فهمیدن زبان حیوانات دیگر کار دشواری نیست!



 فهمیدن زبان حیوانات,اخبار علمی ,خبرهای علمی
محققان در حال یافتن راه‌های خلاقانه‌ای هستند تا آنچه را که حیوانات تجربه می‌کنند، کشف کنند. 

به گزارش خبرآنلاین، سگی نزدیکی غریبه را حس می کند و پارس می کند. یک گربه مغرور از کنارش می گذرد و همه را نادیده می گیرد. یک گاو از روی رضایت ناله می کند. حداقل، ما می‌توانیم اعمال آنها را اینگونه تفسیر کنیم. ما از تجربیات خود برای درک و ارتباط با حیوانات اطراف خود استفاده می کنیم و از تخیل خود برای پر کردن هر شکافی در طول مسیر استفاده می کنیم.

 

اما چنین فرضیاتی اغلب اشتباه است.

 

بسیاری از مردم اسب‌ها را برای سرگرمی به خانه‌های خود می‌آورند اما در طبیعت، اسب های بالغ به ندرت سرگرم‌کننده هستند و بازی می کنند.

 

مارتین هاسبرگر می گوید: وقتی اسب های اسیر بازی می کنند، لزوماً خوب نیست. او یک دانشمند حیوانات در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (یا CNRS) است. آزمایشگاه او در دانشگاه رن است.

 

هاوسبرگر در مزرعه خود در بریتانی فرانسه اسب پرورش می دهد. حدود ۳۰ سال پیش، او متوجه شد که افرادی که اسب نگهداری می کنند اغلب نشانه های رفتار حیوانات را اشتباه ارزیابی می کنند. این الهام بخش او برای مطالعه رفاه اسب شد.

 

 فهمیدن زبان حیوانات,اخبار علمی ,خبرهای علمی

او دریافت که اسب های بالغی که احساس اضطراب می کنند اغلب بازی خود را به نمایش می‌گذارند و ممکن است در آن لحظه شادتر به نظر برسند اما "حیواناتی که همیشه احساس خوبی دارند برای رهایی از استرس به این کار ندارند."

 

دانشمندانی که رفتار و رفاه حیوانات را مطالعه می کنند، به درک بی‌سابقه‌ای از رفتار آنها رسیده‌اند؛ جورجیا میسون توضیح می‌دهد:در یکی دو دهه گذشته، مردم از نظر پرسیدن حالات عاطفی حیوانات جسورتر و خلاق‌تر شده‌اند. او رفتار و رفاه حیوانات را در دانشگاه گوئلف در انتاریو، کانادا مطالعه می کند.

 

محققانی مانند میسون در حال کسب بینش در مورد طیف وسیعی از حیوانات هستند. به عنوان مثال، مطالعات اخیر نشان می دهد که گرفتن موش از دمش می تواند روزش را خراب کند. در همین حال، یک نوشیدنی پر از شکر ممکن است تحرک زنبورها را افزایش دهد و خرچنگ ممکن است احساس اضطراب کند و اختاپوس ها و شاید ماهی ها می توانند درد را احساس کنند.

 

دانستن همه اینها می تواند نحوه رفتار ما با حیوانات را تغییر دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------