عکس‌هایی از آدم‌های قرن هجدهمی!



تاریخ این تصویر نوامبر ۱۸۵۲ است و زن در آن زمان ۱۰۳ ساله بود. این نشان دهنده تولد او در سال ۱۷۴۹ بوده. این یعنی عمه موزر تنها ۱۳۳ سال پس از مرگ ویلیام شکسپیر در سال ۱۶۱۶ به دنیا آمده بود.
 آدم‌های قرن هجدهمی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

پیشرفت عکاسی در قرن نوزدهم، هنر پرتره را تغییر داد. در آغاز این دوره، هنور حکاکی‌ها و نقاشی‌ها باقی مانده بودند، اما در عین حال برای آنها رقیبی پیدا شده بود: اولین پرتره‌های عکاسی شروع به ثبت روی صفحات داگروتایپ کردند. این روش جدید به سرعت و گسترده گسترش یافت، به طوری که در اواسط قرن،طبقه متوسط هم می‌توانستند پرتره استودیویی بگیرند. چنین پرتره‌هایی راه جدیدی برای باقی ماندن تاریخ و ردپای مردم آن بود، از روسای جمهور مشهور گرفته تا مردم عادی.

 

اما در یک داگروتایپ کوچک که در سال ۲۰۱۴ به حراج گذاشته شد، چیز جالبی پیدا شد: یک زن ۱۰۳ ساله که به عنوان عمه موزر شناخته می‌شد. او که در سال ۱۷۴۹ به دنیا آمد، یکی از اولین افرادی است که از او عکس گرفته شده است. تصویر عمه موزر یک تصویر کوچک و منحصر به فرد است که روی یک صفحه شیشه‌ای که در یک جعبه کوچک مسافرتی قاب شده.

 

تاریخ این تصویر نوامبر ۱۸۵۲ است و زن در آن زمان ۱۰۳ ساله بود. این نشان دهنده تولد او در سال ۱۷۴۹ بوده. این یعنی عمه موزر تنها ۱۳۳ سال پس از مرگ ویلیام شکسپیر در سال ۱۶۱۶ به دنیا آمده بود. یا اینکه تولد او ۲۱۲ سال قبل از باراک اوباما در سال ۱۹۶۱ بوده. پس از جهتی عکس او یکی از قدیمی‌ترین‌ها به حساب می‌آید. از سوی دیگر طول عمر او در آن عصر بسیار قابل توجه بود، چون در آن زمان امید به زندگی زنان حدود ۶۰ سال بود.

 

البته در این نوع خاص رقابت قدیمی بودن عمه موز تنها نیست. کسان دیگری هم هستند که در گذشته دور از آنها عکس برداشته شده و در زمان ثبت عکس بسیار کهنسال بوده‌اند، بنابراین اگر زمان گرفته شدن عکس را منهای طول عمر کنیم، به کهن‌ترین ادم‌هایی می‌رسیم که از آنها عکسی وجود دارد. اما به سبب اینکه در آن زمان تاریخ تولدها دقیق ثبت نمی‌شده، برنده قطعی را نمی‌شود با اطمینان اعلام کرد.

 

مثلا کنراد هیر نیز در سال ۱۷۴۹ در والدوبورو، مین به دنیا آمد. عکس او که یک مجروح جنگ استقلال آمریکا بود، در حدود سال ۱۸۵۲، چندین سال قبل از مرگش در سال ۱۸۵۶ ثبت شد.

 آدم‌های قرن هجدهمی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

نمونه دیگر، پرتره سزار است؛ مردی که قبلاً برده بود و در شمال ایالت نیویورک زندگی می‌کرد. او احتمالا در سال ۱۷۳۷ متولد شده و سال ۱۸۵۲ درگذشته، یعنی زمان مرگ او ۱۱۵ سال سن داشته باشد. پرتره او در سال ۱۸۵۱ گرفته شده است. اگر سال تولد او درست باشد، سزار شاید برنده این مسابقه باشد.

 آدم‌های قرن هجدهمی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

عکس‌ها به زنده کردن گذشته کمک می‌کنند. این چهره‌های مسن همگی قبل از اینکه ایالات متحده به عنوان یک ملت وجود خارجی داشته باشد متولد شده بودند.

 

  یک پزشک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------