بهترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا



مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

انواع روش های مهاجرت به کانادا

 

مهاجرت به کانادا دارای روش های مختلفی است و هر فردی می تواند بر اساس شرایط کاری، زندگی و تحصیلی برای مهاجرت به کانادا تحت شرایطی اقدام کند.

مهاجرت به کانادا امروزه به دلیل شرایط مناسبی که این کشور جهت زندگی، سرمایه گذاری، تحصیل و کار فراهم آورده است بسیار مورد توجه می باشد و روزانه عده زیادی از افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند، زمانی که شرایط مهاجرت به کانادا را بررسی می کنند تصمیم بر این می گیرند که به کانادا مهاجرت کنند. اما شرایط مهاجرت به کانادا چی می باشد؟ در این مقاله قصد داریم تا با شرایط و انواع مهاجرت به کانادا بپردازیم تا بهترین شیوه که برای شما مفید است را انتخاب کنید.

کانادا چگونه کشوری است؟
در شمال قاره آمریکای شمالی کشور کانادا قرار دارد و به خاطر وسعتی که دارد چهارمین کشور پهناور در دنیا شناخته شده است. کانادا کشوری هم مرز با آمریکا می باشد و طولانی ترین مرز مشترک خاکی را با این کشور دارد که باعث شده است طولانی ترین مرز در دنیا باشد. به علت آب و هوای مناسب و معتدلی که کانادا در طول سال دارد این کشور مقصد بسیاری از گردشگران می باشد.

 

طبیعت زیبا شامل کوهستان های عظیم، جنگل های سرو و کاج، و سواحل زیبا باعث شده است که این کشور یکی از زیباترین کشورهای توریستی باشد. اما نکته ای که در مورد آب و هوای این کشور وجود دارد این است که چون در نزدیکی قطب شمال می باشد، یکی از کشورهای سردسیر محسوب می شود، از این رو بیشتر جمعیت این کشور، یعنی چیزی در حدود 80 درصد آنها، در جنوب کانادا زندگی می کنند.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از بسترهای مهم و مناسب برای مهاجرت و گردشگری است

 
چرا کانادا کشوری چند ملیتی است؟
حتما شما هم در مورد اینکه کانادا کشوری چند ملیتی یا چند فرهنگی (multicultural) است شنیده اید، اما معنی آن را متوجه نشده اید. کانادا به دلیل اینکه راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت و همچنین دارای شرایط مناسبی جهت مهاجرت می باشد پذیرای افراد بسیاری از سراسر دنیا می باشد.

 

کشوری که از نظر اقتصادی در رده 11 دنیا قرار دارد و گذشته از آن داری منابع غنی طبیعی، شبکه پیشرفته از واردات و صادرات و همچنین از نظر بین المللی دارای روابط دوستانه با همه کشورها مخصوصا آمریکا می باشد، از جمله عواملی است که باعث جذب افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور شده است.

 

زندگی آرام و مسالمت آمیز همه افراد از کشورهای مختلف در کنار هم و امنیت عمومی از دیگر عوامل می باشد. از این رو می توان گفت کانادا کشوری است که همه اقوام و نژادها بدون کوچکترین تبعیضی می توانند در آن به فعالیت و کار بپردازند.

با توجه به موارد یاد شده می توان دید که کانادا دارای یکی از مثبت ترین سیستم ها و سیاست های مهاجرتی در جهان است و هر ساله دولت این کشور با توجه به برنامه های توسعه ای که دارد پذیرای متخصصان بسیاری از سراسر دنیا جهت مهاجرت به کانادا می باشد.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

اقامت دائم کانادا

 
چرا کانادا مقصد مهاجرتی خوبی است؟
همانطور که گفته شد کانادا از نظر سیاسی و بین المللی یکی از بهترین و امن ترین کشورهای دنیا می باشد و همین ثبات شرایط کشور کانادا باعث جذب افراد بسیاری برای زندگی در این کشور شده است. گذشته از همه این موارد، افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند، مهمترین مواردی که مد نظر دارند پیشرفته بودن کشور و همچنین تامین از نظر مالی و درآمدی می باشد. کشور کانادا کشوری فوق پیشرفته می باشد و از 10 کشور برتر در دنیا از لحاظ درآمد سرانه و جزو 9 کشور دنیا از نظر استانداردهای زندگی می باشد. بنابراین مردم از نظر زندگی در سطح رفاهی بسیار مناسبی قرار دارند زیرا دارای درآمد بسیار مناسب همراه با هزینه های خدماتی اندک می باشد.

افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند و یا خانواده هایی که قصد دارند فرزندشان در کشور دیگری تحصیلات خود را آغاز کند و به دنبال سیستم آموزشی خوب می گردند، باید گفت کشور کانادا در رده اول در دنیا قرار دارد و دانشگاه ها و مدارس و موسسات آموزش به نامی در این کشور وجود دارد. اثبات این قضیه را می توان این مورد دانست که 99 درصد مردم کانادا باسواد هستند و از نظر دسترسی به اینترنت 94 درصد از مردم این کشور دسترسی به اینترنت دارند که مسلما تمهیداتی برای گسترش آن شده است. پس کشور کانادا با توجه به این موارد کشوری فوق العاده برای کار و زندگی و ادامه تحصیل می باشد

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، کانادا می باشد

 
چرا افراد به کشور دیگری مهاجرت می کنند؟
دلایل بسیاری وجود دارد که به واسطه آن افراد تصمیم به مهاجرت از کشور خود به کشور دیگری می گیرند. شرایط بد اقتصادی، نبود کار مناسب، شرایط بد زندگی، جنگ، تفاوت در فرهنگ و عقیده، آزادی اندیشه، داشتن موقعیت شغلی بهتر، تحصیل در دانشگاه های بهتر و بهره مندی از شرایط و امکانات علمی و پژوهشی و سرمایه گذاری در مکانی امن از جمله دلایلی می باشد که فرد قصد مهاجرت می کند تا بتواند زندگی بهتری را داشته باشد.

 

راه های بسیاری برای مهاجرت وجود دارد که فرد در صورت داشتن شرایط ذکر شده از  سوی کشور مقصد به راحتی می تواند در آن کشور زندگی کند. امروزه کشورهای بسیاری وجود دارد که افراد برای مهاجرت به آنها اقدام می کنند. کشورهای اروپایی، استرالیا و برخی از کشورهای شرق آسیا از جمله کشورهای مقصد برای مهاجرت می باشد، اما مهاجرت به کانادا برای بسیاری از افراد از گزینه های اول می باشد. اما راه های مهاجرت به کانادا چیست؟

 
انواع روش های مهاجرت به کانادا
بعد از اینکه فرد تصمیم به مهاجرت گرفت و کشور مقصد خود را انتخاب کرد، باید به دنبال راه های قانونی برای مهاجرت به کشور دیگر باشد. هر کشوری دارای قوانین مربوط به خود می باشد. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید بدانید برای مهاجرت قانونی به کانادا چند روش وجود دارد که با بررسی شرایط آنها و سنجیدن شرایط خود می توانید یکی از این موارد را انتخاب کرده و اقدام به تهیه مدارک لازم جهت مهاجرت کنید. البته نکته ای که وجود دارد این است که حتما آخرین شرایط و شیوه های مهاجرتی را مورد مطالعه قرار دهید زیرا ممکن است این روش ها و شرایط آنها تغییراتی را شامل شود. از جدیدترین شرایط و راه هایی که می توان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- مهاجرت به کانادا از طریق گرفتن پیشنهاد کار
- مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص فدرال
- مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص کِبِک
- مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی فدرال
- مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی کبک
- مهاجرت به کانادا از طریق تخصصی نوا اسکوشیا
- مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک
- مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی کبک
- مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی
- مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

اینها روش هایی می باشد که با توجه به شرایطی که می طلبد می توانید برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید. در ادامه به توضیح در مورد هر کدام از روش ها می پردازیم.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

آشنایی با روشهای قانونی مهاجرت به کانادا

 
بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت
شاید بتوان گفت بعد از اینکه کشور مقصد و نوع مهاجرت را انتخاب کردیم، مهمترین بخش محل اقامت می باشد و اینکه در کدام شهر ساکن باشیم. هر شهری در دنیا دارای پتانسیل هایی می باشد و برای اینکه در زمینه کاری و تحصیلی خود موفق باشیم بهتر است این شهرها شناسایی شوند تا اقامتی رضایت بخش داشته باشیم. برای مهاجرت به کانادا شهرهای بسیاری وجود دارد که می توان در آنها اقامت داشت.

