رکورددارِ چشم‌های بیرون زده از حدقه!



  این مرد برزیلی در حین انجام این حرکت، توانایی دیدن را برای چند ثانیه قبل از تمرکز مجدد چشم، از دست می‌دهد و می‌تواند هر بار ۲۰ تا ۳۰ ثانیه کره چشم خود را بیرون بیاورد.

 

سیدنی د کاروالیو مسکیتا (Sidney de Carvalho Mesquita) با استفاده از ماهیچه های صورتش می تواند چشم های خود را ۱.۸ سانتی متر از کاسه چشمش بیرون بیاورد. این مرد برزیلی یک بیماری نادر به نام voluntary globe luxation دارد که در سن ۹ سالگی در حالی که رو به روی آینه ادا در می آورد، وضعیت عجیب بیولوژیکی خود را کشف کرد و همیشه دوست داشت استعداد چشمگیر خود را به خانواده و دوستانش نشان دهد.

 

 چشم‌های بیرون زده از حدقه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

اما امسال، آقای مسکیتا رسما این استعداد چشم هایش را در کتاب رکورد گینس ثبت کرد. رکورد او در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ در سائوپائولو برزیل تأیید شد. یک اپتومتریست برآمدگی چشم او را با استفاده از دستگاهی به نام پروپتومتر اندازه گیری کرد.

 

 چشم‌های بیرون زده از حدقه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

وقتی او چشمانش را از کاسه در می آورد، برای مدت کوتاهی بینایی خود را از دست می دهد و این حالت مانند جدا شدن عضوی از بدن است.

 

سیدنی گفت: «من هیچ کلمه ای برای توصیف این همه خوشحالی ندارم. هیجان خالص آمیخته با شادی و وجد. رویایی که به حقیقت پیوست، درهایی را رو به من باز می کند تا حتی بیشتر شناخته شوم. داشتن چشم های برآمده واقعاً یک دستاورد باورنکردنی بشر است.»

 

 چشم‌های بیرون زده از حدقه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

او از آن زمان توانسته است از استعداد عجیب خود در راه های شخصی و حرفه ای استفاده کند و امیدوار است به دلیل استعدادهای خود در سراسر جهان و نه فقط در برزیل شناخته شود.

 

او می گوید: «مهارت من قطعا یک موهبت است.»

 

 چشم‌های بیرون زده از حدقه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

همسرش آقای مسکیتا تا زمانی که نامزد نکرده بودند از توانایی منحصر به فرد او اطلاعی نداشت.

 

 چشم‌های بیرون زده از حدقه,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که او رکورد بیرون زدگی کره چشم، ۱.۲ سانتی متری سال ۲۰۰۷، را شکست. پیش از این، رکورد بیرون زدگی چشم، برای زن آمریکایی، به نام کیم گودمن ثبت شده بود که می تواند کره چشم خود را، ۱.۲ سانتی متر از کاسه چشمش خارج کند.

 

 بهار 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------