این ساعت خنده‌دار ۳۶میلیارد تومان قیمت دارد!



ریچارد میل ساعتی عجیب و غریب پر از ایموجی‌های مختلف را با قیمت سرسام‌آور ۱.۲۲ میلیون دلاری (حدود ۳۶ میلیارد تومان) معرفی کرد.

به گزارش گجت‌نیوز؛ ریچارد میل، ساعت‌ساز لوکس سوئیسی به تازگی ساعت مچی جدیدی را به نمایش گذاشته که رویکرد متفاوتی را نسبت به سایر محصولات آن مثل RMUP-۰۱ با عنوان نازک‌ترین ساعت مچی جهان، در پیش گرفته است. ساعت ایموجی ۱.۲۲ میلیون دلاری، RM ۸۸ Automatic Tourbillon Smiley نام دارد و ایده شکل‌گیری این ساعت حول همان ایموجی چهره خندان پشت عقربه‌های آن می‌چرخد.

 

چهره خندان معروف را هنرمندی با نام «هاروی بال» (Harvey Ball) در سال ۱۹۶۳ طراحی کرد و بعد از آن «فرانکلین لوفرانی» (Franklin Loufrani)، موسس شرکت Smiley Company در سال ۱۹۷۲ امتیاز رسمی آن را به دست آورد. این شرکت طی این سال‌ها با اهدای مجوز این چهره خندان به شرکت‌ها و برندهای دیگر نظیر ریچارد میل، صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

 

 ساعت خنده‌دار,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

ریچارد میل با ارائه این ساعت ایموجی هدف از بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قرارداد امتیاز لوفرانی دارد، نه خلق خود چهره خندان در سال ۱۹۶۳. بی‌شک هیچ‌کس از ریچارد میل انتظار ساعت ارزان‌قیمتی را ندارد، اما سوال کلیدی این است که به چه دلیل این ساعت جدید با قیمت ۱.۲۲ میلیون دلاری عرضه می‌شود؟

 

از نظر هورولوژی یا علم مطالعه و سنجش زمان باید گفت که این ساعت مچی از موتور جدیدی تحت عنوان کالیبر CRMT۷ خودکار بهره می‌برد که این شرکت سه سال را صرف توسعه آن کرد تا حالا داخل قاب ساعت فضای کافی برای مجموعه‌ای از مجسمه‌های طلایی دست‌ساز سه‌بعدیِ نمایان‌گر ایموجی وجود داشته باشد؛ ایموجی‌هایی نظیر فلامینگوی صورتی، آناناس، رنگین کمان، کاکتوس، نوشیدنی با چتر و خورشید.

 

«ذخیره انرژی» (Power Reserve) ساعت مچی RM ۸۸ Automatic Tourbillon Smiley ریچارد میل حدود ۵۰ ساعت اعلام شده است و این نشان می‌دهد که هر چند روز یکبار کشش فنر اصلی ساعت به آخر می‌رسد. با این حال، چون موتور «خودکار» در نظر گرفته شده، این ساعت وزنه‌ای چرخان دارد که در نتیجه‌ی حرکات طبیعی کسی که ساعت را به دست کرده، به طور پیوسته در حرکت است و کنترل همه پیچ‌ها را بر عهده دارد. به همین خاطر، نیازی به کوک دستی یا تنظیم دوباره زمان نخواهد بود مگر اینکه فرد چندین روز ساعت را به دست نکرده باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------