راهنمای سفر نوروزی به استانبول



راهنمای سفر نوروزی به استانبول,سفر نوروزی به استانبول,انتخاب بهترین مسیر

راهنمای سفر نوروزی به استانبول

 

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال و ایام نوروز، بیشتر مردم برنامه‌ریزی برای سفر و گشت‌وگذار را شروع می‌کنند. یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تعطیلات نورورز، استانبول بوده که به دلیل نزدیکی به ایران، جشنواره‌ها و حراجی‌های زمان نوروز، جاذبه‌های گردشگری متنوع و البته قیمتی مناسب‌، بیشتر از دیگر شهرهای خارجی، نظر گردشگران را به خود جلب کرده ‌است. 

 

گردشگران ایرانی برای سفر به ترکیه، نیازی به تهیه ویزا ندارد و همین دلیل، تصمیم‌گیری برای سفر و تهیه بلیط استانبول را آسان‌تر می‌کند.

 

استانبول یکی از زیباترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده و بنابر نظرسنجی‌های انجام شده، پرطرفدارترین شهر این کشور شناخته می‌شود. اکثر گردشگران سعی می‌کنند در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان که ترافیک گردشگری کمتر است، از استانبول و شگفتی‌های آن بازدید کنند. اما جاذبه‌های نزدیک به سال نو میلادی، جشنواره‌ها و برنامه‌های نوروزی و فستیوال‌های تابستانی، تحمل شلوغی و ترافیک را برای گردشگرانی که بلیط استانبول را تهیه کرده‌‌اند، امکان‌پذیر می‌کند.

 

احتمالا بخاطر زمان محدودی که درسفر دارید، بازدید از همه‌ی جاذبه‌های استانبول ممکن نباشد ولی با برنامه‌ریزی قبل از سفر می‌توانید از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر هزاررنگ ترکیه دیدن کنید. تصمیم داریم به معرفی پررنگ‌ترین جاذبه‌های استانبول و معروف‌ترین هتل‌های آن بپردازیم، پس اگر قصد دارید تعطیلات نوروز را در استانبول سپری کنید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

 

انتخاب بهترین مسیر

نوروز استانبول به قدری زیبا و سرشار از رنگ و موسیقی است که احتمالا ترجیح می‌دهید زودتر به مقصد رسیده و لذت بردن از سفر را شروع کنید. سفر هوایی فرصت بیشتری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول، به شما می‌دهد. اکثر تورهای نوروزی استانبول، راه هوایی و سفر با هواپیما را پیشنهاد می‌کنند با این حال؛ می‌توانید راه زمینی را انتخاب کنید و با اتوبوس‌های مخصوص گردشگری به استانبول برسید. 

 

در هر صورت این سفر زیبا و خاطره‌انگیز، ارزش تحمل سختی راه را دارد. با توجه به شرایط خود و هم‌سفرتان و بودجه‌ای که برای سفر در نظر دارید، بهترین مسیر را انتخاب کرده و حداقل ۴ هفته قبل از شروع تعطیلات نوروز، تور گردشگری و بلیط استانبول را رزرو کنید. 

 

هتل‌های معروف استانبول

همان‌طور که می‌دانید، یکی از گزینه‌های مهم در مسافرت انتخاب هتل و اقامت‌گاه مناسب است. هتل‌های زیبای استانبول با فراهم‌ کردن امکانات رفاهی و تفریحی و برگزاری برنامه‌های ویژه نوروز، پذیرای مسافران و گردشگرانی هستند که با خرید بلیط تهران استانبول این شهر را برای گذراندن تعطیلات نوروز انتخاب کرده‌اند. درادامه به معرفی هتل‌های معروف استانبول می‌پردازیم.

