معروف‌ترین الماس‌های جهان



الماس از جمله سنگ ‌های بسیار محبوب در سراسر جهان است و طرفداران زیادی دارد.

الماس از جمله سنگ ‌های بسیار محبوب در سراسر جهان است و طرفداران زیادی دارد.

 

حراجی ساتبیز اعلام کرده است که می خواهد به زودی یک الماس آبی10/15 قیراطی را در حراجی به فروش بگذارد. الماسی با رنگی آبی که گفته می شود بسیار نایاب است. قیمت این الماس که هم اکنون در نیویورک به نمایش گذاشته شده حدود ۴۸ میلیون دلار برآورد می‌شود. اما در این گزارش به چند الماس گران قیمت و با ارزش دیگر جهان اشاره کرده ایم.

الماس‌های جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

الماس کوه نور - قیمت: بی قیمت

این الماس که در ابتدا ۱۸۶ قیراط وزن داشت در سال ۱۷۳۹ از هند توسط نادر شاه افشار به ایران آورده شد. بعدها از کشورمان به سرقت رفت و به دست کمپانی هند شرقی افتاد که در سال ۱۸۵۰ میلادی به ملکه ویکتوریا هدیه شد و بعد از تراش مجدد در سال ۱۸۵۴ به ۱۰۵٫۶۰۲ قیراط تقلیل یافت. در اوایل قرن بیستم در تاج ملکه ماری همسر جرج پنجم پادشاه انگلستان قرار گرفت. امروزه الماس کوه نور در تاج ملکه الیزابت قرار دارد و جزو جواهرات سلطنتی انگلستان است و در برج لندن نگهداری می شود.

الماس‌های جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

الماس امید - قیمت: ۳۵۰ میلیون دلار

الماس امید، یک سنگ آبی- توسی تیره است که ۱۱۲ قیراط وزن دارد و پس از برش خوردن به وزن 45/52 قیراط کاهش پیدا کرده است. رنگ آبی کمیاب آن به دلیل وجود مقادیر زیادی از اتم‌های بور (شبه فلز) است. این الماس که یکی از مشهورترین جواهرات جهان است، در سال ۱۹۴۹ توسط تاجر جواهر نیویورکی هری وینستون خریداری شد که در سال ۱۹۵۸ آن را به موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا اهدا کرد.

الماس‌های جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

الماس کولینان - قیمت: ۴۰۰ میلیون دلار

بزرگ ‌ترین سنگ الماسی که در جهان پیدا شد، کولینان نام‌ گذاری شد. این سنگ که یکی از مشهورترین الماس‌های دنیاست ۳۱۰۶٫۷۵ قیراط (۶۲۱ گرم) وزن داشت. از این سنگ، ۹ قطعه الماس تراشیده شده و به دست آمد. بزرگ‌ترین آن ها کولینان ۱ یا ستاره بزرگ آفریقا نام داشت و ۵۳۰٫۴ قیراط وزنش بود و اکنون نیز در تاج سلطنتی پادشاه انگلستان قرار دارد. گفته می‌شود که این الماس حدود ۴۰۰ میلیون دلار آمریکا قیمت دارد.

الماس‌های جهان ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

الماس سانسی - قیمت: بی قیمت

این الماس یکی از مشهورترین الماس‌های دنیاست که از معدنی واقع در کشور هند کشف شده و متعلق به دوران مغول های باستان است. جالب است بدانید که الماس سانسی در حقیقت اولین الماسی بوده است که به صورت متقارن برش خورده و به شکل دو تخت پشت به پشت درآمده است. این الماس دارای وزنی برابر با ۲۳/۵۵ قیراط است و هم اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود. در سال ۱۵۷۰ میلادی، فردی به نام «سیگنیور دی سانسی» ، سفیر کبیر فرانسه در ترکیه این الماس را خریداری کرد و به همین دلیل این الماس به نام الماس سانسی معروف شده است.

  

 خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------