عجیب ترین آداب و رسوم کشورهای جهان در آغاز سال نوی میلادی



  عجیب ترین آداب و رسوم ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
مراسمات لحظات اول آغاز سال نوی میلادی در جهان بسته به هر کشور متفاوت است؛ برخی از آن‌ها بامزه است و برخی دیگر عجیب و غریب و برخی نیز در تصور نمی‌گنجد. به عنوان مثال مردم اسپانیا در ساعت ۱۲ نیمه شب، دوازده دانه انگور می‌خورند با این اعتقاد که این موضوع برای آن‌ها شانس می‌آورد. در فیلیپین، مردم ۱۲ نوع مختلف میوه را روی سفره می‌چینند که هر نوع نشان دهنده یک ماه از سال است. در جمهوری چک برای دانستن اینکه آیا در سال جدید بخت با شهروندان یار است یا خیر، کافیست یک عدد سیب را دو نیم کنند. اگر وسط آن به صورت ستاره باشد، سال خوش شانسی است. 

به گزارش شفقنا به  نقل از ارم نیوز، به عنوان مثال مردم اسپانیا در ساعت ۱۲ نیمه شب، دوازده دانه انگور می خورند با این اعتقاد که این موضوع برای آنها شانس می آورد.

 

در فیلیپین، مردم ۱۲ نوع مختلف میوه را روی سفره می چینند که هر نوع نشان دهنده یک ماه از سال است.

 

در جمهوری چک برای دانستن اینکه آیا در سال جدید بخت با شهروندان یار است یا خیر، کافیست یک عدد سیب را دو نیم کنند. اگر وسط آن به صورت ستاره باشد، سال خوش شانسی است و در غیر این صورت، باید برای سال بدی آماده بود.

 

اما مردم ارمنستان، آرزوهای خود را روی یک برگه کاغذ می نویسند سپس آن را آتش می زنند و در نوشیدنی خود می ریزند و سر می کشند.

 

مردم دانمارک، غذا خوردن در ساعات آغازین سال نو را دوست ندارند. آنها روی صندلی های خود می ایستند و در اولین دقیقه آغاز سال نوی میلادی روی زمین می پرند با این اعتقاد که آخرین زمان سال را باید دور از زمین سپری کرد و با کنار گذاشتن احساسات منفی، به سال جدید پرش کرد.

 

در برزیل هم می پرند اما پریدن آنها روی امواج ساحل است و هفت پرش روی هفت موج به تعداد روزهای هفته برای خوش شانس بودن در تمام هفته های سال جدید کافی است.

 

اما در بقیه آمریکای لاتین، افراد در اطراف ساختمان محل سکونت خود با حمل یک چمدان خالی به طواف می پردازند تا به این شکل پول، ماجراجویی و سفر را برای خود جلب کنند و هرچه سرعت طواف آنها بیشتر باشد، مشکلات سریعتر می گذرد.

 

مردم ایرلند نیز بر این باورند که هرچه بیشتر ظروف را در خیابان ها به هم بکوبند، ارواح شیطانی بیشتر می ترسند و دورتر می شوند. اما آلمانی ها با بوسه از سال جدید استقبال می کنند و معتقدند که این موضوع باعث خوش شانسی می شود.

 

  

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------