اگر قصد مهاجرت دارید اینها راحت ترین کشورها برای گرفتن اقامت هستند



راحت ترین کشور برای اقامت, بهترین کشور برای اقامت ایرانیان, بهترین کشور برای اقامت کجاست

کشورهای آسان برای مهاجرت

 

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کجاست؟ 

مهاجرت و ترک وطن به‌قصد تحصیل و یا ارتقای سبک زندگی و استفاده از امکانات رفاهی مناسب‌تر، از جمله مسائلی است که سال‌هاست ذهن جوانان را به خود مشغول کرده است. در این مطلب از بیتوته سعی کرده ایم با بررسی شرایط و امکانات برخی از کشورها، راحت‌ترین کشورها را برای مهاجرت به شما معرفی نماییم.

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت، رویای داشتن شغل خوب، تحصیلات عالی در دانشگاه‌های تراز اول دنیا و زندگی مناسب و امکانات رفاهی بهتر است. باتوجه‌به اوضاع سیاسی و روابط بین‌المللی، شرایط مهاجرت برای ایرانیان چالش‌برانگیز شده است و در شرایط فعلی انتخاب‌های گسترده‌ای برای مهاجرت وجود ندارد. در ادامه به بررسی قوانین مهاجرتی چند کشور می‌پردازیم.

 

1. مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری است که به دلیل سطح رفاه و امکانات بالا و نبود قوانین مهاجرتی سخت‌گیرانه، عنوان راحت‌ترین کشور برای اخذ اقامت را به خود اختصاص داده است. تقریباً 22 درصد جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل می‌دهند. بسیاری از ایرانیان که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، از تجربه مثبت خود از مهاجرت و رفتار مردم کانادا گفته‌اند. برای مهاجرت به کانادا ابتدا باید روش مهاجرتی متناسب با شرایط خودتان را انتخاب نمایید و سپس باتوجه‌به آن روش، اقدام به مهاجرت نمایید. در ادامه به بررسی انواع روش‌های مهاجرت به این کشور می‌پردازیم.

 

اسان ترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت راحت

روش های مهاجرت به کشور کانادا

 

• مهاجرت کاری: جذب نیروی کار متخصص در کانادا، به دلیل فقدان نیروی کار، سالانه تکنسین‌ها و افراد مجرب را ترغیب به مهاجرت به این کشور می‌کند. از این رو مهاجرت کاری یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های مهاجرت به کانادا می‌باشد. از برنامه‌هایی مانند اسکیل ترید، اسکیل ورکر، جاب آفر و خوداشتغالی می‌توانید برای مهاجرت کاری به این کشور استفاده نمایید. برای این نوع مهاجرت، افراد از طریق یک سیستم امتیازبندی، سنجیده شده و در صورت کسب امتیاز کافی، اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند.

 

• مهاجرت تحصیلی: از رایج‌ترین و پرمتقاضی‌ترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی است. ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می‌گردد. در این روش مهاجرتی، سن، مدرک و سطح زبان، معدل مقطع تحصیلی و انگیزه دانشجو اهمیت بالایی دارد. اغلب افراد برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به مهاجرت می‌کنند. 

 

• مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری: متقاضیانی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند از طریق خرید سهام شرکت‌های فعال در این کشور، اقامت کانادا را به دست آورند. همچنین نوآفرینی بر پایه ایده‌های خلاقانه و جدید و کارآفرینی (ویزای استارتاپ کانادا) نیز از دیگر روش‌های اخذ اقامت است. لازم به ذکر است که هر استان در این کشور برنامه سرمایه‌گذاری مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین لازم است پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری در مورد استان موردنظرتان پرس‌وجو نمایید.

 

بهترین کشور برای اقامت ایرانیان, بهترین کشور برای اقامت کجاست, اسانترین کشور برای اقامت

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

 

• مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ: اسپانسر کسی است که در حال حاضر اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد. با این طرح اسپانسر می‌تواند برای یکی از اقوام و نزدیکانش شرایط اقامت کانادا برای زندگی، تحصیل و کار را به وجود آورد. قوانین اسپانسرشیپ راحت‌ترین طریق مهاجرت به کانادا است.

