نیمی از خلبانان هنگام پرواز می‌خوابند |‌ اعتراف به خوابیدن همزمان هر دو خلبان در آسمان!



 خلبانان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد ۵۶ درصد خلبانان هواپیماهای در حال پرواز روی صندلی خود خوابیده و به سیستم پرواز خودکار اعتماد کرده‌اند. 

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، ۲۹ درصد از خلبانان شاغل در خطوط هوایی بریتانیایی که به خوابیدن هنگام پرواز هواپیما اعتراف کرده‌اند، یک نکته خطرناک دیگر هم گفته‌اند؛ اینکه پس از بیدار شدن دیده‌اند کمک‌خلبان هم در خواب است و همزمان با خوابیدن هر دو خلبان هواپیما با سیستم خلبان خودکار در آسمان پرواز می‌کرده است.

 

نظرسنجی از خلبان‌ها درباره خوابیدن در آسمان پس از آن انجام شد که دو خلبان یک ایرباس مسافربری اعلام کردند با گذاشتن هواپیما روی خلبان خودکار خوابیده‌اند. ماجرای خوابیدن دو خلبان ایرباس مربوط به پرواز روز ۱۳ اوت امسال بوده است. هر دو خلبان هواپیما پس از آنکه دو شب پیاپی فقط پنج ساعت خوابیدند، تصمیم گرفتند پس از بلند شدن ایرباس از روی باند و قرار گرفتن در حالت پرواز خودکار کمبود خواب خود را همان بالا در آسمان جبران کنند.

 

از دیگر یافته‌های این نظرسنجی می‌توان به این اشاره کرد که ۴۳ درصد از ۵۰۰ خلبان هواپیماهای تجاری گفته‌اند دست‌کم یک بار در شش ماه گذشته احساس کرده‌اند توانایی‌هایشان به دلیل خستگی زیاد کاهش یافته است. ۴۹ درصد هم معتقد بوده‌اند خسته بودن خلبان مهم‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید برای داشتن یک پرواز ایمن است؛ سه برابر بیش از هر تهدید دیگر که می‌توان امن بودن یک پرواز را به خطر بیندازد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------