هواشناسی: خشکسالی ۹۲ درصد سیستان و بلوچستان را درگیر کرده است



خشکسالی در سیستان و بلوچستان،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر کل اقتصاد و دارایی این استان درمورد پیامدهای خشکسالی های درازمدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، حیدری با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد از استان درگیر خشکسالی است، گفت: ثبت بارش میانگین ۴۸ میلیمتری در سال زراعی گذشته و کاهش ۴۰ درصدی نسبت به دوره مشابه بلندمدت، زنگ خطر مشکلات معیشتی برای مردم را به صدا درآورده است.

 

محسن حیدری با اشاره به لزوم اجرای طرح های بلندمدت مناسب برای خشکسالی، تصریح کرد: در غیر این صورت، شاهد مهاجرت مردم، بحران حاشیه نشینی در شهرها و تبعات دیگر اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

 

وی همچنین با توجه به وسعت استان، بر کمبود ایستگاه های موجود و لزوم تکمیل ایستگاه ها تأکید کرد و افزود: افزایش اعتبارات و رفع نیازمندی های فنی ایستگاه ها؛ در بهبود شرایط عملکرد سهم به سزایی خواهد داشت.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی نیز در این دیدار، با تشکر از هواشناسی برای صدور هشدارهای به موقع، در خصوص افزایش اعتبارات آن اداره کل قول مساعدت و همکاری داد و بر لزوم اجرای طرح های منطبق بر خشکسالی تاکید کرد و گفت: لازم است همکاری های لازم برای اعمال هشدارهای هواشناسی در برنامه ریزی های بلند مدت استان صورت بگیرد تا تبعات منفی این پدیده را تا حد ممکن مهار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------