 

• مهاجرت از طریق ازدواج: یکی دیگر از راه‌هایی اقامت در کانادا ازدواج است. اما این روش شرایط خاصی دارد از جمله اینکه همسر شما باید شهروند قانونی کانادا باشد، همسر شما باید از وضعیت مالی قابل‌قبولی برخوردار باشد و مدارک و اسناد ازدواج شما باید مورد تأیید مراجع قانونی کانادا قرار بگیرد.  

 

• مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری: طبق قوانین کانادا اگر نوزادی در خاک این کشور به دنیا بیاید، تابعیت بی‌قید و شرط کانادا را دریافت خواهد کرد. اما این تابعیت تنها به کودک تعلق می‌گیرد و فرزند بعد از 18 سالگی می‌تواند اسپانسر والدین برای اقامت گردد.

 

• مهاجرت از طریق پناهندگی: این روش، یکی از راه‌های اخذ ویزای کشورهای مختلف است. با توجه به تعریف این واژه در کنوانسیون ژنو، پناهنده به فردی گفته می‌شود که از لحاظ جانی و مالی، بیم بازگشت به کشور خود را دارد. این ترس می‌تواند ناشی از اقدامات سیاسی، عضویت در گروه‌های خاص اجتماعی و یا داشتن عقاید مذهبی متفاوت باشد.

 

هزینه مهاجرت به کانادا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای مهاجرت، بحث هزینه‌ها است. به‌طورکلی مهاجرت از طریق پناهندگی و اسپانسرشیپ ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا است. میزان هزینه پرداختی برای مهاجرت تحت تأثیر عوامل زیادی افزایش و یا کاهش می‌یابد. از مهم‌ترین این عوامل، روش انتخابی فرد برای دریافت ویزا می‌باشد.

 

مثلاً کسی که از طریق سرمایه‌گذاری اقدام به اخذ اقامت می‌کند هزینه بیشتری را نسبت به افرادی که مهاجرت تحصیلی دارند پرداخت خواهد کرد. باید در نظر داشته باشید که فرد مهاجر علاوه بر هزینه‌های ویزا و سفر، باید از حداقل تمکین مالی که حدود 13 هزار دلار برای یکسال زندگی در کانادا است برخوردار باشد. 

 

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت, اسان ترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت

هزینه های مهاجرت

 

2.مهاجرت به آلمان

در بین کشورهای اروپایی آلمان راحت‌ترین کشور برای دریافت اقامت می‌باشد. در حدود 12 درصد مردم آلمان مهاجر هستند و از این تعداد بیش از 120 هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند. یکی از علت‌های مهاجرپذیر بودن آلمان این است که جمعیت این کشور رو به پیری می‌رود و به‌خاطر همین اداره مهاجرت آلمان شرایط آسان‌تری را برای جذب و مهاجرت نیروهای جوان و متخصص در نظر می‌گیرد.

  

• مهاجرت تحصیلی به آلمان: از نظر مهاجرت تحصیلی، آلمان راحت‌ترین کشور اروپایی می‌باشد. نظام تحصیلی رایگان، خدمات تحصیلی باکیفیت و امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی باعث شده است که دانشجویان زیادی از ایران قصد تحصیل در این کشور صنعتی و پیشرفته را داشته باشند. در نظر داشته باشید اگر قصد دارید پس از تحصیل در این کشور بمانید لازم است در مدت 18 ماه پس از پایان تحصیل نسبت به یافتن شغل مرتبط با تحصیلات خود اقدام کنید.

 

• مهاجرت کاری به آلمان: راحت‌ترین راه برای مهاجرت ایرانیان، مهاجرت کاری است؛ زیرا آلمان نیروهای متخصص و جوان را به‌خوبی جذب می‌نماید. برای اخذ ویزای کار به دو روش پیشنهاد کار (Job Offer)  و ویزای جستجوی کار در آلمان می‌توانید اقدام نمایید.

