عملیات قصاص؛ ۴۴ فیل به جان کشاورز هندی افتادند



  فیل‌,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
یک گله فیل کشاورز هندی را یک هفته پس از کشته شدن توله‌ یک ساله گله زیر پا گذاشتند و کشتند.   

به گزارش انتخاب؛ هفته‌نامه نیوزویک گزارش داد، کشاورزان منطقه کوربا واقع در ایالت مرکزی چتیسگرِ هند اوایل هفته گذشته پس از کشتن یک بچه فیل، آن را در روستای بانیا دفن کردند. اواخر هفته پیش، پینتاوار سینگ که در حال رسیدگی به دام‌های خود بود با هجوم گله‌ای شامل ۴۴ فیل مواجه شد. فیل‌ها او را زیر پا گذاشته و له کردند.

 

دانکن مک‌نیر، بنیانگذار نهاد «نجات فیل‌های آسیایی» به این هفته‌نامه گفت: «بدون شک این اقدام تلافی جویانه گله نسبت به فردی بود که جان یکی از بچه‌هایشان را گرفته است. آنها به دنبال قصاص او و همدستانش هستند.»

 

او توضیح داد: «فیل ها فوق‌العاده باهوش هستند. مغز آنها حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد و ساختار تکامل‌یافته‌ای دارد، به طوری که احساسات عمیق غم، شفقت، شوخ طبعی و خشم را کاملا درک می‌کنند و بروز می‌دهند. بنابراین، با وجود این که اغلب ملایم و مطیع هستند، اگر در اثر تهدید یا حمله برانگیخته شوند، می‌توانند کشنده باشند.»

 

با بررسی‌ مقام‌های محلی جسد توله فیل در مزرعه‌ای واقع در روستای بانیا کشف شد و پس آن صاحب مزرعه توسط پلیس بازداشت شد. هنوز مشخص نشده که آیا آقای سینگ در کشتن بچه فیل نقش داشته است یا خیر.

 

روستاییان اغلب به دلیل این که فیل‌ها به مزارع و محصولاتشان آسیب می‌زنند، آنها را تنبیه می‌کنند، اقدامی که گاهی با مقابله به مثل فیل‌ها مواجه می‌شود.

 

تابستان گذشته نیز فیلی یک زن ۶۸ ساله هندی را کشت و چندین فیل هم با حضور در مراسم تشییع جنازه، جسد او را به هوا پرتاب و خانه‌اش را ویران کردند. ظن عضویت آن زن در یک گروه شکار غیرقانونی فیل‌ها وجود داشت.

 

از طرف دیگر، زمانی که لارنس آنتونی، حافظ محیط زیست در سال ۲۰۱۲ درگذشت، گله‌ای از فیل‌ها ۱۲ ساعت سفر کردند تا خود را به خانه‌ او برسانند و به جسدش ادای احترام کنند.

 

فیل‌ها یک گونه در حال انقراض هستند و مطابق آمار صندوق جهانی حیات وحش، تعداد فیل‌های آسیایی در ۶۰ تا ۷۵ سال گذشته تقریبا به نصف کاهش یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------