کشتن این عقاب ۱۲ سال زندان دارد! / عکس



 عقاب میمون‌خوار ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
کشتن یکی از باشکوه‌ترین و نادرترین عقاب‌های جهان مجازات سنگینی دارد و برای مجرم ممکن است به قیمت گذراندن ۱۲ سال پشت میله‌های زندان تمام شود. 

به گزارش خبرآنلاین، عقاب فیلیپینی یا عقاب میمون‌خوار گونه‌ای نادر از پرندگان شکاری است که در جنگل‌های فیلیپین یافت می‌شود. این پرنده وسیع‌ترین و بلندترین بال در میان عقاب‌ها را دارد هر چند که از نظر وزن بعد از عقاب دریایی استلر و عقاب هارپی قرار می‌گیرد.

 

این گونه در معرض انقراض تحت حفاظت است و برای دور کردن شکارچیان مجازات سنگینی برای کشتن آن در نظر گرفته‌اند. مجازات کشتن این پرنده باشکوه حداکثر ۱۲ سال زندان است.

 

البته خطر بزرگ برای این پرنده شکارچیان نیستند و از میان رفتن جنگل‌ها که زیستگاه این پرنده شکارچی است، عامل اصلی نابودی آن‌ها است.

 

 عقاب میمون‌خوار ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در حالی که مطالعات قدیمی این پرنده را خویشاوند نزدیک عقاب هارپی در نظر می‌گرفت، مطالعه دی‌ان‌ای این پرنده در سال ۲۰۰۵ مشخص کرد که این دیدگاه اشتباه است و این عقاب نادر در حقیقت به خانواده عقاب‌های مارخوار تعلق دارد.

 

همانطور که از نامگذاری پیداست در آغاز تصور بر این بود که این عقاب بیشتر از میمون‌ها تغذیه می‌کند اما خیلی مطالعات بعدی نشان داد که این شکارچی ماهر طیف متنوعی از موجودات را شکار می‌کند. از خفاشی کوچک که کمتر از یک کیلوگرم وزن دارد تا آهوی ۱۴ کیلویی در سبد غذایی این عقاب پیدا می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------