خشکسالی یک روستای باستانی در بریتانیا را از زیر آب بیرون آورد



یک روستای قرون وسطی که یک قرن پیش توسط یک مخزن سد زیر آب رفته بود، به خاطر کاهش سطح آب، دوباره سر بیرون آورده است. این روستا در دهه ۱۹۲۰ به دنبال ساخت مخزن سد «اسکار هاوس» در یورک‌شایر شمالی متروکه شد. این سکونتگاه در نزدیکی جامعه کشاورزی «لاج» قرار داشت و به دست صومعه سیسترسی‌ها اداره می‌شد.

روستای قرون وسطی ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این سکونتگاه در نزدیکی جامعه کشاورزی «لاج» قرار داشت و به دست صومعه سیسترسی‌ها اداره می‌شد. حالا خشکسالی باعث پایین آمدن سطح آب در مخازن منطقه یورک‌شایر شده و دوباره ساختمان‌های این روستا را نمایان کرده است.

 

روستای منطقه اسکار هاوس در قرن 16 میلادی خانه حدود 1250 نفر بود. این روستا در سد «هاروگیت» قرار دارد که حالا آب مورد نیاز بخش‌هایی از یورک‌شایر را تامین می‌کند. تصاویر جدید این روستا که آخرین بار در ماه اوت سال 1995 دیده شده بود، توسط «نیکولا بارنینگهام» تهیه شده است.

 

شرکت Yorkshire Water قبلا هشدار داده بود که این مخزن آبی می‌تواند تهدیدی برای جان بازدیدکنندگان و رهگذران باشد و افرادی که به این منطقه می‌روند، باید مراقب باشند: «مردم نباید برای شنا وارد این مخزن یا بخش‌هایی از آن شوند که معمولا زیر آب هستند. این مخزن فعال است و برای کسانی که وارد آن می‌شوند، تهدیدآمیز به حساب می‌آید.»

 

بسیاری از بخش‌های دنیا با خشکسالی روبرو هستند و شدت کم‌آبی در برخی مناطق باعث پایین آمدن 50 درصدی سطح آب مخازن شده است. چند ماه پیش به اطلاع شما رساندیم که خشکسالی در عراق سطح آب سد موصل را پایین آورده و شهری را نمایان کرده که قدمت آن به 3400 سال پیش می‌رسد.

 

اگر به این مباحث علاقه دارید، چند وقت پیش مقاله‌ای را برای شما آماده کردیم تا با هم نگاهی به بناهایی داشته باشیم که خشکسالی آن‌ها را از زیر آب بیرون آورده است. در مجموع به نظر می‌رسد که موج گرما حداقل فرصتی را برای پژوهشگران فراهم کرده تا نگاه دوباره‌ای به گذشته داشته باشند.

 

 دیجیاتو

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------