 

اما سه شهر در میان آنها نزد ایرانیان بسیار مورد توجه است و ایرانیان زیادی در آنجا ساکن هستند. شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال سه شهر پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد. در تورنتو ایرانیان بیشتر در حومه شهر در منطقه های ریچموند هیل، وانگ و تورن هیل، و در ونکوور بیشتر در شمال و غرب ونکوور و در برنابی و کوکیتلام ساکن هستند.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا


مهاجرت به کانادا از طریق گرفتن پیشنهاد کار
یکی از دلایل مهاجرت، یافتن شغل مناسب و با درآمد خوب می باشد. کانادا با توجه به سیاست های خود همواره در جذب افراد متخصص کوشیده است. مهاجرت از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا Job Offer از سوی یک کارفرمای کانادایی و گرفتن تایید از سوی اداره مهاجرت یکی از سریع ترین راه های مهاجرت و پذیرفته شدن می باشد که به آن ورود پیشتاز یا همان Express Entry گفته می شود.

 

افرادی که قصد مهاجرت به منظور کار دارند باید دارای تحصیلاتی، حداقل دیپلم، باشند و از نظر سطح زبان دارای آیلتس جنرال حداقل 5.5 باشند و مهمترین عامل اینکه دارای حداقل 2 سال سابقه فعالیت در شغل مربوطه را داشته باشد. از جمله مشاغلی که وجود دارد می توان به مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق، تکنسین های فنی، مشاغل مهارتی نظیر جوشکاری، تعمیرات، لوله کشی، نجاری، کاشی کاری و برقکاری، آشپزی، شیرینی پزی و مدیریت رستوران، آرایشگر، حسابداری و دفترداری، کشاورزی نام برد.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

راه های مهاجرت به کانادا

 
مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص فدرال
در این نوع مهاجرت افراد بر اساس توانایی که دارند ارزیابی شده و هدف آن تامین نیروی متخصص در کانادا می باشد. افرادی که می خواهند از این طرق اقدام به مهاجرت به کانادا کنند باید درخواست خود را از طریق مسیر ورود پیشتاز به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند تا ارزیابی های صورت گرفته و در صورت پذیرش دعوت شوند.

 

شش معیار ارزیابی وجود دارد که شامل تحصیلات، سطح زبان (انگلیسی/فرانسه)، سابقه کاری، سن، درخواست کار از کانادا و قابلیت سازگاری می باشد که دارای امتیازاتی می باشند و باید فرد حداقل مجموع 67 امتیاز را کسب کند تا بتواند ویزای دائم را دریافت کند. گذشته از امتیاز 67 فرد باید بتواند خود و یا همراهان خود را در کانادا از نظر مالی تامین کند. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و برگه معاینه پزشک از دیگر مدارک می باشد.

 
مهاجرت از طریق خود اشتغالی فدرال
 این روش از مهاجرت به کانادا بیشتر مختص به هنرمندان ، نویسندگان، مترجمان، عکاسان،کشاورزان و ورزشکاران  حرفه ای می باشد. فرد متقاضی برای مهاجرت باید اثبات کند که با شغل و حرفه ای که قصد انجام کار را دارد می تواند درآمد کافی را برای گذران زندگی خود همراهان خود داشته باشد. از خوبی های این روش این است که نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد و پروسه تقاضا تا دریافت نتیجه کوتاه می باشد.

 

علاوه بر مشاغل یاد شده، مشاغل دیگری مانند روزنامه نگار، تهیه کننده و کارگردان، نقاش، مجسمه ساز،کارشناس طراحی گرافیکی کامپیوتری، کارشناس پخش رادیویی و تلویزیونی، طراح صحنه، لباس و نور و سازنده الگوهای پارچه و چرم، مربیان، داوران ورزشی، مربیان باشگاه پرورش و تناسب اندام نیز هستند که می توانید با مراجعه به لیست این مشاغل که هنگام تقاضا در اختیار شما قرار می گیرد از دیگر مشاغل نیز مطلع شوید.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

