در سفر به ترکیه این تفریحات را از دست ندهید



سفر به ترکیه,تفریحات سفر به ترکیه,میراث فرهنگی ترکیه

میراث فرهنگی ترکیه

 

میراث فرهنگی غنی و جغرافیای متنوع ترکیه، که از ساحل به کوه‌ها و فلات‎های مرتفع بالا می‎رود، بازدیدکنندگان را برای فعالیت‌های گردشگری زیادی در این کشور مشغول می‌کند.

 

خطوط ساحلی طولانی و پر پیچ‎وخم، برخی از جذاب‎ترین سفرهای دریایی دریای مدیترانه به‌علاوه‎ی معروف‌ترین مسیر پیاده‌روی ترکیه، به همراه بالون‌سواری در کاپادوکیا که به عنوان بهترین بالن در جهان شناخته می‎شود و بسیاری چیزهای دیگر، کارهایی هستند که در یک سفر تفریحی به کشور ترکیه شما را به وجد می‌آورند.

 

حتی در یک تعطیلات کوتاه شهری در استانبول، می‌توانید حین بازدید از اماکن تاریخی از طعم غذاهای بسیار خوشمزه‌ی ترکی لذت ببرید یا به حمام ترکی بروید. پیشنهادات فلایتیو برای یک سفر تفریحی به ترکیه را بخوانید و خود را برای کلی فعالیت هیجان‌انگیز آماده کنید.

 

از حمام‌های ترکی غافل نشوید

رفتن به حمام‌های ترکی، تجربه‎ای است که تاریخ و فرهنگ این کشور را به شما نشان می‌دهد و در عین حال یادآور خاطرات حمام‌های قدیمی ایرانی نیز هست. این حمام‎های عمومی زمانی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی در دوران عثمانی بود. امروزه بسیاری از این حمام‌های زیبا و پرزرق‌وبرق از جاذبه‌های گردشگری ترکیه به شمار می آیند.

 

در یک تجربه‌ی معمولی حمام، ابتدا در میان بخار حسابی عرق می‌کنید و سپس دلاک پوست شما را به صورت سنتی کیسه می‎کشد. سپس یک ماساژ کوتاه گرفته و قبل از شستشوی با صابون، آب سرد روی بدن شما ریخته می‎شود. بسیاری از معروف‎ترین حمام‎های ترکی اکنون مانند اسپاها هستند و خدمات اضافی مانند ماساژ با روغن و ماساژ صورت و مانیکور نیز ارائه می ‎دهند.

 

بالون‌سواری بر فراز کاپادوکیه

یکی از مهم‌ترین کارهای تفریحی در سفر به ترکیه، بالون‌سواری بر فراز کاپادوکیه و تماشای مناظر پانورامای شگفت‎انگیز صخره‌های خارق‌العاده‌ی این منطقه است. کاپادوکیه به عنوان یکی از برترین مقاصد پرواز بالن در جهان شناخته می‌شود بنابراین با خرید بلیط هواپیما و سفر به ترکیه، از این فعالیت بی‌نظیر لذت ببرید.

 

امکان پرواز در تمام طول سال وجود دارد و بالن‌ها در اینجا اجازه دارند نزدیک به زمین پرواز کنند. بالون‎سواری درست بعد از طلوع خورشید انجام می‎شود، بنابراین اگر می‌خواهید در این فعالیت بی‎نظیر شرکت کنید، قبل از طلوع آفتاب از رختخواب بیرون بیایید و مطمئن باشید تماشای این سرزمین پریان از بالا، قطعاً ارزش این بیدار شدن را دارد.

 

از شهر افسوس چه می‌دانید؟

اِفِسوس یکی از بهترین ویرانه های روم باستان در جهان است که بخش‎های زیادی از آن حفظ شده است. کاوش در شهر افسوس به شما این امکان را می‎دهد که احساس واقعی زندگی شهری در دنیای باستان را به دست آورید. افسوس پایتخت آسیای صغیر در دوره‌ی رومیان و محل سکونت حدود دویست‎وپنجاه هزار نفر بوده است. امروزه، بناهای تاریخی مهم آن مانند کتابخانه‎ی سلسوس، تئاتر بزرگ (با ظرفیت 25000 نفر) و معبد هادریان یادآور عظمت شهر در اوج قدرت آن هستند.

 

با این حال، در گشت‌وگذار خود به این ساختمان‌های معروف بسنده نکنید. شما می‌توانید مجموعه ی خانه هایی با بالکن‌های زیبا، نقاشی‎های دیواری و کف‎های موزاییکی را ببینید که ویلاهای طبقات بالای شهر را تزئین کرده اند.