 

هتل دیوان استانبول

بی‌شک یکی از مجلل‌ترین و معروف‌ترین هتل‌های استانبول، هتل دیوان است که در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد. طراحی داخلی هتل دیوان با تلفیقی از معماری مدرن و مشخصه‌های سنتی ترکیه، انجام شده و امکانات و خدمات‌رسانی کامل و بی‌عیب و نقص آن، مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این هتل ۱۱ طبقه با ۱۹۱ اتاق و کادری مجرب، پذیرشی ۲۴ ساعته دارد. اگر قرار است در هتل دیوان اقامت کنید، حتما سری به رستوران بین‌المللی دیوان لوکانتا بزنید و از چشیدن غذاها و دسرهای ترکی لذت ببرید.

 

هتل لوکس شانگری لابسفروس استانبول

این هتل استانبول که مانند هتل دیوان، نزدیک به میدان تقسیم احداث شده، زمان کمی بعد از بازگشایی، بهترین هتل تازه تاسیس جهان معرفی شد. نزدیکی به تنگه بسفر و معماری عثمانی مجلل و باشکوه این هتل، نمایی زیبا را به نمایش می‌گذارد. هتل شانگری دارای همه‌ی ‌امکانات رفاهی و خدمات ۲۴ ساعته است و به خوبی توانسته رضایت مهمانان خود را جلب کند. 

 

اتاق‌های بزرگ و نورگیر، وجود ۲ رستوران بزرگ و بین‌المللی و کیفیت عالی در خدمات ارائه شده از دلایل محبوبیت این هتل است. برعکس هتل دیوان، در هتل شانگری به مسافران اجازه داده می‌شود حیوانات خانگی خود را همراه داشته‌باشند.

 

هتل رافلز استانبول

اگر به دنبال هتلی با بالاترین سطح استانداردهای جهانی هستید، اقامت در هتل رافلز را از دست ندهید. علاوه‌بر تجربه‌ی استفاده از امکانات عالی و خدمات بینظر این هتل، مهمانان می‌توانند نمایی زیبا و فراموش‌نشدنی از استانبول را از طبقات بالای هتل رافلز تماشا کنند. 

 

دکوراسیون و محیط دلنشین هتل رافلز باعث شده محبوبیت زیادی بین گردشگران داشته باشید. هتل مارمارا، پارما، ایتنر کانتیننتال، گراند حایات، پارک بسفرس، هیلتون و الایت ورلد از دیگر هتل‌های معروف استانبول هستند. 

 

انتخاب بهترین مسیر,هتل‌های معروف استانبول,هتل دیوان استانبول

بهترین اماکن تاریخی استانبول

 

بهترین اماکن تاریخی استانبول

حتی اگر فرصت چندانی برای بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های باستانی استانبول ندارید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم سری به مسجد ایاصوفیه بزنید. مسجدی تاریخی که ابتدا کلیسا بوده و بعدا مسجدی با شکوه و مجلل شده، می‌تواند دل هر بیننده‌ای بلرزاند.

 

مسجد آبی با سنگ‌ها و طراحی‌های آبی‌رنگ، مسجد اورتاکوی با نمایی از تنگه بسفر، مسجد سلطان سلیمان با مناره‌ها و گنبد باشکوه و مسجد رستم پاشا با کاشی‌های ایزنیک می‌توانند هر بیننده‌ای را به تاریخ و معماری عثمانی علاقمند کنند. دیدار از موزه‌های شهر استانبول و قدم‌زدن در میدان تقسیم و خیابان استقلال استانبول نیز می‌تواند تصویر جالبی از گذشته‌ی پرفراز و نشیب این شهر به نمایش بگذارد.

 

بهترین تفریحات استانبول

بعضی از تفریحات استانبول رایگان هستند که با خرید بلیط تهران استانبول و سفر به این شهر شگفت‌انگیز ترکیه، می‌توانید لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. قدم زدن روی پل گالاتا، خیابان‌گردی در کاراکوی، لذت شنیدن موسیقی خیابانی، موزه آثار هنری ترکیه و تماشای منظر تنگه بسفر از تفریحات رایگان استانبول هستند.