 
مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص کِبِک
افرادی که می خواهند از اسکیل ورکر کبک درخواست بدهند باید در ابتدا تقاضای خود را توسط ثبت اظهار علاقه در سیستم آریما و تشکیل پرونده آنلاین به اداره مهاجرت کبک ارسال کنند. این درخواست در ابتدا در اداره مهاجرت کبک بررسی می شود و بعد از تایید به اداره مهاجرت کانادا ارسال می شود تا فرد نسبت به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه آزمایشات پزشکی اقدام کند. از طرفی فرد مجرد باید حداقل امتیاز یعنی 50 و فرد متاهل 59 را کسب کند که این امتیازها در مورد سطح تحصیلات، آشنایی با زبان و سابقه کار می باشد. ارائه مدرک زبان در این روش مثل روش تخصصی فدرال الزامی است.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کانادا از طریق حرفه و تخصص در کبک می باشد

 
مهاجرت از طریق خود اشتغالی کبک
این نوع مهاجرت برای افرادی که دارای تجارت و کسب و کار کوچکی می باشند، مناسب است. فرد باید توانایی ایجاد یک شغل را در استان کبک کانادا داشته باشد که علاوه بر اینکه خود مشغول به کار شود و توانایی تامین درآمد برای خود و همراهانش را داشته باشد، بتواند به اقتصاد کانادا و کبک هم کمک نماید. افرادی مانند مغازه داران، صنعتگران، شرکت های خدمات، وکلا، مترجمان و مهندسین از جمله افراد مناسب برای تقاضای این نوع مهاجرت به کانادا هستند. این امکان در حال حاضر از سال 2015 به دلیل تکمیل ظرفیت فعلا غیر فعال می باشد.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

انواع روش های مهاجرت به کانادا

 
از طرفی افراد باید امتیازات لازم را در مورد میزان تحصیلات، سن، سابقه کار، توان مالی و زبان را کسب نمایند که برای مجردین حداقل 44 و برای افراد متاهل 51 می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد و سطح زبان فرد توسط افسر مصاحبه کننده سنجیده می شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک
یکی از سریع ترین روش های گرفتن اقامت دائم، بدون نیاز به داشتن مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی سرمایه گذاری در کبک کانادا می باشد. بر اساس سیاست های دولت کانادا، برای توسعه و تولید اشتغال در کبک، اقدام به جذب سرمایه از سوی افراد دارای تجربه کاری و صاحب مشاغل و یا افرادی که توان مدیریتی دارند، کرده است. برای دریافت این نوع اقامت دائم فرد باید حداقل دارای توان سرمایه گذاری به مبلغ 1,200,000 دلار کانادا باشد که به مدت 5 سال باید در برنامه سرمایه گذاری مهاجرتی تعریف شده در کبک قرار گیرد تا بتواند اقامت دائم را به دست آورد. این برنامه کاملا تضمین شده است و دولت تضمین می دهد که بعد از 5 سال پول فرد را همراه با سود به طور کامل به او باز پرداخت می کند.

مهاجرت از طریق کارآفرینی کبک
یکی دیگر از روش های دریافت اقامت دائم کانادا، مهاجرت از طریق کارآفرینی می باشد. فرد متقاضی باید توانایی به راه انداختن کسب و کار یا خرید بیزینسی را داشته باشد که بیش از 25 درصد از سهام آن را داشته باشد. علاوه بر اینکه خود در این کسب و کار فعالیت می کند، باید حداقل یک کارمندی را که شهروند کانادا و ساکن کبک است، تمام وقت استخدام نماید. این برنامه در حال حاضر از سال 2015 متوقف شده است.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

 
مهاجرت به کانادا از طریق تخصصی نوا اسکوشیا
نوا اسکوشیا یکی از استان های کانادا می باشد که برای مهاجرت به کانادا افراد متخصص می توانند به آنجا بروند و درخواست خود را برای آنجا ارسال نمایند. در چنین شرایطی افراد باید درخواست خود را از طریق ورود پیشتاز به اداره مهاجرت کانادا ارسال نمایند. مانند شرایط تخصصی فدرال، افراد باید از شش معیار، سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کاری، ارائه درخواست کار ار سمت نوا اسکوشیا و قابلیت سازگاری امتیاز حداقل 67 را کسب نمایند. گذشته از این امتیاز فرد متقاضی باید همراه خود سوابق و مدارکی که نشان دهد که دارای یک سال سابقه کار (حداقل 1560 ساعت) در رشته مورد نظر است را داشته باشد.

