تصاویر زیباترین خیابان‌های بهاری دنیا | قدم زدن در میان شکوفه‌های گیلاس



  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
بهار است و شکوفه‌هایش و در این میان شکوفه‌های صورتی گیلاس به لطف اهمیتی که ژاپنی‌ها برای اجرای سنت‌های هانامی قائل شده‌اند شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. 

 زیبایی بهار به شکوفه‌هایی است که بر تن سرما زده درختان بی برگ می‌نشینند و همین طراوت شکوفه‌های نو رسته برخی از خیابان‌های شهرهای بزرگ دنیا را به محلی برای قدم زدن، عکس انداختن و لذت بردن از بهار تبدیل کرده است.

 

وقتی ابرهای صورتی شکوفه های گیلاس یا ساکورا (نام ژاپنی این شکوفه‌ها) شکل می‌گیرد همه از فرا رسیدن بهار مطمئن می‌شویم. این یکی از آن شگفتی های طبیعی است که جادوی زیبایی آن زود تمام می‌شود اما بسیار خاطره انگیر است.

  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

۱. توکیو، ژاپن

فصل تماشای شکوفه‌های گیلاس (در ژاپن به هانامی معروف است) زمانی برای درون‌نگری است. شکوفه‌های زیبا و در عین حال زودگذر ساکورا یادآور ناپایداری زندگی است. در فرهنگ اصیل این کشور، هانامی زمانی برای تفکر و جستجوی روح است و لذت بردن از زیبایی ساکورا رویداد اصلی این سنت زیبا است. بهترین مکان برای لذت بردن از این فرصت خیابان های باغ شینجوکو گیوئن در توکیو است.

 

هانامی در ژاپن آنقدر جدی گرفته می‌شود که گزارش‌های روزانه و حتی ساعتی به پیش‌بینی این می‌پردازند که چه زمانی درختان گیلاس به شکوفه خواهند نشست. خانواده‌ها برای پیک‌نیک زیر درختان، بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند؛ امتداد کانال دریاچه بیوا و مسیر آرام پیاده روی فیلسوف در کیوتو نیز از مکان‌های مشهور برای دیدن ساکوراست.

 

  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

۲. پاریس، فرانسه

مکان مورد علاقه گردشگران در پاریس به خصوص برای عکاسی در ساعات اولیه صبح برج ایفل است و اتفاقا بهترین مکان برای لذت بردن از زیبایی شکوفه‍‌های بهاری گیلاس در پاریس هم همین‌جاست. گذرگاه‌های عریض تروکادقو که مناظری عالی از برج ایفل را به نمایش می‌گذارند، در بهار با شکوفه‌های گیلاس جان می‌گیرند. باغ گلهای پاریس هم با درخت گیلاس باستانی فوجی یک جاذبه دیدنی منحصر به فرد در اروپا است.

 

  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

۳. واشنگتن دی سی

هرچند دور از ذهن است اما فصل شکوفه‌های گیلاس در واشنگتن دی سی یک رویداد مخصوص دارد؛ آنهم به معنای واقعی کلمه. جشنواره ملی(!) شکوفه‌های گیلاس برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ برگزار شد. درختان گیلاس ژاپنی زیبایی که توسط شهردار توکیو در سال ۱۹۱۲ به واشنگتن هدیه شده بود بهانه برگزاری این رویداد هر ساله است.

 

این درختان زیبا جایی کاشته شدند که برخی از نمادین‌ترین بناهای پایتخت آمریکا را قاب می کنند. بهترین مکان برای دیدن این زیبایی شرقی امتداد خط ساحلی پارک پوتوماک است که تا هاینس پوینت پیش می رود. اگر بنای یادبود واشنگتن و بنای یادبود جفرسون را در پس‌زمینه شکوفه‌های فتوژنیک گیلاس قرار دهید تصاویری دیدنی ثبت خواهید کرد.

 

  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

۴. آمستردام، هلند

بازدید از آمستردام در فصل بهار عموما برای دیدن لاله‌های زیبا و متنوع این شهر است اما در حالی که در خیابان‌های پر از لاله آمستردام قدم می‌زنید می توانید به تماشای شکوفه های گیلاس نیز بپردازید. به خاطر داشته باشید که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح یا بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر ازدحام جمعیت پیاده روی را دشوار خواهد کرد. محبوبیت پیاده روی بهاری در میان گل‌ها و شکوفه های آمستردام آنقدر زیاد است که مسیرهای پیاده روی خاصی در میان کانال‌های این شهر طراحی شده و جزئیات مسافت و سرگرمی‌های هر یک مشخص است.

 

  زیباترین خیابان‌های بهاری,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

۵. ونکوور و ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

کشور سردسیری کانادا به لطف میزبانی از مهاجران پرشمار ژاپنی با پایان یافتن فصل زمستان، میزبان جشنواره شکوفه‌های گیلاس و برخی دیگر از از فعالیت‌های فرهنگی سنتی ژاپنی مانند مراسم چای، کلاس‌های گل‌آرایی، غذاهای ژاپنی و ... در باغ گیاه‌شناسی ون دوسن است. این مراسم‌ که به فستیوال دوستی کانادا با ژاپن مشهورند معمولا در میان شکوفه‌هایی که دیرتر از سایر کشورها می‌شکفند برگزار می‌شوند؛ قدم زدن در خیابان ماس و خیابان ویو که با شکوفه‌های صورتی زیبا قاب شده‌اند، یکی از سرگرمی‌های مخصوص این فصل است.

 

در ایران و در فصل اردیبهشت خیابان‌های شهرهای شمالی به خصوص بابل با زیبایی بهارهای نارنج و دیگر مرکبات زینت می‌شود و البته عطر خوش این شکوفه‌ها فضا را پر می‌کند. شکوفه‌های گیلاس اما همیشه در دل باغ‌های خصوصی پنهانند. شما در شهر یا سفر خود خیابانی از شکوفه‌های گیلاس دیده‌اید؟

 

همشهری آنلاین 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------