عکس | کشف سنگین‌ترین ماهی استخوانی در تاریخ: یک خورشیدماهی با وزن 3 تن!



  سنگین‌ترین ماهی استخوانی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
این غول دریایی حدود 3.6 متر ارتفاع و حدود 3.5 متر طول دارد و وزن آن 2744 کیلوگرم یا تقریبا 3 تن است.

به  گزارش خبرآنلاین ؛ یک خورشیدماهی غول پیکر با وزن نزدیک به ۳ تن که اخیرا در نزدیکی یک جزیره پرتغالی کشف شده، رکورد جهانی جدیدی برای سنگین‌ترین ماهی استخوانی به ثبت رسانده است.

 

لاشه بی‌جان این جانور غول پیکر که به عنوان خورشیدماهی یا آفتاب‌ماهی غول‌پیکر (با نام علمی Mola alexandrini) شناخته می‌شود، در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ در سواحل جزیره فیالی، آزور (گروهی از جزایر در اقیانوس اطلس شمالی) کشف شد. طبق بیانیه انجمن طبیعت گرایان آتلانتیک، مقامات محلی لاشه سنگین را جمع‌آوری کردند و به بندر بردند تا تحقیقات بیشتری روی آن انجام دهند.

 

  سنگین‌ترین ماهی استخوانی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

حالا اعلام شده که این ماهی بزرگ حدود ۳.۵ متر طول داشته و وزن آن ۲۷۴۴ کیلوگرم یا تقریبا ۳ تن بوده است. محققان همچنین محتویات معده این خورشیدماهی را تجزیه و تحلیل کرده و از DNA آن نمونه‌برداری کردند.

 

«خوزه نونو گومز-پریرا»، محقق اصلی این مطالعه و زیست شناس دریایی انجمن طبیعت گرایان آتلانتیک در ایمیلی به Live Science گفت که این ماهی مرده یک «نمونه با عظمت» واقعی است و تصاویر جسد آن، به هیچ عنوان عظمتش در هنگام شنا در اقیانوس را به‌خوبی نشان می‌دهد.

 

طبق رکوردهای جهانی گینس، رکورد قبلی سنگین‌ترین ماهی استخوانی در جهان تاکنون متعلق به یک خورشیدماهی غول‌پیکر دیگر بوده که سال ۱۹۹۶ در ژاپن کشف شده و حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن داشته است.

 

در بیانیه محققان همچنین توضیح داده شده که نام‌گذاری خورشیدماهی‌ها به دلیل شکل بدن دایره‌ای آن‌ها نیست، بلکه به این دلیل است که زیر نور خورشید آرام می‌گیرند. دانشمندان معتقدند که ماهی‌ها پس از غواصی طولانی در آب‌های سرد و عمیق در جستجوی غذا، زیر نور خورشید دوباره گرم می‌شود.

 

خورشیدماهی‌های غول‌پیکر در سرتاسر جهان یافت می‌شوند، اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------