 
مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی
مهاجرت خویشاوندی یا روش اسپانسری همسر یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. این روش این امکان را به شهروندان و افراد مقیم کانادا می دهد که همسر خود را به کانادا بیاورند. این روش زیر مجموعه روش های اسپانسرشیپ است که فرد شهروند یا مقیم کانادا می تواند برای همسر خود درخواست اقامت دائم کند و بعد از ارسال تقاضا شرایط دو طرف بررسی شده و بعد از قبولی به شخص ویزای مهاجرتی داده می شود. این روش به دو صورت انجام می شود که یا فرد مقیم کانادا اقدام می کند که اسپانسر همسر خود شود و یا فرد خود به عنوان همسر اسپانسر شونده، اقدام به گرفتن اقامت می کند.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کانادا توسط همسر مقیم آنجا می باشد


فرد اسپانسر باید دارای شرایطی مانند، حداقل 18 سال سن، شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم باشد. اگر فرد دارای اقامت باشد ولی شهروند نباشد باید تا پایان پیمودن پروسه اداری در کانادا باشد اما اگر سیتیزن یا شهروند باشد می تواند به خارج از کانادا نیز برود.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
یکی از راحت ترین موارد اقدام به مهاجرت به کانادا اخذ ویزای تحصیلی می باشد. وجود دانشگاه های برتر از نظر علمی، هزینه های مناسب و امکان گرفتن اقامت دائم از طریق ویزای تحصیلی، کانادا را از محبوب ترین کشورها جهت مهاجرت کرده است. برای تحصیل در کانادا شما باید در ابتدا رشته و دانشگاه و مقطع تحصیلی خود را انتخاب نماید و سپس برای دانشگاه مورد نظر درخواست ارسال نمایید.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

یکی از راه های مهاجرت به کانادا تحصیل در این کشور می باشد

 
از جمله مدارکی که برای درخواست پذیرش در دانشگاه های کانادا نیاز می باشد مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS   می باشد که متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر شما سطح نمره مختلفی را می طلبد. بعد از آن، درخواست شما از سوی دانشگاه بررسی شده و در صورت تایید، نامه پذیرش همراه با هزینه های تحصیلی برای شما ارسال می شود که این هزینه ها با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

قبل از مهاجرت به کانادا
تا به اینجا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شدیم و دیدیم که بر اساس شیوه ای که برای مهاجرت انتخاب می کنیم، باید دارای شرایطی باشید. اما قبل از اقدام به مهاجرت به کانادا باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. صرف اینکه تبلیغات بسیاری انجام می شود برای مهاجرت به کانادا نباید باعث شود که شما فقط به کانادا فکر کنید. زیرا  همانطور که گفته شد ممکن است شرایط شما برای کشور دیگری مناسب باشد از این رو حتما تمامی جوانب را بسنجید. کانادا کشوری سردسیر است حتی ممکن است در تابستان شب های سردی را تجربه کنید. برخی از شهرها در بیشتر مواقع سال ابری و بارانی است و این خود به علاوه فاصله زیادی که با ایران دارد، عاملی برای افسردگی شاید باشد. اگر با این شرایط آب و هوایی مشکل دارید یا روی کشور دیگری فکر کنید یا شهری را انتخاب کنید که شرایط جوی بهتری را داشته باشد.

 

مهاجرت به کانادا,روش های مهاجرت به کانادا,مشاوره مهاجرت به کانادا

نکات مهم قبل از مهاجرت به کانادا

 
سیستم درمانی کانادا بسیار قوی می باشد و هزینه های خدماتی بسیار پایین است. اگر شما هنوز بیمه درمانی دریافت نکرده اید حتما سریعا اقدام کنید زیرا هزینه های درمانی و دندانپزشکی در صورت نداشتن بیمه بسیار بالا می باشد. تمامی کالاها در کانادا شامل مالیات می شود و قیمتی که برای خرید کالا روی کالا می بینید قیمت نهایی نیست و باید مالیات آن را هم پرداخت کنید.اما اگر به عنوان توریست خرید می کنید نیازی به پرداخت مالیات ندارید. در کانادا زبان دوم مردم فرانسوی است بنابراین این نکته را برای منطقه اسکان خود در نظر داشته باشید.

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------