 

البته اگر تفریحات مهیج و بازی‌های پرسروصدا را بیشتر دوست دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به خانه‌ی خون‌آشام، شهربازی فان‌لب، بازی معمایی کوئست و پارک وایلند هم سری بزنید. کافه‌های شبانه استانبول هم بعد از غروب آفتاب با اجرای موسیقی زنده پذیرای گردشگران هستند.

 

رستوران‌های معروف استانبول

تجربه‌ی چشیدن طعم‌ دلنشین غذاها و دسرهای ترکی، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در سفر به استانبول انجام دهید. تنوع زیاد غذاها و شیرینی‌های ترکیه و عطر و بوی هوس‌انگیز آن‌ها، هوش از سر هرکسی می‌برد. تقریبا در هر خیابانی می‌توانید رستوران یا کافه‌ای را پیدا کنید که با عرضه‌ی انواع خوراکی‌ها، مشتری‌ها را به سوی خود می‌کشد. 

 

رستوران‌‌های معروف بین‌‌المللی استانبول یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. رستوران نصرت یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول است که از افراد مشهوری پذیرایی کرده و غذاهای متنوعی را سرو می‌کند.

 

رستوران نیکول یکی از رستوران‌های معروف این سهر بوده که غذاهای فرانسوی و ترکی را با طعمی دلپذیری در فضایی آرام و در تراس بزرگ و منظره‌ای چشم‌نواز، برای مهمانان آماده می‌کند.

 

رستوران ۳۶۰ استانبول نیز از دیگر رستوران‌های شناخته شده در این شهر است. این رستوران، منظره‌ای ۳۶۰ درجه از استانبول و جاذبه‌های آن به نمایش می‌گذارد.علاوه‌بر غذاهای باکیفیت و خوشمزه، موسیقی زنده و فضایی زیبا را برای گردشگران فراهم کرده‌است.

 

رستوران هاتای با آشپز معروف خود به نام بوراک، بین افراد مشهور طرفداران بسیاری دارد. این رستوران ۳ شعبه داشته و نزدیک خیابان استقلال بنا شده است.

 

رستوران‌های معروف استانبول,بهترین مراکز خرید استانبول,طبیعت‌گردی بهاری در استانبول

بهترین مراکز خرید استانبول

 

بهترین مراکز خرید استانبول

یکی از دلایلی که گردشگران تعطیلات نوروز را برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنند، حراج‌های بزرگ و فروش ویژه اجناس و کالاهای ترک در مراکز خرید است. فروشگاه‌ها و برندهای معروف ترکیه، روزهای اول فصل بهار و ایام نوروز را به فروش ویژه اختصاص می‌دهند.

 

اگر شما هم علاقمند به خرید کردن و استفاده از تخفیف‌های ارائه شده هستید، حتما از مراکز خرید معروف استانبول بازدید کنید. گراند بازار، استانبول مال، بازار جواهر، بازار اصلی استانبول، مرکز خرید اولیویوم، مرکز خرید فروم، مرکز خرید آکمرکز و بازار بشیکتاش از مراکز خرید معروف استانبول هستند.

 

طبیعت‌گردی بهاری در استانبول

لذت‌ سفر به استانبول با گشت‌وگذار در طبیعت بهاری این شهر، تکمیل می‌شود. استانبول با پارک‌ها و جزایر زیبا و خیره‌کننده‌ای که دارد، برای طرفداران طبیعت‌گردی هم مناظری زیبا به نمایش می‌گذارد.

 

پارک میهرابات، پارک اولوس، پارک فنرباغچه، پارک ییلدیز، پارک گولهانه، پارک امیرگان، جزیره پرنسس، جزیره بویوک آدا، جزیره هیبلی آدا، جزیره بورگاز آدا و جزیره کینالی دارای طبیعتی زیبا و محیطی باصفا هستند که می‌توان ضمن لذت بردن از مناظر، عکس‌های خاص و منحصربفردی را ثبت کرد.

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

    Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024