عکس | کشف تمساح غول‌پیکری که رشد آن متوقف نشد!



تمساح عظیمی از 100 میلیون سال قبل از دایناسورها در ایالات متحده کشف شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس بیانیه مطبوعاتی، واتچریا، به طول شش فوت در معدن سنگ آهک در نزدیکی شهر What Cheer، آیووا کشف شد.

 

این کشف به موزه فیلد در شیکاگو آورده شد، جایی که دانشمندان اکتشافات جدیدی در مورد گونه های منقرض شده انجام دادند، که در مقاله ای با عنوان "ابر شکارچی باستانی آیووان" منتشر شد.

 

واتچریا یکی از چهارپایان اولیه بود که تا 340 میلیون سال پیش از دوره کربنیفر اولیه آیووا می زیست.

 

دانشمندان بر این باورند که واتچریا یک حیوان کاملاً آبزی بود که از اندام خود برای شنا استفاده می کرد. این موجود یکی از اولین موجوداتی بود که به جای باله دست و پا داشت.

 

این شکارچی بدنی شبیه سمندر با سر باریک و دراز داشت و بن اوتو، یکی از نویسندگان این مطالعه و دانشجوی دکترا در دانشگاه شیکاگو آن را «تی رکس زمان خود» لقب داده‌است؛ با کشف این نمونه، دانشمندان دریافتند که اندازه آن متفاوت ازآنچه قبلا تصور می‌شد بوده‌است.

 

 کشف تمساح غول‌پیکر  ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

به جای رشد "آهسته و پیوسته"، همانطور که در مورد خزندگان و دوزیستان معمول است، دانشمندان دریافتند که این موجود در دوران جوانی خود جهش های سریع رشد را تجربه کرده است. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر توقف رشد آن وجود ندارد.

 

یکی از نویسندگان این مطالعه، به نیوزویک گفت: "چیزی که آن را در میان چهارپایان اولیه منحصر به فرد می کند، این واقعیت است که به سرعت و پیوسته رشد کرده است. در سایر چهارپایان اولیه که تاکنون بررسی شده اند، رشد آنها کندتر است و معمولاً مکث های دوره ای نیز دارند.

 

"به عبارت کلی تر، واتچریا در مقایسه با بسیاری از همتایان خود بسیار منحصر به فرد است، زیرا بسیار بزرگ بود و همچنین دارای اندام های بسیار سنگین با اتصالات عضلانی بزرگ بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------