 

حمام‌های ترکی,بالون‌سواری بر فراز کاپادوکیه,ویرانه های روم باستان

اِفِسوس ترکیه

 

در فتحیه سوار قایق بادبانی شوید

فتحیه پایگاه شماره یک برای مسافرانی است که می‎خواهند برای سفرهای قایق بادبانی در امتداد سواحل مدیترانه ترکیه بروند. اگر زمان زیادی ندارید، می‎توانید یک سفر یک‎روزه برای رفتن به 12 جزیره را، که در اطراف خلیج فتحیه هستند، انتخاب کنید.

 

با این حال، معروف‎ترین برنامه‎ی سفر قایقرانی، تور آبی کروز است که سه شب طول می‎کشد تا در امتداد خط ساحلی از فتحیه به الیمپوس برسد. به طور معمول، قایق‌های تفریحی بین 12 تا 14 مسافر جابه‌جا می‌کنند و امکانات مشترکی دارند.

 

پاراگلایدرسواری در اولودنیز و پاموکاله

پاراگلایدر در چندین مقصد گردشگری در ترکیه انجام می‌شود، اما برای گردشگران، بهترین مکان‎ها برای این ورزش ماجراجویی، اولودنیز و پاموکاله هستند.

 

اولودنیز به عنوان یکی از مقاصد برتر جهان برای تورهای پاراگلایدر  و دیدن مناظر شناخته می‌شود. وقتی پایین می‌روید، واقعاً نمی‌توانید از پس‌زمینه‌ی کوه‌هایی پوشیده از درخت کاج که به تالاب آبی لاجوردی و دریای مدیترانه می‎رسند، دل بکنید.

 

پاراگلایدر در پاموکاله نیز مناظری هوایی از یکی از معروف‌ترین ویرانه‎های شهر رومی ترکیه و شگفتی‌های طبیعی اطراف آن را ارائه می‎دهد. پروازها بر فراز ویرانه‎های هیراپولیس رومی و حوضچه‌های درخشان آب گرم‎ پاموکاله بسیار لذت‎بخش و دیدنی است.

 

در استانبول چه بخوریم؟

استانبول مرکز غذاخوری است و کشف فرهنگ یک شهر چه راهی بهتر از خوردن غذاهای آن وجود دارد؟ شما می‎توانید در رستوران‌های عالی استانبول انواع کباب‌ها، کوفته و دلمه‎ها، انواع نان‎های ترکیه و خوراک ماهی را نوش جان کنید.  هم‌چنین با پیاده‌روی‌ در مناطق بازار شهر، به رستوران‌های محلی و غرفه‌های غذای خیابانی بروید و به تهیه‌کنندگان مواد غذایی مخصوص، مانند پنیرفروشان و شیرینی‌پزها سر بزنید و قهوه‌ی اصل ترکیه را نوش جان کنید.

 

کایاک‎سواری دریایی در اطراف جزیره‌ی ککووا

منطقه‌ی جزیره‌ی ککووا با ویرانه‌های شهر غرق‌شده‎ی زیر آب یکی از بخش‎های دیدنی ترکیه است که کمتر شناخته شده است و گردش‌های روزانه در آن به ویژه در فصل بهار و تابستان بسیار دیدنی است. علاوه بر این، کایاک‎سواری یکی از فعالیت‎های جذاب به ویژه برای افراد مبتدی است و تنها راه برای دیدن ویرانه‌های باستانی درون آب از نزدیک است، زیرا شنا در این منطقه ممنوع است.

 

یک تور معمولی شما را با وسیله‎ی نقلیه به روستای اوچاغیز می‌برد و کایاک‌ها را از بندر به راه می‌اندازد. سپس کایاک‎ها از بندر خارج شده و در امتداد خط ساحلی جزیره‎ی ککووا می‌چرخند و پس از آن، از تنگه‌ی ککوا عبور کرده و به روستای کالکوی می‌روند تا بتوانید ویرانه‌های سیمنای باستانی را ببینید.

 

در استانبول سوار کشتی شوید

برای تماشای آرام‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول به کنار آب بروید. تورهای کشتی استانبول راهی محبوب برای تماشای مناظر شهری معروف خط ساحلی شهر در سوار شدن به تنگه‎ی بسفر است. تورهای آبی زیادی با زمان‌های یک ساعت و نیمه، دوساعته و بیشتر از آن وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله‌ی آنها از روی آب، مناظر زیبای شهر استانبول را تماشا کنید.

 

در کدام قسمت‌های ترکیه به تماشای سمای دراویش برویم؟

قونیه زادگاه مولانا شاعر پارسی‌سرا و افتخار ایران و ترکیه است. دروایش ترکیه، متعلق به یک فرقه‎ی مذهبی صوفیانه هستند که در زمان مولانا و در قرن سیزدهم قونیه آغاز شد. امروزه آنها بیشتر به خاطر رقص مذهبی سمای خود معروف هستند. در ترکیه، مکان‌های متعددی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند مراسم سمای درویشی را ببینند.

