کشف فسیل‌های زنده ۵۵۰ میلیون ساله در ایالت آریزونا!



 فسیل‌های زنده,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
گروهی از فسیل‌های زنده که از حدود ۵۵۰ میلیون سال پیش در این سیاره وجود داشته‌اند، توسط یک گردشگر که در حال بررسی یک ساختار سنگی برجسته در آریزونا بود، مشاهده شده‌اند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، گروهی از سپرمیگوهای موسوم به «تریوپس»(Triops) که قدمت آنها به ماقبل تاریخ می‌رسد و قبلا در کنار دایناسورها زندگی می‌کردند، هنگام شنا کردن در حوضچه‌ای از آب درون ساختار سنگی موسوم به «موج»(The Wave) دیده شدند و از آنها فیلم گرفته شد.

 

«آدار لیبوویچ»(Adar Leibovitch)، گردشگر ۲۹ ساله، در حال بازدید از یک ساختار سنگی بود که چندین موجود عجیب و سه‌ چشم را در یک گودال دید.

 

لیبوویچ در حساب اینستاگرام خود، ویدئویی را به اشتراک گذاشت و نوشت: من خیلی گیج شده بودم که چرا در وسط بیابان و در یک گودال، موجودات زنده‌ای وجود دارند. چگونه چنین چیزی ممکن است؟ تخم‌های این موجودات را می‌توان برای سال‌ها به حال خود رها کرد. هنگامی که آب به آنها برخورد کند، فعال می‌شوند و زندگی آنها آغاز می‌گردد.

 فسیل‌های زنده,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 فسیل‌های زنده,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

تریوپس که نام آن از یک اصطلاح یونانی برای "سه‌چشم" گرفته شده است، گاهی اوقات به خاطر دم بلند آویزان خود، «میگوی بچه‌قورباغه‌ای» و گاهی اوقات به خاطر پوسته روی سر خود، «سپرمیگو» نامیده می‌شود.

 

این موجودات دارای دو چشم مرکب بزرگ و یک چشم کوچک یا چشم ساده در وسط سر هستند که به گیرنده‌های نور مجهز است و به تشخیص دادن نور کمک می‌کند.

 

تریوپس‌ها به عنوان «میگوی دایناسور» نیز شناخته می‌شوند زیرا ظاهر بیرونی آنها نسبت به فسیل‌های مربوط به دوره «دوونین»(Devonian) کمی تغییر کرده است.

 

ویدیوی لیبوویچ، چهار تریوپس را نشان می‌دهد که در یک حوضچه کم‌عمق آب درون ساختار سنگی خیره‌کننده‌ای شنا می‌کنند.

 

لیبوویچ در توضیح این ویدئو نوشت: ما خیلی خوش شانس هستیم که در جهانی زندگی می‌کنیم که موجودی مانند این تریوپس، قدیمی‌ترین موجود شناسایی‌شده روی سیاره است.

 

موج، یک ساختار ۱۹۰ میلیون ساله است که از تپه‌های ماسه‌ای ساخته شده و به مرور زمان به سنگ تبدیل شده است. تپه‌های ماسه‌ای روی هم قرار می‌گیرند و با رسوب نمک‌های کلسیم که لایه‌های عمودی و افقی را ایجاد می‌کند، سفت می‌شوند.

 

 فسیل‌های زنده,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

اگرچه دیدن تریوپس به ندرت اتفاق می‌افتد اما مشاهده دیگری نیز در سال گذشته و دوباره در آریزونا گزارش شد. یک باران موسمی در ماه اکتبر، سخت‌پوستان عجیب و غریب را از خواب چند دهه‌ای بیدار کرد.

 

به دنبال این باران، صدها موجود شبیه به نعل اسب از تخم‌های ریز بیرون آمدند و در اطراف دریاچه‌ای شنا کردند که در منطقه «یادبود ملی ووپاتکی»(Wupatki National Monument) در حدود ۳۰ مایل بیرون از شهر فلگستف ایالت آریزونا شکل گرفته بود. کارکنان این منطقه در یک پست فیسبوک نوشتند: آنها در عرض یک هفته به بزرگسالی می‌رسند، تولید مثل می‌کنند و تخم‌های بیشتری می‌گذارند تا این چرخه تکرار شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------