 

• مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری: رشد بالای اقتصادی، وجود صنایع بزرگ، امنیت اقتصادی و... آلمان را به جذاب‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری مطمئن تبدیل کرده است. برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان شما نیاز به ارائه یک طرح اقتصادی دارید.

 

در صورت‌پذیرش طرح، می‌توانید با سرمایه کم در حدود 25 هزار یورو و ثبت شرکت در این کشور شرایط اخذ اقامت خود را فراهم نمایید. انواع مختلف ثبت شرکت در آلمان عبارت‌اند از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و تأسیس شعبه‌ای از یک شرکت خارج از آلمان.

 

• مهاجرت از طریق کارآفرینی: سرمایه‌گذاران و کارآفرینانی که در آلمان فرصت شغلی و اقتصادی ایجاد می‌کنند امکان مهاجرت و اقامت در آلمان را دریافت می‌کنند. درصورتی‌که سه سال وضعیت خود را به‌عنوان کارآفرین حفظ کنید. می‌توانید به‌صورت نامحدود اجازه اقامت از دولت آلمان را دریافت کنید.

 

 راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت, اسان ترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت

مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی

 

• مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و فرزندآوری: برای جلوگیری از ازدواج‌های صوری برای دریافت اقامت، اداره مهاجرت آلمان قوانین سختی برای اخذ اقامت از طریق ازدواج تدوین کرده است که عبارت‌اند از: 

- ازدواج باید به صورت رسمی و با ارائه سند و مدارک باشد.

- لازم است همسر آلمانی شما دارای شغل ثابتی باشد و بتواند هزینه‌های زندگی شما را متحمل گردد.

- داشتن مدرک زبان آلمانی A1 الزامی است.

 

• مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی: بر اساس کنوانسیون ژنو، افراد می‌توانند با دلایلی مانند شرایط سیاسی، احساس خطر و ناامنی و.... نسبت به پناهندگی در آلمان اقدام نمایند. آلمان برای پناهندگان خدماتی مانند پرداخت هزینه‌های زندگی و مسکن مناسب را ارائه می‌دهد.

 

3. مهاجرت به ترکیه

با توجه به اینکه ترکیه کشور همسایه ایران می‌باشد و از نظر فرهنگی و مذهبی بین ایران و ترکیه شباهت‌های بسیاری وجود دارد. در سال‌های اخیر ایرانیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را کرده‌اند. در صورتی که به زبان ترکی استانبولی تسلط دارید و از شرایط نسبتاً خوبی از نظر مالی برخوردار هستید، می‌توان گفت ترکیه راحت‌ترین کشور برای اخذ اقامت برای شما خواهد بود.

 

اسان ترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت, بهترین کشور برای گرفتن اقامت راحت

راههای مهاجرت به ترکیه

 

• مهاجرت تحصیلی به ترکیه: اگر به دنبال تحصیل بدون کنکور و زندگی در ترکیه هستید باید بدانید که به‌راحتی می‌توانید در صورت تسلط به زبان ترکی استانبولی ویزای تحصیلی از این کشور دریافت نمایید. ناگفته نماند که سطح علمی دانشگاه‌های ترکیه چندان عالی نمی‌باشد. 

 

• مهاجرت کاری به ترکیه: مهاجرت کاری به این کشور باتوجه‌به نرخ بالای بیکاری در ترکیه، گزینه مناسبی برای مهاجرت نمی‌باشد. اما درصورتی‌که با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشید می‌توانید از وزارت کار ترکیه برای اخذ ویزای کار اقدام نمایید.

 

• مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری: یکی از سیاست‌های اداره مهاجرت ترکیه جذب سرمایه‌های خارجی است. سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌تواند از طریق ثبت شرکت در ترکیه، سپرده بانکی و راه‌اندازی کسب‌وکار و... باشد. همچنین با خرید ملک در ترکیه می‌توانید برای اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام نمایید. برای سرمایه‌گذاری در این کشور ابتدا باید یک حساب بانکی در ترکیه داشته باشید.