 

البته در شهرهای تفریحی توریستی به جای دراویش، از رقصندگان حرفه‌ای برای نمایش سما استفاده می‌شود ولی قونیه، استانبول و بورسا بهترین مکان‌ها برای دیدن سمای واقعی هستند. در قونیه رقص سما در تمام طول سال شنبه عصرها در مرکز فرهنگ مولانا برگزار می‎شود. در ماه‌های تابستان نیز می‌توانید رقص دراویش را که چهارشنبه‌ها در فضای باز در باغ موزه‎ی مولانا برگزار می‌شود، ببینید.

 

گشت‌و‌گذار دریایی در بدروم

بدروم یک مرکز اصلی تعطیلات تابستانی است و خورشیددوستانی که به اینجا می‌روند، گزینه‌های زیادی برای تفریحات ساحلی و روی آب دارند. یکی از پرطرفدارترین کارها در بدروم، مسافرت با قایق است که یک سفر دریایی یک روزه در اطراف خلیج بدروم را ارائه می‎دهد. در این سفر کارهایی نظیر لنگر انداختن در جزایر برای شنا کردن، تماشای خط ساحلی صخره‌ای شبه‎جزیره‎ی بدروم و لذت دیدن خلیج‌های پنهان و جنگل‌های سرسبز آن گردشگران را سر ذوق می ‎آورد.

 

سفر با قایق بادبانی در اطراف خلیج بدروم یک روزه است در حالی که سفرهای طولانی‎تر یا از ساحل به سمت فتحیه می‎روند یا یک سفر ترکیبی از سواحل ترکیه با تعدادی از جزایر یونانی همسایه هستند. برخلاف قایق‎هایی که در فتحیه وجود دارند، این سفرهای قایق بادبانی همه به صورت چارتر خصوصی هستند.

 

فتحیه سوار قایق بادبانی,سوار قایق بادبانی در فتحیه,پاراگلایدرسواری در اولودنیز و پاموکاله

گشت‌و‌گذار دریایی در بدروم

 

با قطار اکسپرس شرقی به قارس بروید

دیدنی‌ترین سفر ریلی ترکیه قطار اکسپرس شرقی است که آنکارا را به قارس در شمال شرق ترکیه متصل می‌کند. این سفر در طول 24 ساعت از زیباترین کوه‌های آناتولی و مناظر فلات اطراف آن می‌گذرد. این مسافرت با قطار به یک فعالیت گردشگری محبوب برای بازدیدکنندگان ترکیه به ویژه در طول زمستان برای دیدن مناظر پوشیده از برف تبدیل شده است،.

 

این مسیر چند سالی است که آنقدر پرطرفدار شده که بلیط‌ها ممکن است از ماه‌ها قبل فروخته شوند، بنابراین اگر می‌خواهید این سفر با قطار را انجام دهید، برنامه‌ریزی و به ویژه خرید بلیط از قبل ضروری است.

 

قطار در طول مسیر خود در شهرهای سیواس و ارزروم توقف می‎کند، که اگر وقت آن را دارید، هر دو شهر ارزش توقف یک شبه برای بازدید از بناهای تاریخی را دارند. البته دیدنی‌ترین بخش این سفر، مسافرت شهرهای بین سیواس و قارس است.

 

ترکیه چند تله کابین دارد؟

کشور ترکیه تله‌کابین‌های زیادی دارد، اما دو تله‌کابین را حتماً باید به برنامه‎ی سفر خود اضافه کنید، یکی تله‌کابین (به ترکی تله‌فریک) بورسا در حومه‎ی شهر بورسا و دیگری تله‌کابین الیمپوس در کِمِر، 50 کیلومتری غرب آنتالیا. تله‌کابین بورسا طولانی‌ترین تله‌کابین در جهان است که شما را در یک مسیر 9 کیلومتری به مدت 25 دقیقه جابجا می‎کند تا به پیست‌های اسکی و هتل‌های اسکی اولوداغ برسید.

 

در زمستان، اکثر مردم از تله کابین برای رسیدن به دامنه‌ی کوه‌ و رسیدن به پیست‌های اسکی استفاده می‎کنند اما در تابستان هم این سواری برای دیدن مناظر ارزش دارد. تله کابین الیمپوس نیز، در مسیر صعود به قله‎ی کوه تاهتالی در ارتفاع 2365 متری قرار دارد و مناظر خیره کننده‎ای از کوه‌های ساحلی پارک ملی بیداقلاری و دریای مدیترانه را ارائه می‎دهد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024