یک درخت با ۵ میوه مختلف + عکس



یک باغبان استرالیایی با کاشت یک درخت نمادین با ۵ میوه مختلف توانست رکورد گینس را به خود اختصاص دهد. 

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، پشت خانه‌ای در حومه شهری استرالیا درختی فروتن با ۱۰ میوه مختلف به تازگی رکورد جهانی گینس را ثبت کرده است. این درخت نتیجه یک دهه کار سخت حسام صراف است، که علف‌های کوچک او در منطقه ویکتوریا را به یک واحه گرمسیری با درختان میوه کمیاب تبدیل کرد.

 

کاشت یک درخت نمادین با ۵ میوه ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این باغبان در این باره گفت: رکورد قبلی یک درخت پنج میوه ای بوده که به یک درخت پیوند زده شده است، بنابراین این بارتصمیم گرفتم ۱۰ میوه را به یک درخت پیوند بزنم، اما کتاب رکورد‌های گینس،  میوه های این درخت را به عنوان انواع مختلفی به حساب نیاورد و تأیید کرد که تنها موفق به تولید پنج نوع شده است. رکورد قبلی پنج میوه پیوندی زردآلو، گیلاس، شلیل، آلو و هلو در اختیار لوئیس اچ کاراسکو از شیلی بوده است. درخواست اولیه حسام، برای پیوند شلیل سفید و زرد، هلو سفید و زرد، آلوی خونی و زرد، هلو، زردآلو، بادام و گیلاس از نظر گینس شامل پنج نوع میوه بود که او را با کاراسکو هم تراز کرد، اما درخت رکورد حسام برای پیوند آلو، زردآلو، بادام، هلو و گیلاس رسما پذیرفته شد.

کاشت یک درخت نمادین با ۵ میوه ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

حسام به رکورد‌های جهانی گینس گفت که درخت او پیامی از "همزیستی مسالمت آمیز" داشت. رنگ‌ها، شکل‌ها و برگ‌ها و میوه‌های مختلف روی شاخه‌های خلقت او استعاره‌ای از جامعه متنوع، احترام و پذیرش است. همچنین افزود که درخت او مظهر ایده "زندگی با هم علیرغم تفاوت‌ها و احترام در یک جامعه چند فرهنگی" است و با این ایده خود را نسبت به این موضوع دغدغه‌مند دانست. با این حال حسام به یک رکورد راضی نیست و  دو رکورد دیگر نیز پیش رو دارد. در واقع رکورد بیشترین تنوع میوه‌های هسته دار در یک درخت و رکورد درختی که بیشترین میوه سیب را دارد. او همچنین قصد دارد رکورد بلندترین گل زنبق را که معمولا بین ۴۰ تا ۸۰ سانتی متر رشد می‌کند، ثبت کند.

 

کاشت یک درخت نمادین با ۵ میوه ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------