 

• مهاجرت به ترکیه از طریق فرزندآوری و ازدواج:  به‌دنیاآوردن فرزند در خاک ترکیه، دلیلی برای اخذ اقامت این کشور نیست. درصورتی‌که بخواهید از طریق ازدواج اقامت ترکیه را دریافت نمایید باید حداقل 3 تا 5 سال از زندگی مشترک شما گذشته باشد.

 

4. مهاجرت به اتریش

اتریش کشوری ثروتمند و پیشرفته است که در اروپای مرکزی واقع شده است. نزدیکی و دسترسی راحت اتریش به کشورهای اروپایی باعث شده که افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشند. از ویژگی‌های مهم این کشور می‌توان به شرایط تحصیل رایگان و موقعیت‌های شغلی فراوان آن اشاره نمود. اتریش یکی از گزینه‌های خوب برای مهاجرت ایرانیان می‌باشد.

 

بهترین کشور برای اقامت ایرانیان, بهترین کشور برای اقامت کجاست, اسانترین کشور برای اقامت

روشهای مهاجرت به کشور اتریش

 

• مهاجرت تحصیلی به اتریش: برای تحصیل در دانشگاه‌های رایگان اتریش بایستی مدارک خود را به دانشگاه مربوطه اپلای نمایید. در دانشگاه‌های اتریش تدریس به زبان آلمانی انجام می‌گیرد. فقط رشته‌های پزشکی و هنر دارای آزمون ورودی هستند. یک سال پس از اتمام تحصیلات در صورت ‌پیدا کردن کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود می‌توانید اقامت دائمی اتریش را اخذ نمایید.

 

• مهاجرت کاری به اتریش: اخذ ویزای کار اتریش، دارای هزینه کمی است. به دو روش پیشنهاد کار (JobOffer) و ویزای جستجوی کار می‌توانید برای دریافت ویزای کار اقدام نمایید.

 

• مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری: رشد اقتصادی مثبت و امنیت کاری بالای این کشور باعث شده که افراد زیادی بخواهند از طریق سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت نمایند. روش‌های سرمایه‌گذاری در اتریش عبارت‌اند از:

- سرمایه‌گذاری از طریق استارت آپ

- اقامت قرمز سفید قرمز یا 100 یورویی: در این نوع سرمایه‌گذاری باید ثابت کنید که کسب‌وکار شما برای کشور اتریش درآمدزا و مفید است.

- اقامت خود حمایتی اتریش: در این نوع مهاجرت باید شرایط مالی خوب خودتان را اثبات نمایید.

 

• مهاجرت به اتریش از طریق فرزندآوری: اگر فردی با یکی از شهروندان اتریش ازدواج کند و 6 سال از ازدواجش گذشته باشد می‌تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید. از این 6 سال، باید 5 سالش را در اتریش زندگی کرده باشد. برای اینکه بتوانید از طریق ازدواج تابعه اتریش شوید باید شرایط زیر را هم داشته باشید.

- تسلط به زبان آلمانی 

- قبولی در آزمون تابعیت اتریش

- عدم سوءپیشینه کیفری

- تمکین مالی

 

 بهترین کشور برای اقامت کجاست, اسانترین کشور برای اقامت, راحتترین کشور برای اقامت دائم

قبل از مهاجرت تحصیلی در مورد رتبه دانشگاه تحقیق کنید

 

کلام آخر

انتخاب کشور مناسب برای افرادی که قصد مهاجرت دارند یکی از دغدغه‌ها ذهنی و چالش‌برانگیزترین موضوعات می‌باشد. انتخاب کشور کاملاً به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. ولی برای اینکه دچار سردرگمی نشوید بهتر است با متخصصین مهاجرت مشورت نمایید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کلی در مورد مهاجرت و گرفتن اقامت در این کشورها را به دست آورده باشید.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------