصص دارند، علاوه بر درآمد زیاد، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم در این کشور خواهند داشت. برای دریافت اقامت دائم در ایتالیا لازم است به مدت 5 سال در این کشور زندگی کرده باشید و یا با یکی از شهروندان ایتالیایی ازدواج کنید. البته امکان دریافت اقامت برای دانشجویان نیز با شرایط ویژه ای فراهم است.

 

اقامت در کشور آلمان

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است, اقامت در آلمان

اقامت در آلمان

 

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی و تحصیلی شرایط بسیار فوق العاده ای را برای اقامت مهاجران فراهم کرده. کاهش رشد جمعیت در این کشور از یک سو و رشد اقتصادی بالای آن از سوی دیگر باعث شده که مهاجران زیادی برای دریافت ویزا تحصیلی و شغلی در این کشور اقدام کنند.

 

علاوه بر این قوانین این کشور برای مهاجران بسیار منصفانه و ساده است. هزینه ی اقامت در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. در صورتی که به آلمانی مسلط باشید به راحتی می توانید امتیازاتی مانند فاند رایگان برای ادامه تحصیلی را دریافت کنید. جالب است که بدانید در حال حاضر حدود 319 هزار ایرانی در آلمان اقامت دائم دریافت کرده اند.

 

از جمله شاخص ترین امکانات کشور آلمان شامل: اقتصاد قوی، فرصت های شغلی زیاد، سیستم آموزشی و تحصیلات رایگان، تنوع فرهنگی، موقعیت جغرافیایی مناسب، ثبات سیاسی، قوانین عادلانه و تنوع فرهنگی است.

 

یکی از مهم ترین امتیازاتی که برای اقامت دانشجویان در آلمان فراهم است، وجود ویزاهای متعددی از جمله: ویزای جستجو کار و ویزای Skilled Worker است. این ویزاها به دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل این امکان را می دهد که بتوانند با تمدید اقامت خود و جستجوی کار، شانس خود را برای اقامت دائم بالا ببرند. برای دریافت اقامت در این کشور لازم است به صورت زیر اقدام کنید.:

* پذیرش از دانشگاه (به شرط داشتن مدرک زبان آلمانی)

* داشتن جاب آفر

* مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

* سیتیزن‌شیپ یا اقامتِ دائم همسر

 

اقامت در کشور سوئد

 

کدام کشور برای اقامت اروپا بهتر است, اقامت در کشور سوئد

اقامت در کشور سوئد

 

کشور سوئد از لحاظ اقتصادی، قوانین مهاجرت و شرایط تحصیلی یکی از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت ایرانیان است. استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا است. به همین دلیل به عنوان یکی از کشورهای مرفه دنیا شناخته می شود. البته نگران نباشید! اگر برای داشتن زندگی مرفه در این کشور باید هزینه ی زیادی را بپردازید، از لحاظ وضعیت کاری متوسط حقوق دریافتی کارمندان در سوئد نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپا بسیار بیشتر است.

 

یکی از بزرگترین نقاط ضعف کشور سوئد سرمای غیر قابل تحمل آن است. اما وضعیت رفاهی و طبیعت بکر آن سرمای استخوان سوز زمستان را جبران می کند. از لحاظ تحصیلی و علمی کشور سوئد جزء یکی از شاخص ترین کشورهای دنیا است. متاسفانه برای دانشجویان امکان کار همزمان با تحصیل وجود ندارد.

 

اگر قصد دارید برای سرمایه گذاری و از طریق دریافت ویزاهای کاری وارد این کشور شوید در نظر داشته باشد که در حال حاضر بیشترین تعداد پذیرش های کاری در زمینه های صنعت گردشگری، فناوری، بازیافت و اتوماسیون است. اگر شغل شما مرتبط با این حوزه ها است، خوشبختانه شانس زیادی برای دریافت ویزا و اقامت دائم در سوئد دارید. برای اقامت در کشور سوئد لازم است از طریق راه های زیر اقدام کنید:

* ازدواج با شهروند ساکن سوئد

* اخذ ویزای کاری

* از طریق سرمایه گذاری

* از طریق تحصیل

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------