الهام‌بخش مثل این آدم



درست است که او در ۱۳ سالگی تصمیم گرفت برای همیشه به زندگی اش پایان دهد اما امروز سرشار از زندگی است. نفس می‌کشد، آواز می‌خواند، موج‌سواری می‌کند و به تازگی پدر شده است. 

آلفونسو مندوزا یک خواننده رپ و مهاجر ونزوئلایی است که چند وقتی است به علت بحران‌های ونزوئلا به کلمبیا مهاجرت کرده. او به صورت مادرزادی پا ندارد اما با یک نگاه خلاقانه ویلچر را کنار گذاشته و به جایش اسکیت‌برد سوار می‌شود.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,آلفونسو مندوزا

 

آلفونسو خودش می‌گوید: «درست است که خداوند به من پا نداده اما به جایش استعداد زیادی به من بخشیده است. استعدادی که می‌توانم با آن اسکیت‌برد سوار شوم و آواز بخوانم!»

 

او همیشه یک میکروفون کوچک همراه خودش دارد و در اتوبوس‌های مختلف شهری سوار می‌شود و برای مسافران آواز می‌خواند. او درباره خودش می‌گوید: «من از شرایطی که دارم خجالت نمی‌کشم. مثلا خجالت نمی‌کشم شب را در اتوبوس بخوابم اما اگر یک روز به خانه بروم و همسرم بگوید که دختر کوچکمان لباس یا پوشک ندارد، قطعا شرمنده خواهم شد.»

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,آلفونسو مندوزا

 

اگر بخت با آلفونسو یار باشد، او می‌تواند روزانه ۱۰ دلار از راه آواز خواندن در اتوبوس کاسب شود. همسر او درباره‌اش می‌گوید: «آلفونسو علی‌رغم نقص جسمی یک پدر بسیار کامل است.»

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,آلفونسو مندوزا

 

آلفونسو که امروز با انگیزه بسیاری برای زندگی خود و خانواده‌اش تلاش می‌کند، در نوجوانی سختی‌های زیادی کشیده است. دوستانش یک‌بار او را به سطل زباله انداختند و بارها او را در دستشویی زندانی کرده‌اند. او در ۱۳ سالگی تصمیم می‌گیرد که به زندگی‌اش پایان دهد اما یاد می‌گیرد که چطور می‌تواند با آواز و موسیقی خودش را نجات دهد.

 

این تصاویر متعلق به AFP  است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------